با هم ست کن

قرار است کارت‌ها را با هم ست کنید. هر کارت چهار ویژگی دارد: شکل، رنگ، بافت، تعداد. رنگ‌های موجود در کارت‌ها سبز و نارنجی و آبی است. هر کارت یکی از اشکال مد (کلاه آ)، لوزی یا بیضی را دارد.

تاریخ انتشار: 12:09 - سه شنبه 1402/03/2
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
با هم ست کن

به گزارش اصفهان زیبا؛ قرار است کارت‌ها را با هم ست کنید. یک ست سه‌تایی از دوازده‌کارتی که روی میز قرار دارد. اما با چه معیاری؟

هر کارت چهار ویژگی دارد: شکل، رنگ، بافت، تعداد. رنگ‌های موجود در کارت‌ها سبز و نارنجی و آبی است. هر کارت یکی از اشکال مد (کلاه آ)، لوزی یا بیضی را دارد.

همچنین سه بافت یا سه سطح مختلف در کارت‌های دیده می‌شود: توخالی، توپر و هاشوردار. تعداد شکل روی هر کارت ممکن است یک عدد، دو عدد یا سه عدد باشد. حالا ست در این بازی چه معنایی دارد؟

ابتدا اجازه بدهید بازی را آماده کنیم: ابتدا کارت‌ها را بُر بزنید. از بین کارت‌ها، 12 کارت را روی میز بچینید. حالا ببینید چه کسی اولین ست را پیدا می‌کند؟ ست در این بازی یعنی انتخاب سه کارت که در تک‌تک ویژگی‌ها یا متفاوت باشند یا مشابه. به‌عبارتی چهار حالت برای ست وجود دارد.

حالت اول: تفاوت در هر چهار ویژگی: مثلا این سه کارت ست می‌شوند: یکی هاشوردار، یکی توپر، یکی توخالی؛ یکی آبی، یکی قرمز، یکی سبز؛ یکی لوزی، یکی بیضی یکی مد؛ یکی تکی، یکی دوتایی، یکی سه‌تایی. در این حالت چون در تمام ویژگی‌ها تفاوت وجود دارد، ست محسوب می‌شود.

حالت دوم: شباهت در یک ویژگی، تفاوت در سه ویژگی: مثلا اگر همگی هاشوردار باشند و در باقی ویژگی‌ها متفاوت باشند، باز هم ست محسوب می‌شود.

حالت سوم: شباهت در سه ویژگی، تفاوت در یک ویژگی: حالت دیگر ست، وقتی است که در سه ویژگی مشابه و در یک ویژگی متفاوت باشند.

نکته: شباهت و تفاوت در دو ویژگی، ست ایجاد نمی‌کند.

بعد از اینکه یکی از بازیکنان ست اول را تشخیص داد، باید اعلام کند و وقتی همگی قانع شدند، امتیاز آن را برای خود برمی‌دارد و پس از آن سه کارت از بانک اضافه می‌شود تا ۱۲ کارت روی میز باشد و بازی ادامه پیدا کند.وقتی کارت‌ها تمام شوند یا با کارت‌های دیگر جایگزین شوند، امتیازها شمرده می‌شود.

کسی که بیشترین امتیاز را داشته باشد، برنده است.ست تقریبا بازی پیچیده‌ای است؛ به‌خصوص اگر دفعات اولی باشد که بازی می‌کنید. اما بعد از چند دور بازی، آسان‌تر می‌شود.

این بازی برای هشت سال به بالاها و بزرگ‌ترها مناسب است و حدود بیست‌دقیقه وقت می‌گیرد. تعداد بازیکنان در این بازی نامحدود بوده و نهالک منتشرکننده نسخه فارسی این بازی است.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پانزده − 7 =