سرپرست به‌جای سرپرست

انتخاب سرپرست برای هیئت‌های ورزشی معمولا با هدف فراهم‌کردن زمینه انتخابات و تعیین رئیس انجام می‌شود؛ اما جابه‌جایی سرپرست با سرپرست نشانمی‌دهد یک هیئت با وضعیت غیرمنتظره‌ای مواجه شده و نه شرایط برای برگزاری مجمع انتخاباتی فراهم بوده و نه سرپرست قبلی امکان ادامه همکاری داشته است.

تاریخ انتشار: 14:42 - چهارشنبه 1401/10/14
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرپرست به‌جای سرپرست

طی روزهای گذشته این اتفاق برای دوهیئت دوومیدانی و موتورسواری و اتومبیل رانی استان رخ داد و سرپرست‌ های جدیدی جایگزین سرپرست‌های قبلی شدند که به این بهانه نگاهی به وضعیت این دوهیئت و هیئت‌هایی که دوره سرپرستی آن‌ها از مدت قانونی بیشتر شده، نگاهی خواهیم داشت.

هیئت دوومیدانی

پس از پایان دوره ریاست محمدرضا برکت در هیئت، با رایزنی اداره ورزش و جوانان استان و فدراسیــون دوومیدانی حکــم سرپرستی برای رامین ناطقی، از کارمندان اداره ورزش صادر شد. دوره سرپرستی ناطقی ادامه داشت، تا اینکه مهدی زمانی، از قهرمانان سابق دوهای استقامت استان برای سرپرستی هیئت معرفی و آن‌طوری که ادعا می‌کردند، حکم سرپرستی او هم صادر شد.

درست در همین زمان بحث برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت نیز مطرح بود که رضا قاسمی، قهرمان سابق دوهای سرعت تنها کاندیدای تأیید شده بود و برخی گمانه‌زنی‌ها از عدم تمایل اداره ورزش برای برگزاری مجمع با این تک‌کاندیدا حکایت داشت و در نهایت نیز نه مجمع انتخاباتی هیئت برگزار شد و نه سرپرستی زمانی به نتیجه رسید.

مخالفت برخی از پیش‌کسوتان دوومیدانی استان و اعمال‌نظر آن‌ها از طریق مقامات بالادست ورزش دلیل منتفی‌شدن سرپرستی زمانی عنوان شده تا علی احسانی، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن به‌عنــوان سرپرست هیئت معرفی شود.

هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی

پس از ماجراهایی که منجر به کناررفتن شهرام شاه‌زمانی از ریاست هیئت موتورسواری شد، سایت اداره ورزش و جوانان طی بیانیه‌ای نوشت: با عنایت به نامه شماره ۳۲/۱۸۹۶۴/ د مورخ ۳۰ آبان‌ماه مدیرکل محترم امور مشترک فدراسیون‌های وزارت متبوع و با استناد به بند الف تبصره ماده ۱۴ آیین‌نامه نحوه فعالیت هیئت‌های ورزشی و نظر به حکمیت وزارت ورزش و جوانان، طی حکمی از سوی سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، محمدرضا اعتمادی به‌عنـوان سرپرست هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان اصفهان منصوب شد.

عمر سرپرستی اعتمادی چندان دوامی نیافت و در پی اختلافاتی که او با مدیرکل سابق پیدا کرد و حاشیه‌هایی که رخ داد، رأی به تغییر دوباره سرپرست داده شد و حمید جمالی، معاون وقت توسعه ورزش این اداره کل به‌عنوان سرپرست هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان اصفهان انتخاب شد.

پس از تغییراتی که در اداره ورزش و جوانان استان رخ داد و جواد محمدی جایگزین محمد طباطبایی شد، به فاصله کوتاهی حکم سرپرستی هیئت برای علیرضا امینازاد که سمت جمالی را عهده دار شد، صادر شد.

هم‌زمان با دوره سرپرستی امینازاد، قرار بود مجمع انتخاباتی هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان اصفهان 16مهرماه 1401 برگزار شود و آن طوری که سایت اداره کل اعلام کرده بود، محمدرضا اعتمادی، شهرام شاه‌زمانی، مسعود مونسیان، محمدمهدی تیموریان، مهدی صحافی‌پور و میثم شکیب‌زاد برای تصدی این مسئولیت ثبت‌نام کرده بودند؛ اما به‌دلیل آنچه مشغله کاری رئیس فدراسیون عنوان کردند، مجمع به زمان دیگری موکول شد.

پس از سه ماهی که از تاریخ لغو مجمع سپری می‌شود، به جای برگزاری تعیین تکلیف مجمع، سرپرست دیگری برای هیئت معرفی شد و مهران معینی جانشین امینازاد شد که در اداره ورزش و جوانان استان فارس مستقر شده است.

سرپرست‌هایی بیشتر از زمان قانونی

عــلاوه‌بر هیئت‌هایی که در بخش سرپرستی دستخوش جابه‌جایی می‌شوند، هیئت‌های دیگری هم هستند که مدت زیادی است با یک سرپرست اداره می‌شوند که از آن جمله می‌توان هیئت های والیبال، بسکتبال، ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی و هیئت ورزش کارگری را نام برد.

برخلاف هیئت‌های دیگر که بحثی درباره تغییر  مطرح نبوده و احتمالا زمینه برگزاری مجمع با سرپرست‌های فعلی فراهم می‌شود، اخباری درخصوص تصمیم اداره ورزش و جوانان برای تغییر سرپرست در هیئت ورزش کارگری مطرح شده است.

این هیئت که پس از کنار رفتن قاسم ستاری از ریاست هیئت، تاکنون دوسرپرست عوض کرده، در حال حاضر با امیرمهدی تیغ‌ساز اداره می‌شود؛ اما برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که گزینه‌ای از اداره ورزش به فدراسیون معرفی شده که موردتأیید نبوده است.

در هیئت ورزش کارگری، برخلاف دیگر هیئت‌های ورزشی صرف‌نظر اداره ورزش و فدراسیون مربوط تنها مهم نیست و اداره کار نیز باید موافق گزینه پیشنهادی باشد.

ثبت‌نام از متقاضیان ریاست هیئت ورزش کارگری انجام شده که سرپرست فعلی نیز یکی از کاندیداهاست، مدت‌ها قبل انجام شده. اما کماکان خبری از برگزاری مجمع نبوده و معلوم نیست متولیان ورزش استان چه برنامه‌ای برای این هیئت دارند.

 

 

 

 

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

بیست − 8 =