بودونبود ماهیهای قرمز سر سفره هفتسین چند سالی است که به محل بحث و گفتوگو تبدیلشده است؛ از یکسو برخی از فعالان محیطزیست خرید این ماهیها را که عمر کوتاهی نیز دارند، نفی میکنند و کمپینهایی برای تحریم آن بر سر سفره هفتسین راه میاندازند؛ درحالیکه برخی دیگر معتقدند نخریدن ماهی قرمز بههیچوجه اقدام محیطزیستی نیست. سپهر سلیمی، فعال حقوق حیوانات، دراینباره به گفتوگو با اصفهانزیبا پرداخته است. ازنظر او، تجربهای که در سالهای مختلف بهدستآمده این است که امکان نگهداری از این ماهیها در خانهها وجود ندارد و نگاه مردم به آنها صرفا ابزاری است و افراد صرفا آن را میخرند که بر سر سفره هفتسین بگذارند.