عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

برنامه‌ریزی برای توسعه استفاده از انرژی پاک/ تسهیلات کم بهره‌ برای نصب صفحات انرژی خورشیدی

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قرار است با پرداخت تسهیلات کم بهره، هر سال تعدادی از ساختمان‌های شهر به صفحات انرژی خورشیدی مجهز شوند.

تاریخ انتشار: 15:06 - دوشنبه 1402/03/1
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
برنامه‌ریزی برای توسعه استفاده از انرژی پاک/ تسهیلات کم بهره‌ برای نصب صفحات انرژی خورشیدی

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، سید امیر سامع در خصوص برنامه‌ریزی برای توسعه استفاده از انرژی پاک اظهار کرد: موضوع بهره وری و مدیریت مصرف از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در این زمینه طراحی ساختمان‌ها، احداث و بهره برداری بسیار مهم است، اما مهمتر از آن عادات و رفتار ماست.

وی با بیان اینکه هنوز در این بخش راه نرفته زیادی داریم، افزود: اغلب تصور می‌کنند بخش عمده بهینه‌سازی مربوط به تجهیزات است اما عمده آن مربوط به رفتارها و عادات ما است.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بحث آب و گاز هنوز در شهرداری به استانداردهای لازم نرسیده‌ایم میزان مصارف را نمی دانیم و صرفه جویی رخ نداده است، در حالی که در تاکیدات بودجه‌ای امسال این موضوع وجود داشت و لازم است شهرداری ساز و کاری در این خصوص قرار دهد.

وی با بیان اینکه شهرهای دنیا به این سمت رفته‌اند که میزان مصرف برق را با تولید انرژی‌های تجدیدپذیر برابر کنند و کربن تولید نکنند، تصریح کرد: قرار است با پرداخت تسهیلات کم بهره، هر سال تعدادی از ساختمان‌های شهر به صفحات انرژی خورشیدی مجهز شوند. هر ساختمانی که امکان دارد در مساحت ۱۰۰ متر مربعی از سقف خود صفحات انرژی خورشیدی نصب می‌کند، شرکت برق تولید آن را می‌خرد و هزینه‌اش ظرف چند سال برمی‌گردد، ضمن اینکه نوعی سرمایه‌گذاری و درآمد پایدار و رزق حلال محسوب می‌شود.

سامع خاطرنشان کرد: هدف گذاری این طرح ۵۶ هزار خانه در استان است که باید با همکاری مدیریت استان این موضوع دنبال شود، در شهر اصفهان نیز اگر از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ظرف ۵،۶ سال، ۴۰ هزار خانه به این طرح بپیوندند، اتفاق قابل توجهی است.

انتهای پیام/

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هجده + یک =