مسابقه دانستنی‌های انتظامی

برای شرکت در این مسابقه جذاب که هر دو هفته یک‌بار برگزار می‌‌شود، شما می‌توانید با توجه به متن زیر، به سؤال مربوطه پاسخ دهید تا به قید قرعه هدایایی ارزنده تقدیم شود.

تاریخ انتشار: 09:18 - سه شنبه 1403/01/21
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
مسابقه دانستنی‌های انتظامی

به گزارش اصفهان زیبا؛ برای شرکت در این مسابقه جذاب که هر دو هفته یک‌بار برگزار می‌‌شود، شما می‌توانید با توجه به متن زیر، به سؤال مربوطه پاسخ دهید تا به قید قرعه هدایایی ارزنده تقدیم شود.

پاسخ خود را می‌توانید به شماره 09306032197 همراه با نام و نام‌ خانوادگی و ذکر «مسابقه دانستنی‌‌های انتظامی» پیامک کنید. ضمناً آخرین مهلت شرکت در مسابقه پنج روز پس از چاپ است.

خانواده منسجم؛ جامعه‌ای قوي

جوامع بشري در كل دنيا تشكيل شده است؛ از خانواده‌ها و اعضاي آن گرفته كه هر كدام در جايگاه خود داراي نقشي بوده و ايفاي آن که يك فرهنگ بومي از آن جامعه را به منصه ظهور می‌رساند.

 وقتي يك بنيان اجتماعي از عناصر قوي بهره‌مند باشد، به تبع آن پيكره و سازه مستحكمي خواهد داشت، به گونه‌ای كه می‌توان بر اصالت و هويت آن تكيه کرد و بر داشتنش افتخار كرد.

در فرهنگ اسلامي ايراني ما، رسيدن به اين هدف بلند داراي ساز و كار و روش‌هايي تبيين شده است كه پشتوانه عقلي و ديني محكمي دارد، لذا بي‌تفاوتي نسبت به آن تبعات عميق در پي داشته و از آن سو ريزبيني و دقت، حاصلش همان بنيان قوي و محكم خواهد بود.

حال می‌توانیم بگوئيم ازدواج صرفا يك انتخاب شریک برای زندگی نیست؛ بلکه انتخاب یک فرهنگ براي خانواده و متعاقب آن يك منش براي ساخت فرهنگ قومي جامعه است.

هر جامعه در مواقع بحرانی همانطوری رفتار می‌کند که در خانواده‌اش مرسوم بوده. کنترل یک فرد و تعقل و انتخابگری او روی رفتارهایش همیشه ادامه نخواهد داشت.

 زمان‌هایی هم هست که او مطابق آنچه از کودکی در ضمیر ناخودآگاهش ثبت شده رفتار می‌کند.

 پس اگر انتخاب شريك در زندگي اصولي نباشد حاصل آن زندگي، فرزنداني خواهند بود كه بر مبناي محكمي تربيت نشده و رسيدن به يك جامعه‌ای قوي را دور از ذهن خواهد کرد.

یک خانواده محکم و منسجم، خانواده‌ای است که همه اعضای آن در جای اصلی خود قرار دارند، همیشه می‌کوشند در همه موارد پشت یکدیگر باشند.

در چنین خانواده‌ه‌ای ارزش‌ها و قابلیت‌های هر شخص؛ اعم از بزرگ و کوچک کشف و شکوفا می‌شود.

در نتیجه هر مرحله از زندگی به گونه و شیوه‌ای مرتب پیش خواهد رفت و چنانچه مشکلی هم پیش آید، همه با همفکری و همیاری یکدیگر به سرعت مانع به وجود آمده را برطرف خواهند کرد.

در واقع اين همان رمز موفقيت در داشتن يك جامعه‌ای قوي، پشت در پشت هم، با فهم و خرد جمعي در درك درست از وقايع و اتفاقات روز دنيا خواهد بود.

حال يك سئوال مطرح می‌کنیم! اگر قرار باشد دشمن بر چنين جامعه‌ای يورش ببرد و او را نابود سازد، چه راهكاري در پيش خواهد گرفت؟

پر واضح است اگر دشمن داراي درك درستي از اين نو جامعه باشد و سابقه رفتار اجتماعي و کنش‌های جمعي اين جوامع را درك كرده باشد، خوب می‌داند با سدي محكم و نفوذ‌ناپذير روبرو خواهد بود چراكه بنيان خانواده‌ها، درست چيده شده، روابط بين فردي بر اساس مباني محكم پايه‌گزاري شده و راه نفوذ مستقيم ميسر نخواهد بود.

از این رو تنها راه نفوذ را تخريب زير بناهای فكري و اصل و اساس خانواده خواهد ديد و تمام حجمه و فشار رواني را بر آن تحميل خواهد کرد.

همچنین با استهاله فرهنگ و آداب و رسوم در خانواده‌ها، اجتماعي شكننده و نفوذ‌پذير می‌سازد و بر آن جامعه مسلط می‌شود.

پرسش مسابقه

راه نفوذ بر یک جامعه محکم و منسجم، ….. و ….. است.

1-استفاده از قدرت سخت و درهم شكستن مقاومت نظامي

2-تخريب زير بناهای فكري و اصل و اساس خانواده- استهاله فرهنگ -آداب و رسوم

3-جريان‌سازي فكري با استفاده از ابزار رسانه

4-همه گزینه‌ها

نام برنده مسابقه پیش

مبین اسدالهی‌نژاد

نحوه دریافت جوایز

 برگزیده عزیز شما می‌توانید برای‌ دریافت جایزه خود ضمن تماس با شماره 21825602 و به همراه داشتن کارت شناسایی، به معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان واقع در میدان امام مراجعه کنید.‌(نهایت فرصت دریافت جایزه دو هفته پس از چاپ است و پاسخ هفته گذشته گزینه‌ 2 بود.)

معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان

اداره آموزش‌همگاني

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

ده + 15 =