به گزارش اصفهان زیبا؛ شهر بهارستان این روزها با پدیده بوی نامطبوع و آزاردهندهای مواجه است که به ویژه در ساعات شب از طریق کولرهای آبی وارد منازل میشود و آرامش خانوادهها را مختل میکند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان اعلام کرد:
بررسیها نشان میدهد بوی نامطبوعی که در هفتههای اخیر شهر در بهارستان وجود دارد، منشأ شیمیایی ندارد و خطری برای سلامت عمومی ایجاد نمیکند.
منشأ بو؛ دامداریها و مرغداریهای اطراف بهارستان
مهدی پورقاسم تأکید کرد که منشأ این بو واحد شیمیایی نیست و خطری برای سلامت ندارد.
او با اشاره به بازدید میدانی از دو واحد گاوداری و مرغداری اطراف بهارستان افزود:
بررسیها نشان میدهد منشأ این بو مربوط به این واحدهای دامداری و مرغداری است.
نظارت مستمر بر واحدهای مشکوک
پورقاسم اعلام کرد که اداره محیط زیست به صورت مستمر بر این دو واحد دامداری و مرغداری نظارت دارد و هیچ تغییر جدیدی در فرآیندها یا حجم تولید آنها رخ نداده است.
او همچنین بیان کرد که گاهی بوی نامطبوع بیشتر به دلیل تغییر جهت باد در ساعات خاص شب احساس میشود.
بیخطربودن بو
ردیس اداره محیط زیست شهرستان اصفهان تأکید کرد که این بو منشأ سمی و بیماریزا ندارد و تنها آزاردهنده است.
به گفته او، در فصول گرم سال به دلیل گرمای زیاد، خشکشدن کود دامداریها سرعت بیشتری میگیرد و امکان سمیشدن آن وجود ندارد.
اثرات موقتی بو
پورقاسم افزود که احتمال دارد این بو مربوط به بخشهایی از فاضلاب دامداریها باشد؛ اما این وضعیت گذرا بوده و نمیتوان آن را به عنوان یک معضل دائمی تلقی کرد.
پاسخگویی به نگرانیهای شهروندان
او خطاب به شهروندان شهر جدید بهارستان گفت: در صورت مشاهده بوی نامطبوع در ساعاتی خاص و نگرانی، از شهردار بهارستان دعوت میکنیم که از محلهای مشکوک بازدید کنند.
پورقاسم تأکید کرد: اداره محیط زیست نیز آماده است در این زمینه همکاری کند و پاسخگوی شهروندان باشد.



