کمبود نیروی انسانی مهمترین مشکل صنعت اردستان است

مهمترین مشکل فعلی صنعت اردستان، کمبود نیروی انسانی است.

تاریخ انتشار: 13:28 - پنجشنبه 1402/02/14
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
کمبود نیروی انسانی مهمترین مشکل صنعت اردستان است

به گزارش اصفهان زیبا؛ مهمترین مشکل فعلی صنعت اردستان، کمبود نیروی انسانی است.

سید محمد هادی احمدی طبا، فرماندار اردستان در دیدار با کارفرمایان، نماینده کارگران و تعدادی از واحد‌های تولیدی که به مناسبت هفته کار و کارگر در سالن اجتماعات فرمانداری اردستان برگزار شد.

ضمن استماع مشکلات و نقطه‌نظرات جمع حاضر خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل حال حاضر صنعت اردستان کمبود نیروی انسانی است که باید به حال آن فکری کرد. تامین امنیت شغلی، دادن تسهیلات رفاهی، دستمزد عادلانه و حذف قرارداد‌های کوتاه مدت در کارهای مستمر، اختصاص دوره‌های کارآموزی با کمک فنی حرفه‌ای می‌تواند کارگشا باشد.

او در ادامه به نقش مراکز مشاوره و کاریابی اشاره کرد و افزود: تنها مرکز کاریابی نتوانسته در این امر نقشی را ایفا کند. بنابراین باید این مرکز مورد تقویت قرار گیرد.

احمدی طبا، در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی را از دیگر راهکارهای این امر ذکر کرد و گفت: تغییر سبک زندگی توقعات جوانان کشور را بالا برده و باعث شده استقبال از کار در واحدهای صنعتی کاهش بیابد.

او ادامه داد: یکی دیگر از معضلات شهرستان ضعف فرهنگی استکه باعث شده بیشتر جوانان اردستان همت کار کردن را در واحدهای کارگری نداشته باشند.

فرماندار اردستان از کارفرمایان خواست با برنامه‌ریزی با مجموعه آموزش و پرورش از جوانان در مدارس فنی حرفه‌ای که تحصیل می‌کنند به صورت تدریجی استفاده کنند تا در آینده به این مجموعه اضافه شوند.

او در پایان به مشکل کمبود جمعیت اشاره و تصریح کرد: باید در زمینه امر ازدواج آسان و فرزندآوری تلاش کرده تا در آینده معضل کمبود نیروی انسانی مرتفع شود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

6 − 4 =