معاون پرستاری وزارت بهداشت:

بالاترین نرخ جذب پرستاران و پرداخت ۲ نوبت تعرفه‌گذاری در دولت سیزدهم

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بالاترین نرخ جذب پرستاران و ۲ نوبت پرداخت تعرفه‌گذاری در دولت سیزدهم رخ داده است.

تاریخ انتشار: 20:50 - چهارشنبه 1402/01/2
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
بالاترین نرخ جذب پرستاران و پرداخت ۲ نوبت تعرفه‌گذاری در دولت سیزدهم

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از خبرگزاری ایرنا، عباس عبادی در واکنش به برخی از ادعاها در مورد کم‌کاری در حوزه پرستاری افزود: ۱۵ سال از تصویب قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در مجلس می‌گذرد و این موضوع مهم در دولت سیزدهم اجرایی شد.

وی ادامه داد: در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم، مهمترین اولویت پس از ارائه خدمات سلامت به جامعه، توسعه سرمایه انسانی نظام سلامت و تقویت انگیز بوده است و گواه این ادعا، عملیاتی کردن جذب و استخدام ۵۲ هزار نیرو است که بیش از ۴۰ درصد آنان را همکاران گروه پرستاران تشکیل می‌داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه گواه دیگر تبدیل وضعیت ۶۷ هزار نفر از کارکنان سلامت با استفاده از ظرفیت قانون ایثارگران با جمعیت بیش از ۱۲ هزار نفر از گروه پرستاری بوده است، اظهار داشت: افزون بر اینها از سازمان امور اداری و استخدامی، مجوز ۲۵ هزار جذب جدید اخذ شده است که برای تحقق آن به زودی آزمونی استخدامی با امتیاز ویژه برای پرستاران شاغل در دوره همه‌گیری کووید ۱۹ و در بخش‌های مرتبط با این بیماری برگزار می‌شود.

عبادی تصریح کرد: همچنین مصوبه تبدیل وضعیت کارکنان دولت در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است که امید است با اجرایی شدن آن گشایش چشمگیری در جذب و استخدام پرستاران خدوم و شایسته دهه هفتادی روی دهد.

وی تاکید کرد: مجموعه این اقدامات، حاکی از بالاترین نرخ جذب نیروی انسانی به ویژه از جامعه پرستاری در مقایسه با ادوار گذشته است که علاوه بر آن، رایزنی‌های گسترده برای جذب و استخدام شمار بیشتری از پرستاران همچنان و بدون جنجال و نمایش مطالبه گری با سازمان های ذیربط ادامه دارد.

اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۵ سال

به گفته معاون وزیر بهداشت، بیش از ۱۵ سال از تصویب قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری می‌گذرد. دولت‌های گذشته و وزاری بهداشت قبل اگر اراده‌ای بر اجرای آن داشتند، این قانون را طی این همه سال و قبل از تشکیل دولت سیزدهم عملیاتی می‌کردند اما چنین نشد.

وی اضافه کرد: به دنبال تاکید رهبر معظم انقلاب و با توجه به حجیت امر ایشان، عزم جدی برای تعرفه‌گذاری در وزارت بهداشت دولت سیزدهم شکل گرفت و در نهایت این قانون اجرا شد به طوری که در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ زیر ساخت‌های اولیه اجرای قانون تأمین شد و در نیمه دوم همین سال با حداقل دو نوبت پرداخت به همکاران به اجرا در آمد.

وی اظهار داشت: بدیهی است اجرای هر قانونی در بدو امر با چالش هایی رو به روست که دریافت بازخورد از ذینفعان و سنجش ساز و کارهای عملیاتی شدن آن به اصلاح و تکمیل فرایندها خواهد انجامید. غلبه بر چالش‌های یادشده در گرو اقدام سایر دستگاه‌های اجرایی است تا با پشتیبانی مناسب از وزارت بهداشت، به اجرای بهینه قانون کمک کنند.

عبادی ادامه داد: وزارت بهداشت و معاونت پرستاری، خانه پرستاران ایران اسلامی است و خادمان آنان در این خانه از هیچ کوششی برای تأمین و تضمین حقوق این صنف خدوم که حق بزرگی به گردن ملت ایران دارند، دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پانزده − هفت =