بودجه سال آینده شهرداری اصفهان ۶۰ درصد افزایش یافت

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از تصویب بودجه ۲۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان شهرداری و مناطق و سازمان‌های وابسته سال آینده این کلانشهر خبر داد و گفت: این رقم نسبت به بودجه امسال حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.

تاریخ انتشار: 13:23 - یکشنبه 1401/12/7
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
بودجه سال آینده شهرداری اصفهان ۶۰ درصد افزایش یافت

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از خبرگزاری ایرنا محمد نورصالحی، روز یکشنبه در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اعتبارات هزینه‌ای سال آینده شهرداری، پنج میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان پیش بینی شده که نسبت به بودجه امسال حدود ۸۰ درصد بیشتر است.

وی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۲، هشت هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل، ۳.۷۴ هزار میلیارد تومان به خدمات شهری، ۲.۶ هزار میلیارد تومان به حوزه مالی و اقتصادی، ۲.۲ هزار میلیارد تومان به حوزه سرمایه انسانی، ۲.۱ هزار میلیارد تومان به حوزه فرهنگی اجتماعی و یک هزار میلیارد تومان به حوزه شهرسازی و عمران اختصاص یافته است.

نورصالحی خاطرنشان کرد: بودجه سال آینده ۷۱ درصد در حوزه حمل و نقل، ۷۶ درصد در حوزه خدمات شهری و ۱۲۵ درصد در حوزه فرهنگی و اجتماعی رشد خواهد داشت.
رییس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: بودجه فرهنگی اجتماعی پارسال شهرداری اصفهان ۵۷۰ میلیارد و امسال یک هزار میلیارد تومان بود اما این رقم برای سال آینده ۲.۱۷۸ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که از این رقم ۱۰ درصد برای حقوق و دستمزد و افزون بر۲ هزار میلیارد تومان برای برنامه‌ها و پروژه‌ها تعیین شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۲۵ درصد از بودجه کل مُصوب شهرداری در سال ۱۴۰۲ برای افزایش دستمزدها در نظر گرفته شده است که البته این رقم باید بیشتر باشد.

سخنگو و عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: شهرداری اصفهان بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی در اختیار دارد که این به معنای تولید ۲۰ هزار میلیارد تومان کالا و خدمات در اقتصاد کشور است.

علی صالحی ادامه داد: برای بررسی و تصویب بودجه سال آینده در مهلت قانونی، بیش از ۳۳ جلسه علنی و تلفیق و ۳۰ جلسه کمیسیون‌ها در پارلمان شهری اصفهان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در بودجه مُصوب حدود ۲.۱ هزار میلیارد تومان به حوزه فرهنگ اختصاص یافته است که ۸۰۰ میلیارد تومان آن در حوزه تفریحی و گردشگری با نگاه به نوجوانان هزینه خواهد شد و هشت هزار میلیارد تومان نیز به حمل و نقل عمومی اختصاص خواهد یافت.

هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، امروز در تالار شورای شهر برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

شش + 9 =