روزگار ناخوش ورزش اصفهان برای المپیک پاریس

در حالی چند‌ماه بیشتر تا برگزاری المپیک پاریس باقی نمانده که فعلا تنها سهم المپیکی ورزش اصفهان، سهمیه‌ای است که اواخر سال گذشته فاطمه امینی در رشته تیراندازی به دست آورد.

تاریخ انتشار: 14:54 - دوشنبه 1403/01/27
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
روزگار ناخوش ورزش اصفهان برای المپیک پاریس

به گزارش اصفهان زیبا؛ در حالی چند‌ماه بیشتر تا برگزاری المپیک پاریس باقی نمانده که فعلا تنها سهم المپیکی ورزش اصفهان، سهمیه‌ای است که اواخر سال گذشته فاطمه امینی در رشته تیراندازی به دست آورد.

این در حالی است که گلنوش سبقت الهی و رسول معتمدی، دو بخت اصلی ورزش نصف‌جهان برای المپیکی‌شدن محسوب می‌شدند و نفر دوم شانس مدال‌آوری هم داشت؛ اما شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که نفر اول در چند ‌میدان انتخابی به سهمیه نرسید و نفر دوم فرصت ماندن در چرخه انتخابی را هم پیدا نکرد. سبقت‌الهی که طی یک سال گذشته در رویدادهای زیادی شرکت کرد، نتوانست در هیچ‌کدام به ورودی تعیین‌شده دست پیدا کند.

او در آخرین میدان انتخابی در مسابقات جهانی برزیل که این روزها در حال برگزاری است، به فینال نرسید و از کسب سهمیه بازماند. این بانوی ورزشکار اصفهانی برای المپیک ریو با اینکه تجربه بین‌المللی کمی داشت، موفق به کسب سهمیه شد؛ اما برای المپیک ریو و پاریس باوجود تجربه چندین‌ساله و رویدادهای زیادی که شرکت کرده بود، موفق به انجام این کار نشد.

رسول معتمدی دیگر ورزشکاری است که شرایط برای او به گونه دیگری رقم خورد. او که 1401 سال پررونقی را در ورزش ایران سپری کرده و با قهرمانی در مسابقات آسیایی و جهانی نامش را به‌عنوان یک وزنه‌بردار پرامید مطرح کرده بود، با توجه به رکوردهای ثبت‌شده بخت مدال‌آوری نصف جهان در پاریس محسوب می‌شد و امیدواری زیادی نسبت به موفقیت او ایجادشده بود؛ به‌ویژه اینکه تنها مدال المپیکی ورزش اصفهان نیز در ریو 2016 و در رشته وزنه‌برداری به دست آمده بود و تکرار این اتفاق توسط یک ورزشکار دیگر لنجانی رخداد دور از ذهنی نبود.

ازآنجایی‌که در ورزش هیچ‌چیز را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، در جریان هفته اول لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور، دچار مصدومیت شد که آغازی بر بدبیاری‌های بعدی او بود و چند مسابقه انتخابی را از دست داد و بعدها زمانی که تصور می‌شد با رفع مصدومیت می‌تواند جبران مافات فرصت ازدست‌رفته را داشته باشد، کادر فنی تیم ملی برای اعزام او به رقابت‌های انتخابی به اجماع نرسید تا پرونده المپیکی‌شدن این ورزشکار برای پاریس بسته شود؛ هرچند که با توجه به شرایط سنی معتمدی، فرصت جبران در المپیک آینده برای او وجود دارد.

.با توجه به منتفی‌شدن کسب سهمیه دو شانس برتر ورزش اصفهان باید منتظر مانده و ببینیم در دو ماه آینده چه اتفاقاتی به‌وقوع خواهد پیوست و آیا تک‌سهمیه نصف‌جهان اضافه خواهد شد یا پس از چندین دوره با حداقل نماینده در بزرگ‌ترین فستیوال ورزشی دنیا شرکت خواهیم کرد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نوزده − پانزده =