مدعی اصفهانی وارد بازار نقل‌وانتقال‌ها شد:

بمب‌های فوتبالی آماده انفجار

فصل رسمی نقل‌وانتقال‌های‌ رقابت‌های لیگ برتر از روز شنبه، بیستم خرداد آغاز شد. باید منتظر باشیم تا در طول دو ماه‌ونیم آینده هرروز رونمایی‌های متفاوتی از خریدهای جدید لیگ برتری در ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات انجام شود.

تاریخ انتشار: 12:23 - سه شنبه 1402/03/23
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
بمب‌های فوتبالی آماده انفجار

به گزارش اصفهان زیبا؛ فصل رسمی نقل‌وانتقال‌های‌ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از روز شنبه، بیستم خرداد آغاز شد. باید منتظر باشیم تا در طول دو ماه‌ونیم آینده هرروز رونمایی‌های متفاوتی از خریدهای جدید لیگ برتری در ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات انجام شود.

البته هرچند در این فصل با توجه به وضع قوانین جدید در حوزه نقل‌وانتقال‌ها تا حدی تلاش برای کنترل قیمت بازیکنان صورت گرفته، ولی بعید به نظر می‌رسد این قوانین مکتوب بتواند جلوی ریخت‌وپاش تیم‌های لیگ برتری را بگیرد. آن‌قدر راه فرار در این مسیر وجود دارد که تیم‌ها بتوانند بسته به توانایی مالی خودشان در خصوص خرید بازیکنان جدید اقدام کنند.

در این میان خریدوفروش بازیکن در بین تیم‌های مدعی لیگ برتری مثل پرسپولیس، سپاهان، استقلال و تراکتور جذابیت بسیار بیشتری برای هواداران دارد و اصطلاح ترکاندن بمب که در این سال‌ها در فصل نقل‌وانتقال‌ها باب شده است، هرروز می‌تواند یک سوژه جدید را در فوتبال ایران رونمایی کند.

البته این تیم‌ها برای اینکه بتوانند در فصل آینده هم در کورس مدعیان قهرمانی حضور داشته باشند، باید از همین امروز به دنبال بستن تیم‌هایی قوی و قدرتمند برای حضور در لیگ بیست‌و سوم باشند و هر تیمی که در این مسیر دچار تعلل شود، بدون شک در فصل آینده دچار آسیب‌های بسیار زیادی خواهد شد.

از طرف دیگر، حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم بهانه دیگری برای تیم‌های مدعی لیگ برتری است تا بتوانند با انجام خریدهایی باکیفیت و البته گران‌قیمت خودشان را آماده رقابت با تیم‌های تا دندان مسلح عربی در سطح آسیا بکنند.

پرسپولیس

قرمزها در فصل گذشته رقابت‌های فوتبال ایران موفق به ثبت دبل شدند و با قهرمانی هم‌زمان در لیگ و جام حذفی، آماری فوق‌العاده از خودشان به‌جا گذاشتند و طبیعی است که اکثر بازیکنان این تیم به خاطر موفقیت‌های به‌دست‌آمده تمایلی برای ترک پرسپولیس نداشته باشند و از این بابت شاید مدیرعامل پرسپولیس کاری ساده‌تر نسبت به بقیه تیم‌ها در پیش رو داشته باشد تا با عنوان آپشن (گزینه) قهرمانی بتواند بازیکنان فصل گذشته را در ترکیب تیمش حفظ کند.

از طرف دیگر، یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس، باوجود صحبت‌هایی که مبنی بر خستگی خودش در فصل گذشته مطرح کرده بود، به‌احتمال بسیار زیاد در فصل بعدی هم روی نیمکت پرسپولیس خواهد نشست و بدون شک چالش قرمزها، نحوه امضای قرارداد با جورجی گولسیانی، مدافع گل‌زن و تأثیرگذار گرجستانی این تیم است که خودش اعلام کرده تمایلی برای امضای قرارداد ریالی ندارد و پرسپولیسی‌ها باید راهکاری برای استفاده مجدد از گولسیانی در لیست خودشان پیدا کنند.

