مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان:

روند اجرای پروژه‌های محله‌محور تسریع می‌شود/ افزایش ۳۸ درصدی بودجه منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: در سال‌جاری با افزایش بودجه محله‌محوری این منطقه روند اجرای پروژه‌ها در دو محله هدف «وحید» و «فرح‌آباد» تسریع می‌شود.

تاریخ انتشار: 14:50 - چهارشنبه 1402/03/3
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
روند اجرای پروژه‌های محله‌محور تسریع می‌شود/ افزایش ۳۸ درصدی بودجه منطقه ۵ اصفهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از خبرگزاری ایمنا، حسین کارگر امروز _چهارشنبه سوم خردادماه_ در مراسم افتتاح پروژه‌های منطقه پنج اصفهان که در قالب چهاردهمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های باقی مانده گذشته، همچنین برقراری زنجیره خدمت و ورود به عرصه محله محوری و همگرایی شهر را از تأکیدات و سیاست‌های اصلی مدیریت شهری دوره ششم است. / محله‌محور

وی افزود: در این راستا در هر منطقه دو محله برای اجرای پروژه‌های محله‌محور انتخاب شده است، محله وحید یا «دنارت قدیم» و فرح‌آباد نیز به‌عنوان محله‌های هدف منطقه پنج اصفهان برای اجرای پروژه‌های محله‌محور انتخاب شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر اساس تلاش صورت گرفته در سال گذشته با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان آزادسازی گلوگاه‌ها، ساماندهی فضای سبز و بهبود معابر این محلات در دستور کار قرار گرفت؛ امسال نیز با افزایش قابل توجه این اعتبارات به عدد ۳۸ میلیارد تومان روند تکمیل اجرای پروژه‌ها در محلات هدف منطقه پنج تسریع می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات روان‌سازی، کف‌سازی و پیاده‌روسازی‌های منطقه پنج با هزینه ۲۰ میلیارد تومان در سال گذشته انجام شد، خاطرنشان کرد: در این میان پارکینگ زیر سطحی توحید از جمله پروژه‌های شاخص منطقه پنج بود که با تاکید قید فوریت از سوی شهردار اصفهان نسبت به تکمیل و افتتاح آن اقدام کردیم.

کارگر اظهار کرد: احداث پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید با هزینه ۱۹۰ میلیارد تومان، فرهنگسرای ادب با هزینه ۴۸ میلیارد تومان، احداث خط انتقال پساب از سپاهان‌شهر به صفه، احداث زمین ورزشی روباز از جمله پروژه‌های عمرانی منطقه پنج است که امروز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی گفت: بر اساس تلاش صورت گرفته، روز گذشته تصفیه پساب شهری در سپاهان‌شهر با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به مجموعه صفه انتقال یافت، بر این اساس مناطق همجوار منطقه پنج نیز از این پساب برای آبیاری فضاهای سبزی و مسائل خود می‌توانند بهره ببرند.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان افزود: اجرای شبکه‌های روشنایی، نصب و تعویض تمثال شهدا و مزین کردن معابری که به نام شهدا در منطقه پنج بودند به تصاویر جدید آن‌ها، از دیگر اقدامات انجام شده در این منطقه است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه بافت فرسوده در منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر اساس آخرین تصمیم‌ها، بازسازی محلات فرسوده با مشارکت شهروندان و ورود یک مشارکت کننده صورت خواهد گرفت، در این راستا سال گذشته در امر آزادسازی گلوگاه‌های سطح منطقه، اقدام تحولی انجام و ۱۲۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شد.

کارگر با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی بودجه منطقه پنج شهرداری در سال ۱۴۰۲ گفت: در منطقه پنج شهرداری اصفهان شاهد اجرای ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی به صورت مشارکتی بودیم که از آن جمله می‌توان به اجرای ویژه برنامه «تا پای جان» با مشارکت ارتش اشاره کرد.

وی ادامه داد: پروژه نیروگاه خورشیدی با احداث فضای سبز (مجموعه نگین صفه) به مساحت ۱۱۵۰۰ متر مربع، اجرای نورپردازی پل شهید ستاری، سپاهان‌شهر، خیابان شاهد، پارک کوهستانی صفه با هزینه سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، احداث پاتوق شهری با هزینه ۷۰۰ میلیون تومان و ساخت نصب و اجرای المان‌های شهری و بازی کودکان با هزینه سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری این منطقه است.

انتهای پیام/

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

17 − 7 =