یکسوم از نیمفصل اول لیگ بیستم در حالی سپریشده که رتبه دهمی سپاهان، نتیجهای نیست که کادر فنی، بازیکنان، مدیریت باشگاه و شرکت فولاد، هواداران و رسانهها را راضی کند اما صبوری هواداران و باور آنها به محرم نویدکیا، برگ برنده زردپوشان اصفهانی در ادامه مسیر لیگ است. سپاهان پس از باختی که مقابل تیم گلگهر سیرجان در دیدار اول لیگ کسب کرد، با دو پیروزی مقابل آلومینیم اراک و تراکتورسازی تبریز توانست به وضعیتش در جدول ردهبندی سروسامانی بدهد، اما تساوی برابر سایپا در یک دیدار خانگی و باخت مقابل نفت مسجدسلیمان، باعث تنزل چندرتبهای این تیم و قرار گرفتن در رده هفتم جدول ردهبندی شد.
بازی میان بایرن مونیخ و لایپزیگ، با شش گل یکی از جذابترین بازیهای این هفته در لیگهای معتبر اروپا بود. در عین حال یکی از فنیترین بازیها از نظر تاکتیکی هم بود. بازی میان دو تیم که فصل گذشته هر دو تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پیش رفتند و بایرن مونیخ هم در نهایت قهرمان این مسابقات شد. همچنین این بازی تقابل میان دو سرمربی از نسل نو ظهور سرمربیان آلمانی هم بود که به جذابیتهای بازی از نظر فنی میافزود.
در بین لیگهای ورزشی، فوتسال با بیشترین تأخیر مواجه شد و در شرایطی که بسیاری از لیگها یکسوم مسیر یا نیمی از آن را سپری کردهاند، لیگ برتر فوتسال هنوز آغاز نشده است. از مهر ماه تاکنون چندین تاریخ برای شروع لیگ برتر اعلام شده بود که هیچکدام عملیاتی نشده اما اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، این رقابتها از 26آذر شروع خواهد شد و تیمها براساس برنامه اعلامی سازمان لیگ فوتسال که آن هم چندینبار دستخوش تغییر شده، به مصاف رقبای خود میروند.
ذوب آهن را باید بدشانسترین تیم لیگ بیستم دانست که در این پنج هفته اخیر انواع و اقسام مشکلات و حواشی را تجربه کرده است و بعد از اینکه در چند هفته متوالی اشتباهات متعدد داوری به ضرر این تیم شد، در نهایت کرونا ضربه نهایی را به پیکره نماینده فوتبال اصفهان وارد کرد و ذوبآهن در روزی که ۱۸ نفر از بازیکنان و اعضای کادر فنی خودش را به همراه نداشت، با دستی خالی و در یک بازی قابل پیشبینی مغلوب شهرخودرو خراسان شد. حواشی پیش از آغاز بازی ذوب آهن و شهر خودرو آنقدر زیاد بود که هیچکس حواسش به شرایط فنی مسابقه نبود و بلاتکلیفی ذوبآهنیها و اصرار سازمان لیگ مبنی بر برگزاری این بازی در نهایت باعث شد تا ذوب آهن بدون حضور بازیکنان اصلی خودش و با تیمی جوان و ناشناخته به دیدار شهر خودرو مشهد برود.
داستان ادامهدار کرونا در اردوگاه ذوبآهن قبل از بازی با صنعت نفت آبادان شروع شد. در آستانه این دیدار، کانال تلگرامی باشگاه ذوبآهن طی خبری اعلام کرد، فرشاد محمدیمهر و دارکو بیدوف، بازیکنان تیم فوتبال، به دلیل داشتن بیماری نامحسوس کووید۱۹، غایبان این بازی هستند! روز جمعه و دو روز مانده به دیدار تیم ذوبآهن در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال، مدیر رسانهای تیم ذوبآهن از مثبت اعلام شدن تست چند بازیکن این تیم خبر داد و در ادامه نیز رسانهها اعلام کردند پنج بازیکن و یک نفر از اعضای کادر فنی این تیم به ویروس کرونا مبتلا شدهاند.
