خطرناک‌ترین موجود روی زمین را می‌شناسید!

بعضی با دیدن آن فرار می‌کنند، بعضی کشتن آن را بر فرار ترجیح می‌دهند و بعضی‌ها هم به قول معروف چندششان می‌شود اما جای تعجب آنجاست که تعدادی بر این باور هستند که کشتن آن گناه دارد! شما چطور؟ اگر سوسکی را ببینید، چه عکس‌العملی نشان می‌دهید؟

تاریخ انتشار: 14:40 - چهارشنبه 1402/03/24
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
خطرناک‌ترین موجود روی زمین را می‌شناسید!

به گزارش اصفهان زیبا؛ بعضی با دیدن آن فرار می‌کنند، بعضی کشتن آن را بر فرار ترجیح می‌دهند و بعضی‌ها هم به قول معروف چندششان می‌شود. اما جای تعجب آنجاست که تعدادی بر این باور هستند که کشتن آن گناه دارد! شما چطور؟ اگر سوسکی را ببینید، چه عکس‌العملی نشان می‌دهید؟

شاید باورتان نشود اگر بگوییم این موجود جزو خطرناک‌ترین موجودات روی زمین است؛ این به نقل از گفته یکی از پروفسورهایی است که چند سال پیش چنین نکته‌ای را در رادیو اعلام کرد و هشدار برای از بین بردن آن داد.

 او دلیل این ادعا را به‌خاطر تولید مثل آن در فاضلاب دانست و این حشره را از عوامل انتقال بیماری‌هایی مثل مسمومیت، اسهال، تضعیف سیستم ایمنی بدن و سرماخوردگی، تشدید آسم و ضعیف شدن چشم عنوان کرد.

کارشناس دیگری نیز مرده این حشره را هم آلوده و عامل بیماری‌زایی عنوان کرد. از این رو حذف آن را از محیط زندگی ضروری دانست.

همچنین در این باره مهندس رسول پرتویی، کارشناس سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان چنین گفت: به‌طور‌کلی بین انسان و حیوانات و حشرات امکان انتقال بیماری هست، به خصوص سوسک می‌تواند بیماری‌هایی را به انسان منتقل کند که از جمله آنها می‌توان به مسمومیت و اسهال و نیز آلرژی اشاره کرد.

علاوه بر این، بهتر است بدانید سوسک همینطور که راه می‌رود، به دست و پایش که حالت پرزدار است، میکروب‌ها و باکتری‌ها می‌چسبد و آنها را در جاهای دیگر منتقل می‌کند.

با این اوصاف توصیه می‌شود این موارد را جدی گرفته و ضمن رعایت بهداشت و تمیز نگداشتن محل سکونت، تمام درزها و محل ورودی مثل کفپوش فاضلاب‌ها و در و پنجره‌ها پوشش داده شود.

دکتر امیر رحیمی، نیز توصیه دیگری را ذکر می‌کند: توجه به زاد و ولد این حشرات داشته باشید و بدانید که آنها تخم‌‌هایشان را در محل‌های تاریك، شكاف‌ها و درزها می‌‌گذارند. بعضی از آنها تخم را به سطوح زیرین میز و صندلی یا تخت خواب‌ها و جعبه‌های چوبی و دیگر وسایل بسته‌‌بندی می‌‌چسبانند و هنگامی ‌كه بسته‌ها به مکان‌های جدید منتقل شدند، باعث آلودگی آن محل‌ها می‌شوند. بنابراین تمام سطوح را بررسی و تمیز کنید.

 

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هشت − دو =