مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان:

نیازهای عمرانی شهر را با همفکری دانش‌بنیان‌ها رفع می‌کنیم

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: درصدد هستیم با همفکری و مشورت شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب برنامه پنجشنبه‌های فناور چالش‌های حوزه عمران را رفع کنیم.

تاریخ انتشار: 15:43 - پنجشنبه 1402/03/4
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
نیازهای عمرانی شهر را با همفکری دانش‌بنیان‌ها رفع می‌کنیم

به گزارش اصفهان زیبا؛ دبیرخانه مشترک شهر، امیر عباس رحمتی امروز پنجشنبه چهارم خرداد ماه در ویژه برنامه پنجشنبه‌های فناور که با موضوع «فناوری‌های نوین عمرانی چالش‌ها و راهکارها» در مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان عمران شهرداری به‌دلیل گستردگی فعالیت‌ها در دو بخش تولید و اجرا مورد توجه همگان در سطح شهر اصفهان است.

وی با بیان اینکه سازمان عمران شهرداری در حوزه تولید و اجرای پروژه‌های عمرانی و همچنین مصالح ساختمانی همچون آسفالت سال‌های سال سابقه فعالیت دارد، گفت: بر این اساس با توجه به گستردگی فعالیت‌های این سازمان با چالش‌ها و مشکلات متعددی روبه‌رو هستیم، لذا در صدد هستیم با همفکری و مشورت شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب برنامه پنجشنبه‌های فناور چالش‌های این حوزه را رفع کنیم.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تصریح کرد: پروژه‌های در دست اقدام سازمان عمران گسترده است که می‌توان به تولید مصالح مختلف، اجرای درزهای پل‌ها، احداث خیابان‌ها و معابر و ابنیه‌های کوچک و بزرگ اشاره کرد، لذا در روند پیشرفت کار چالش‌ها روز به روز بیشتر شده است که احساس نیاز به تحقیق و توسعه در این عرصه بیشتر مشخص می‌شود.

وی با اشاره به تبیین چالش‌های سازمان عمران شهرداری برای شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: بازیافت دپوی یک میلیون تن خاک و ماسه در مجتمع تولیدی صفه، نخستین چالش پیش‌روی این سازمان است، همچنین کاهش مصرف سیمان در تولید بتن با توجه به نوع سنگ‌دانه‌های موجود از دیگر موضوعات و نیازهای سازمان است.

رحمتی با بیان اینکه مصالح جایگزین با قابلیت مصرف کمتر آب در احداث راه‌ها دیگر نیاز سازمان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه آب ابر چالش کشور ایران است و در تهیه مصالح ساختمانی و راه، آب بسیار زیادی مصرف می‌شود، ضروری است به سمت تولید مصالح با آب کمتر حرکت کنیم.

وی متذکر شد: از تمام شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر کشور که در عرصه‌های مختلف مصالح ساختمانی، تجهیزات عمرانی، آی‌تی و نرم‌افزاری و تولید قطعات صنعتی می‌توانند به سازمان عمران شهرداری اصفهان در رفع چالش‌های آن کمک کنند، دست یاری دراز کرده و آماده میزبانی از آنها برای برگزاری تورهای فناوری‌های مختلف جهت تشریح چالش‌های خود در عرصه‌های مختلف هستیم.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نوزده + 10 =