اکنون هفت روز از زمانی که ما را ترک کردی میگذرد. خیلی از مردم تمام عمرشان ما را با هم مقایسه کردند. تو نابغهای بود که دل دنیا را بردی، کسی که وقتی توپ به پایش میچسبید جادو میکرد، یک اسطوره حقیقی. اما برای من، تو بالاتر از جادوگری اسطوره بودی. تو همیشه برای من یک دوست فوقالعاده خواهی ماند؛ دوستی با قلبی بسیار بزرگ. امروز میدانم که دنیا جای بهتری میبود اگر ما بهجای مقایسه، بیشتر یکدیگر را تحسین میکردیم. پس الان به تو بگویم که «دیهگو تو با هیچکسی قابلمقایسه نیستی»؛ زیرا زندگی تو در صداقت تعریف میشد. تو به شیوهای خاص و بینظیر که خاص خودت بود به ما آموختی که میتوانیم خیلی بیشتر از اینها عاشق باشیم و به یکدیگر بگوییم «دوستت دارم.» رفتن زودهنگام تو، به من اجازه نداد این را به تو بگویم و به همین دلیل فقط آن را برایت مینویسم: «دیهگو، من دوستت دارم.»
ذوب آهن لیگ بیستم را در حالی شروع کرد که جدایی چند بازیکن شاخص این تیم و عدم جایگزینی آنها نگرانیهایی را بین هواداران ایجاد کرده بود، اما نمایش این تیم در دیدار مقابل فولاد خوزستان، با تغییر دیدگاه نسبت به کیفیت تیم همراه بود.
سیاست سپاهان و محرم نویدکیا برای کسب بردهای ناپلئونی و کسب سه امتیاز این بار نتیجه نداد و نماینده فوتبال اصفهان بعد از اینکه توانسته بود آلومینیوم اراک و تراکتور تبریز را با حداقل گل شکست دهد، این بار در ۱۰ دقیقه پایانی اسیر یکی از ضدحملات سایپا شد و این موضوع باعث شد تا سپاهان سه امتیاز حساس این بازی را با یک امتیاز عوض کند.
رقابتهای هفته چهارم لیگ برتر فوتبال امروز و فردا پیگیری میشود که نمایندگان فوتبال نصفجهان فردا به مصاف حریفان خود میروند و تیم سپاهان از تیم سایپا پذیرایی میکند و تیم ذوب آهن نیز به مصاف صنعت نفت آبادان میرود. هفته سوم لیگ برتر فوتبال با یک پیروزی خارج از خانه و یک تساوی خانگی برای تیمهای اصفهانی همراه بود. در حالی که تیم ذوب آهن همچنان روی دور مساوی و تقسیم امتیاز با حریفان است، تیم سپاهان دومین برد فصلش را هم دشت کرد. در آستانه دیدارهای هفته چهارم به سراغ محمود یزدخواستی، مدرس اصفهانی AFC رفتیم تا از دیدگاه این عضو تیم کارشناسی اصفهانزیبا به تحلیل وضعیت تیمهای اصفهانی بپردازیم.
بلاتکلیفی فوتسالیها همچنان ادامه دارد. با اینکه لیگهای ورزشی آقایان و بانوان در بیشتر رشتهها ادامه دارد، کماکان زمانی برای شروع لیگ برتر فوتسال اعلام نشده است. این شرایط برای لیگهای زیرگروه و لیگ برتر فوتسال بانوان نیز وجود دارد؛ بهطوریکه گلایه اهالی این رشته را به همراه داشته است. مهدی محمدی یکی از آنهاست. او که فصل قبل با تیم امیدهای گیتیپسند قهرمان ایران شد، برای فصل جدید راهی سیرجان شد و در کادر فنی تیم گهر زمین حضور پیدا کرد. اودرباره وضعیت این روزهای فوتسال صحبت میکند.