اردستان در بحث سوخت با مشکل مواجه است

معاون برنامه‌‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار اردستان گفت: شهرستان در بخش سوخت دو معضل دارد از جمله تأمین سوخت خودروهای سنگین و کپسول گاز مایع که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

تاریخ انتشار: 16:30 - دوشنبه 1402/03/1
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
اردستان در بحث سوخت با مشکل مواجه است

به گزارش اصفهان زیبا؛ معاون برنامه‌‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار اردستان گفت: شهرستان در بخش سوخت دو معضل دارد از جمله تأمین سوخت خودروهای سنگین و کپسول گاز مایع که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

ابوالفضل مختارزاده در نشست کمیته حمل و نقل و سوخت شهرستان در فرمانداری افزود: این مشکل برای کامیون‌ها، مینی بوس‌ها و وانت‌های نفت گاز‌سوز داخل شهری وجود دارد و لازم است راهکار مناسبی برای حل این مشکل اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون خودروهای گازوئیلی روزانه‌۳۰۰ لیتر سوخت دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده از طرف ستاد حمل و نقل سوخت کشور در آینده این خودروها برمبنای پیمایش سوخت دریافت خواهند کرد و سهمیه ۳۰۰ لیتری آن‌ها قطع می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی فرماندار اردستان اظهار کرد: از ناحیه نفت اردستان می‌خواهیم یک مهلت حداقل ۲ ماهه داده شود تا کامیون‌داران بتوانند از کارت‌های سوخت آزاد اضطراری استفاده و شهرداری‌ها با برپایی همایش آموزشی و دعوت از رانندگان کامیون‌ها نسبت به اطلاع‌رسانی در خصوص ثبت نام در سامانه سی پاد و باری برگ و نصب جی پی اس اقدام کنند.

تا پایان شهریور ماه کارت‌های سوخت اضطراری حذف می‌شود

رییس ناحیه نفت اردستان گفت: تا پایان شهریورماه احتمال حذف کارت‌های سوخت آزاد وجود دارد و لازم است ناوگان داخل شهری ساماندهی شود.

حمید فروزنده افزود: سال گذشته کشور با مشکل تأمین سوخت مواجه بود، روزانه بالغ بر ۹۰ میلیون لیتر نفت گاز در ناوگان حمل و نقل مصرف می‌شد در حالی که تولید کشور ۱۱۰ میلیون لیتر بود که بخش‌های مختلف از جمله صنایع نیز ازآن استفاده می‌کردند.

وی بابیان اینکه قاچاق سوخت در کشور وجود دارد، اظهار کرد: در شرایط کنونی دولت قادر نیست قاچاق سوخت را به طور کامل قطع

کند، از طرفی برای جبران کسری سوخت سهمیه خودروها از ۶۰۰ لیتر به ۳۰۰ لیتر کاهش یافت و بخشی از کارت‌های آزاد سوخت اضطراری جمع‌آوری و در هر شهرستان یک جایگاه خارج از شهرستان از این کارت‌ها استفاده می‌کند.

رییس ناحیه نفت اردستان گفت: رانندگان باید در سامانه سی پاد و باری برگ ثبت نام کرده تا بر اساس پیمایش نفت گاز دریافت کنند، همچنین کسانی که از کارت آزاد اضطراری سوخت استفاده می‌کنند، از سهمیه ماهیانه آنها کسر خواهد شد.

فروزنده از رسانه‌ها خواست: با اطلاع‌رسانی عمومی به رانندگان، آنها را از موضوع حذف کارت سوخت آزاد اضطراری با خبر کنند، این افراد در نخستین زمان ممکن‌ در سامانه سی پاد ثبت نام و با مراجعه به شهرداری‌ها پروانه فعالیت و اشتغال دریافت کنند تا مشکلی براز دریافت سوخت نداشته باشند.

وی در رابطه با تأمین کپسول گاز مایع اظهار کرد: پیش‌بینی شده است توزیع کپسول گاز مایع به صورت الکترونیکی انجام شود و‌ صاحبان خودروهایی که از گاز مایع استفاده می‌کنند و کسانی که‌ نیاز به این کپسول‌ها دارند، باید در سامانه سدف ثبت نام کنند.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

3 × یک =