تکمیل حلقه حفاظتی ترافیک شهر اصفهان و بهره‌برداری از خط دوم مترو

سال ۱۴۰۲ طبق روال همیشگی جلسات علنی شورا، کمیسیون‌های تلفیق و کمیته‌های نظارتی با حضور نمایندگان و اعضای هیئت‌مدیره برگزار و وظیفه ذاتی نظارتی شورا عملیاتی شد.

تاریخ انتشار: 12:22 - دوشنبه 1403/02/10
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
تکمیل حلقه حفاظتی ترافیک شهر اصفهان  و بهره‌برداری از خط دوم مترو

به گزارش اصفهان زیبا؛ سال ۱۴۰۲ طبق روال همیشگی جلسات علنی شورا، کمیسیون‌های تلفیق و کمیته‌های نظارتی با حضور نمایندگان و اعضای هیئت‌مدیره برگزار و وظیفه ذاتی نظارتی شورا عملیاتی شد. برنامه ۱۴۱۰ به‌عنوان برنامه یک‌ساله تدوین شد که تمام اعضای شورا، کمیسیون‌ها و کمیسیون تلفیق را به‌طورکامل درگیر کرد و درنهایت تصویب شد.

ریل‌گذاری‌ها تا سال ۱۴۱۰ مشخص و برش یک‌ساله برای ۱۴۰۳ پیگیری شد و سیاست‌گذاری‌های عرصه حمل‌ونقل عمومی را تعیین کردند که در یک زمان مناسب از خط دو مترو، خط اتوبوس‌رانی و بی آرتی بهره‌برداری شود. افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی در راستای کاهش آلودگی هوا هدف‌گذاری شد؛ همچنین به‌منظور کاهش آلاینده‌های سیال در حوزه پسماند پیگیری و تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب در اولویت برنامه‌های امسال قرار گرفت.

تکمیل رینگ پساب شهری به‌منظور آبیاری فضای سبز شهری با توجه به کم‌آبی و مسائل مربوط به زباله و پسماند تر نیز از دیگر اقدامات است؛ همچنین پیگیری هم‌زمان این پروژه‌ها در کنار تکمیل حلقه حفاظتی ترافیک شهر اصفهان از اولویت‌های برنامه شوراست. پوشش برنامه‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف شهرداری، نظارت بر امور جاریه، تدوین برنامه بودجه ۱۴۰۳ و تعیین عمده سیاست‌گذاری‌های سال پایانی این دوره از مدیریت شهری به نحو مطلوب مدنظر قرار گرفت.

سه اولویت اول امسال تکمیل فاز به فاز مترو و شروع فعالیت آن، سیاست‌گذاری فاز اول خط دو از دارک تا طوقچی تا پایان امسال و راه‌اندازی ایستگاه به ایستگاه مترو است که مراحل نازک‌کاری را طی می‌کند؛ همچنین ریل‌گذاری‌های خط دو مترو آغاز و تکمیل شده است. ادامه حفاری‌های تونل خط دو و احداث ۱۶ ایستگاه آن کماکان درحال اجراست.

بهره‌برداری خط دو نیز یکی از اقدامات اصلی این دوره از شوراست. تکمیل حلقه حفاظتی از شمال تا جنوب و بهره‌برداری از آن و پرداختن به مباحث زیست‌محیطی در حوزه پسماند و تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب و احداث رینگ پساب شهر برای آبیاری فضای سبز با توجه به کم‌آبی وساماندهی وضعیت پسماند تر از دیگر اقداماتی است که در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سهمیه سال ۱۴۰۲ است که در ۱۴۰۳ محقق می‌شود و تمام این اوراق برای زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهر اصفهان از جمله خرید اتوبوس و واگن‌های مترو هزینه می‌شود. پروژه‌های سال جاری که در مرحله عقد قرارداد یا تهیه طرح است، تا پایان خرداد سال جاری نهایی و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

برای تکمیل زیرساخت‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان در سال جاری چند قرارداد در حال اجراست که امیدواریم در زمان مقرر به اتمام برسد. برای تعیین بهره‌بردار مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان این مرکز برای اینکه مکمل سالن اجلاس تهران و تحت بهره‌برداری برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی باشد، مذاکراتی با محوریت استانداری و معاونت ریاست جمهوری در حال انجام است و تا دو ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

شانزده + نوزده =