بهره‌برداری از هتل جهان‌نما تا پایان سال

طرح ارزش‌افزوده تراکم شهری بیش از چهارماه بررسی شد که اقدام بزرگی بود و تلاش شد عدالت نسبی در مناطق اجرا شود.

تاریخ انتشار: 14:17 - دوشنبه 1403/02/10
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
بهره‌برداری از هتل جهان‌نما تا پایان سال

به گزارش اصفهان زیبا؛ طرح ارزش‌افزوده تراکم شهری بیش از چهارماه بررسی شد که اقدام بزرگی بود و تلاش شد عدالت نسبی در مناطق اجرا شود. در همین راستا برای دوهزار و 500 نقطه مختلف از استان اصفهان پس از طبقه‌بندی مناطق، دفترچه‌های ارزش‌افزوده صادر و بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان بودجه صرف شد.

ارزش‌افزوده برای مناطق محروم و مرفه متفاوت دیده شده و تا دوطبقه ساخت ارزش‌افزوده رایگان است و از دوطبقه بیشتر برحسب دفترچه ارزش‌افزوده سنجیده می‌شود و مالک باید هزینه ساخت پرداخت کند. امسال بودجه 32هزار میلیارد تومانی با محوریت شهرداری و این کمیسیون در نظر گرفته شده است که 25درصد این درآمد از محل دریافت هزینه از تراکم‌ها و ارزش‌افزوده بر ساخت تأمین می‌شود و از 30درصد ارزش‌افزوده و مالیات و عوارضی که از مردم اصفهان به سیستم دولت واریز می‌شود، 10درصد به پروژه‌های شهرداری اختصاص می‌یابد و 40درصد هم از محل وام‌ها و اوراق مشارکت و سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه است.

بالغ بر هفت‌هشت هزار میلیارد تومان اعتبار برای خط دو مترو اختصاص یافته و برای رینگ چهارم شهر بیش از دو میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. در حوزه بودجه عمرانی و کمک به عمران مساجد حدود 200 میلیارد تومان صرف شده است.

در پی شناسایی گلوگاه‌ها در محله‌های مختلف 500 میلیارد تومان اعتبار برای بافت فرسوده و 400 میلیارد تومان اعتبار برای یافت تاریخی در نظر گرفته‌شده است. عملکرد سال گذشته تکمیل دو پروژه بزرگ خط دو مترو و رینگ چهارم در دستور کار قرار گرفت و نزدیک به 80 تا 85درصد اعتبارات به اجرا و تکمیل این دو پروژه اختصاص یافت؛ همچنین بیش از یک هزار میلیارد تومان برای بهره‌برداری رینگ چهارم هزینه شد که از سمت شرق اصفهان به سمت اتوبان فرودگاه و میدان انرژی هسته‌ای و ادامه آن به سمت اتوبان خلیج‌فارس می‌رسد و تا پایان امسال تکمیل خواهد شد؛ همچنین بخش بزرگی از ایستگاه‌های خط دو مترو در سال گذشته احداث و ریل‌گذاری این خط از دارک آغاز شد و تا آخر امسال تمام ایستگاه‌های آن احداث می‌شود. نزدیک به 60 تا 70درصد ساخت خط دو مترو سال گذشته انجام شد و سفت‌کاری ایستگاه‌ها به اتمام رسید و نازک‌کاری آن در دست اقدام و آماده بهره‌برداری است.

در این دوره تسهیل در صدور پروانه ساخت در دستور کار قرار گرفت و نوبت‌های بازدید را از یک هفته به دو روز رساندیم؛ همچنین تعدیل ارتفاعات برخی نقاط شهری با هماهنگی سازمان مسکن و شهرسازی انجام می‌شود تا از این محل به درآمدزایی برسیم.

می‌توان برای تکمیل خط دو مترو هزینه کرد و وعده تکمیل آن را تا پایان سال داد. تعریض دو نقطه از زاینده‌رود از دیگر اقدامات سال گذشته است. در عرصه گردشگری نیز تا آخر سال هتل جهان‌نما به بهره‌برداری می‌رسد؛ همچنین مجوز ساخت دو تا سه هتل دیگر گرفته‌شده است. تکمیل فضاهای گردشگری مانند کوه صفه و کوه نخودی در دستور کار قرار گرفت و پروژه‌های دیگری نیز در دست احداث است.

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

4 × 3 =