در بقیه پست‌های زمین تقریبا همه ستاره‌ها در ترکیب تیم ماندنی هستند و در بین بازیکنان خروجی فقط نام چهره‌هایی مثل سیامک نعمتی و شاید کمال کامیابی نیا به چشم بیاید؛ البته دو خرید خارجی ناموفق پرسپولیس، یعنی شیخ دیاباته و پریرا هم از این تیم جدا شده‌اند و از طرف دیگر شنیده می‌شود یاسین سلمانی، هافبک ناراضی سپاهان، صحبت‌های نهایی را با پرسپولیس انجام داده است تا راهی تهران شود.

در لیست قرمزها یک مهاجم خارجی هم به چشم می‌خورد و شاید عبدالرزاق حمدالله مراکشی، بازیکن گل‌زن اما مسن الاتحاد عربستان که از تیمش جداشده است، در آخرین سال فوتبالی خودش به ایران بیاید و پیراهن قرمز را بر تن کند.

سپاهان

نایب‌قهرمان فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر همچنان فصل بعدی را هم با مورایس پرتغالی ادامه خواهد داد و این سرمربی لیست بازیکنان موردنیاز خودش را به باشگاه داده تا در این مدت به جذب آن‌ها اقدام شود؛ البته سپاهانی‌ها خیلی زودتر از بقیه تیم‌های لیگ برتری نقل و انتقال‌های خودشان را آغاز کردند و بدون شک تمدید قرارداد دوساله پیام نیازمند بعد از چالشی که با باشگاه پرتغالی خودش داشت، یک موفقیت بزرگ در کارنامه نقل‌و انتقالاتی اصفهانی‌ها به‌حساب می‌آید.

البته سپاهان در پست‌های متفاوتی جای خالی برای خرید بازیکن دارد و شنیده می‌شود از بین شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی زادگان شاید یک بازیکن بتواند جای خالی جونیور برزیلی را در کنار محمد دانشگر پرکند. نام‌هایی همچون رضا شکاری، سامان فلاح، غلامرضا ثابت ایمانی، کاوه رضایی و علی علیزاده اطراف باشگاه سپاهان شنیده می‌شود و به‌احتمال‌زیاد در این هفته طلایی پوشان اصفهانی از چند بازیکن دیگر هم به‌عنوان خریدهای جدید رونمایی خواهند کرد.

مهرداد محمدی و محمد محبی، دو بازیکن دیگری هستند که در تیررس سپاهان قرار دارند و محمدرضا ساکت اگر بتواند این دو بازیکن را هم به اصفهان بیاورد، یک فصل بسیار خوب را در نقل وانتقال‌ها پشت سر گذاشته است. درباره شهریار مغانلو هنوز شایعه‌های مختلفی به گوش می‌رسد و باید دید این بازیکن که در فصل گذشته عنوان آقای گلی لیگ برتر را به دست آورده، همچنان در اصفهان به کار خودش ادامه می‌دهد یا راهی کشورهای عربی خواهد شد.

استقلال

آبی‌های تهران که ناکام مطلق فصل گذشته فوتبال ایران بودند، این روزها دچار حواشی مختلف برای انتخاب سرمربی تیمشان هستند و بعد از جدایی ساپینتو گفته می‌شود جواد نکونام مهم‌ترین گزینه برای نشستن روی نیمکت استقلال است و شاید تا زمان انتشار این مطلب نام او به‌صورت رسمی هم به‌عنوان سرمربی استقلال اعلام‌شده باشد.

البته آبی‌ها یک مشکل بزرگ دارند و آن‌هم جدایی احتمالی مهدی قایدی و محمد محبی است که دو بازیکن تأثیرگذار این تیم در فصل گذشته بودند و بازگشت آن‌ها به فوتبال خارج از ایران می‌تواند ترکیب استقلال را دچار تغییرات زیادی کند. درباره بازیکنان ورودی هنوز صحبتی مطرح نشده و همه منتظر هستند تا سرمربی جدید این تیم لیست خودش را اعلام کند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

19 + سیزده =