مسابقات هندبال آسیا در اصفهان:

این میزبانی مهم است!

از روز پنجشنبه ورزش اصفهان میزبان یک رویداد بین‌المللی خواهد بود و تیم‌های برتر باشگاهی هندبال در قاره کهن برای کسب جام قهرمانی بیست‌وپنجمین دوره مسابقات باشگاه‌های آسیا رقابت می‌کنند.

تاریخ انتشار: 10:57 - سه شنبه 1402/03/9
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
این میزبانی مهم است!

به گزارش اصفهان زیبا؛ از روز پنجشنبه ورزش اصفهان میزبان یک رویداد بین‌المللی خواهد بود و تیم‌های برتر باشگاهی هندبال در قاره کهن برای کسب جام قهرمانی بیست‌وپنجمین دوره مسابقات باشگاه‌های آسیا رقابت می‌کنند.

این رویداد مهم که باشگاه سپاهان میزبانی آن ‌را عهده‌دار است، از یازدهم تا بیستم خرداد در سالن 25 آبان پیگیری می‌شود و دو تیم تاشکند ازبکستان و الدحیل قطر دیدار افتتاحیه جام را برگزار خواهند کرد.

قرعه‌کشی این رقابت‌ها چندی‌قبل انجام شد که بر این اساس در گروه A تیم‌های سپاهان، الریان قطر، الکاظمه کویت و عمان کلاب و باشگاه هند حضور دارند و در گروه B نیز تیم‌های شهیدشاملی کازرون، النجمه بحرین، الدحیل قطر، الکویت کویت تاشکند ازبکستان و جونیور چین رقابت می‌کنند.

تیم النجمه بحرین اولین تیمی بود که روز شنبه وارد اصفهان شد تا مهیای حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا شود و در ادامه نیز دو تیم کویت در اصفهان اسکان پیدا کردند تا فرصت تمرین چندروزه‌ای پیدا کنند.

بدر محمد ذیاب صالح الذیاب، نایب رئیس فدراسیون جهانی هندبال و نماینده کنفدراسیون هندبال آسیا نیز روز یکشنبه به اصفهان سفر کرد که در بدو ورود با استقبال ویژه باشگاه سپاهان مواجه شد.

صالح الذیاب چندی قبل نیز سفری به اصفهان داشت تا از نزدیک در جریان امکانات و وضعیت میـزبانی باشگـاه سپاهان قرار گیرد.

نایب رئیس فدراسیون جهانی هندبال در جریان این سفر دیداری با استاندار اصفهان نیز داشت و سیدرضا مرتضوی در این دیدار که مدیرکل ورزش و جوانان استان و مدیران باشگاه سپاهان نیز حضور داشتند، تأکید کرد همه امکانات شهر برای میزبانی مطلوب از نمایندگان هندبال آسیا در مدت حضورشان در شهر اصفهان بسیج شود.

طی سال‌های گذشته چندین رویداد بین المللی به میزبانی نصف‌جهان برگزار شده؛ اما مسابقات جام باشگاه‌های هندبال آسیا از لحاظ اعتبار ورزشی و تعداد تیم‌های شرکت‌کننده، یکی از معتبرترین رویدادها محسوب می‌شود.

تیم سپاهان در شرایطی به‌عنوان میزبان پای در مسابقات آسیایی می‌گذارد که کمتر از یک هفته قبل برای دومین سال متوالی جام قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کرد. هندبال سپاهان پرافتخارترین تیم کشور محسوب می‌شود. اما در مسابقات باشگاه‌های آسیا تاکنون عنوانی بهتر از سومی کسب نکرده است.

سپاهانی‌ها که برای مسـابقات جام باشگاه‌های آسیا وسلین وویویچ، سرمربی نامدار تیم ملی هندبال را به خدمت گرفتند، امیدوارند با هدایت فنی این مربی و البته امتیاز میزبانی، دست به کار بزرگی زده و جام قهرمانی را در اصفهان نگه دارند.

وویویچ که در چندهفته پایانی لیگ روی نیمکت تیم سپاهان نشست تا با شرایط فنی این تیم بهتر آشنا شود، یکشنبه‌شب مهمان برنامه ضربه آزاد تلویزیون بود که در خصوص میزان آمادگی تیم تحت هدایتش بــرای مسابقـات باشگاهـی آسیا گفت: مسابقات باشگاه‌های آسیا رقابت‌هایی بسیار قوی است؛ به‌ویژه تیم قطر که با ما هم‌گروه است با 20 بازیکن لژیونر به اصفهان می‌آید که هیچ‌کدام بازیکنان خودشان نیستند.

سپاهان هم با بهترین‌های تیم ملی به‌نوعی کار می‌کند و ما نیز سه بازیکن خارجی خواهیم داشت که به ما ملحق می‌شوند و امیدوارم که این بازیکنان بتوانند به ما کمک خوبی برسانند تا نتیجه خوبی به‌دست آوریم. رسیدن به نیمه‌نهایی هم برای ما نتیجه خوبی خواهد بود و اگر وارد نیمه‌نهایی بشویم هر چیزی امکان‌پذیر خواهد بود.

او با تأکید بر حضور هواداران تیم سپاهان بیان کرد: برای ما بسیار مهم است سالن برگزاری مسابقات مملو از تماشاگر باشد و این به ما کمک می‌کند. تماشاگران سپاهان در طول لیگ نشان دادند که چگونه می‌توانند تیم را حمایت را کنند؛ به‌ویژه در فوتبال که صحنه‌های بسیار زیبایی را به نمایش گذاشته بودند و امیدوارم که به سالن آمده و به همان صورت هندبال را نیز حمایت کنند و عملا یار اضافی ما خواهند بود. من نمی‌توانم قول مدال و یا تضمینی بدهم؛ ولی می‌توانم قول بدهم از اول در زمین خواهیم جنگید و تا آخرین نفس در زمین می‌جنگیم.

سایت باشگاه سپاهان نیز در آستانه شروع این رقابت‌ها به بررسی وضعیت تیم‌های هم‌گروه سپاهان پرداخت و نوشت: الریان قطر در تاریخ مسابقات جام باشگاه‌های آسیا موفق به کسب یک قهرمانی و دونایب‌قهرمانی شده است و از این نظر جزو تیم‌های پرافتخار این قاره به‌شمار می‌آید. تیم الکاظمه کویت نیز با دوعنوان قهرمانی از دیگر تیم‌های پرافتخار آسیا محسوب می‌شود.

نمایندگان عمان و هندوستان اگرچه سابقه درخشانی در مسابقات آسیایی ندارند؛ اما از جمله تیم‌هایی به‌شمار می‌روند که انگیزه بالایی برای نشان‌دادن توانایی‌های خود در این مسابقات خواهند داشت.

ورزش اصفهان در روزهای آینده دو آزمون مهم را پیش رو دارد. اولین آزمون، میزبانی استاندارد و مطلوب از این رویداد است که در صورت موفقیت‌آمیزبودن زمینه را برای میزبانی‌های آینده فراهم می‌کند. آزمون دوم نیز به نتیجه کسب‌شده توسط تیم سپاهان اشاره دارد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هشت + چهار =