عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

اعداد نجومی در بیمه‌های ساختمانی/ شهرداری این پدیده نامتعادل را پیگیری کند

رئیس کمیسیون حقوق، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در بیمه‌‌های ساختمانی اعداد نجومی است و در برخی نقاط تا ۲۰۰ برابر رسیده است، گفت: این موضوع باید در جلسه‌ای با شهردار بررسی شود، زیرا پدیده‌ای نامتعادل است.

تاریخ انتشار: 13:13 - یکشنبه 1402/02/24
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
اعداد نجومی در بیمه‌های ساختمانی/ شهرداری این پدیده نامتعادل را پیگیری کند

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، عباس حاج رسولی‌ها در نطق میان دستور هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با گرامیداشت روز حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی اظهار کرد: فردوسی نماد دینی و ملی ماست که باید جایگاه او شناخته و مورد اهمیت قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش اصفهان در دفاع مقدس اظهار کرد: مردم این شهر در جنگ تحمیلی نقش موثری داشتند و شهدای بسیاری تقدیم دفاع از کشور کردند، باید این مردم مورد لطف مسئولان قرار گیرند و بهترین خدمات به آن‌ها ارائه شود.

رئیس کمیسیون حقوق، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مسئولان عنایت ویژه‌ای به موضوع آب و قوانین مصوبی که اجرا نمی‌شود داشته باشند تا جریان آب در زاینده رود به خصوص در شرق اصفهان پایدار بماند.

وی با بیان اینکه در بیمه‌‌های ساختمانی اعداد نجومی است و در برخی نقاط تا ۲۰۰ برابر رسیده است، گفت: سئوال این است که شهردار اصفهان در این زمینه چه می‌خواهد بکند؟ این موضوع باید در جلسه‌ای با شهردار بررسی شود، زیرا پدیده‌ای غیر متعادل است.

حاج‌‌رسولی‌ها با اشاره به قیمت‌های منطقه بندی‌شده گفت: یک واحد ۱۰۰ متری در منطقه یک، ۴۰ هزار تومان عوارض نوسازی برای آن صادر شده است. این قیمت‌ها در جاهای دیگر هم تاثیر دارد. این به مردم فشار می‌آورد و سبب ایجاد مشکل می‌شود. این موضوع باید پیگیری شود تا با افزایش قیمت نامعقول ناشی از منطقه بندی برخورد شود.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۷۸ که شوراها راه اندازی شدند، هر سال اختیاری از شوراها گرفته شده است که همین قیمت منطقه بندی نیز سال ۹۵ از دست شورا خارج شد و نتیجه آن ایجاد مشکل برای مردم است.

رئیس کمیسیون حقوق، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: شهرداران و مدیران شهری مراعات حال مردم را بکنند و اگر جایی بین مردم و شهرداری مشکلی وجود دارد مردم را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به دیدار اعضای شورای اسلامی شهر با آیت الله مظاهری گفت: ایشان همه حرفشان این بود که به مردم کمک کنید، یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند به مردم خدمت کند شهرداری است. ۳۷۰ خدمت در شهرداری تعریف شده که باید به بهترین شکل ممکن به مردم ارائه شود.

حاج رسولی‌ها با بیان اینکه دولت به دنبال فعال سازی بخش خصوصی است و از این ظرفیت باید بیشتر استفاده کرد، گفت: خیرین و صنعتگرانی که به دنبال حل مشکلات مردم هستند کم نیستند. باید از ظرفیت آن‌ها برای خروج زندگی مردم از بن بست استفاده کرد زیرا در حال حاضر مشکلات اقتصادی خانواده‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

5 × 2 =