تعدادی از هیئت‌های ورزشی بدون رئیس سال را به پایان می‌برند:

سال‌ماندگان!

معمولا هرسال تعدادی از هیئت‌های ورزشی به‌واسطه پایان دوره قانونی، استعفا یا برکناری، در لیست برگزاری مجمع انتخابات و شناخت رئیس جدید قرار می‌گیرند؛ اما در این میان روال تعیین‌تکلیف برخی هیئت‌های ورزشی طولانی‌تر شده است.

تاریخ انتشار: 11:01 - چهارشنبه 1402/12/16
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
سال‌ماندگان!

به گزارش اصفهان زیبا؛ معمولا هرسال تعدادی از هیئت‌های ورزشی به‌واسطه پایان دوره قانونی، استعفا یا برکناری، در لیست برگزاری مجمع انتخابات و شناخت رئیس جدید قرار می‌گیرند؛ اما در این میان روال تعیین‌تکلیف برخی هیئت‌های ورزشی طولانی‌تر شده است؛ تا جایی که بیش از یک سال در لیست انتظار جای دارند.

این در حالی است که جواد محمدی از ابتدای دوره مسئولیتش در اداره ورزش و جوانان استان اولویتش را سامان‌دهی هیئت‌های ورزشی اعلام کرد؛ اما در روزهای پایانی سال تعدادی از هیئت‌های ورزشی استان کماکان بلاتکلیف هستند که در این گزارش مروری بر این هیئت‌ها خواهیم داشت.

هیئت والیبال

پس از پایان دومین دوره ریاست تیمور باجول در هیئت والیبال استان، با هماهنگی اداره ورزش و جوانان و فدراسیون والیبال در آذر 1400 فریبا صادقی، نایب‌رئیس باسابقه هیئت، به‌عنوان سرپرست معرفی شد که دوره مسئولیت بلندمدت او تا مرداد و برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت ادامه یافت.برای تصدی سمت ریاست هیئت والیبال استان اصفهان علیرضا زمانی، فریبا صادقی و شهرام صدری ثبت‌نام کرده بودند که پیش از آغاز فرایند انتخابات، شهرام صدری انصراف خود را اعلام کرد.

با برگزاری انتخابات در دور اول، علیرضا زمانی و فریبا صادقی هرکدام با کسب ۱۳ رأی از ۲۶ رأی مأخوذه، به مرحله دوم راه یافتند. در مرحله دوم نیز همین نتیجه یک ‌بار دیگر تکرار شد تا رقابت در دور سوم ادامه یابد.

سرانجام در دور سوم انتخابات هریک از نامزدها مجددا ۱۳ رأی را به خود اختصاص دادند که بر اساس آیین‌نامه و با اعلام رئیس فدراسیون والیبال و رئیس مجمع و نظر مدیرکل ورزش و جوانان و نایب‌رئیس مجمع، فرایند برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت والیبال استان یک‌بار دیگر تکرار شد. پس از برگزاری مجمع تا امروز حسن جعفری‌هرندی سرپرستی هیئت را برعهده دارد و هیئت برای دومین سال متوالی بدون رئیس به تعطیلات عید می‌رود.

هیئت ورزش کارگری

پس‌ازاینکه در اتفاقی بی‌سابقه در ورزش اصفهان در خرداد 1400، مجمع فوق‌العاده هیئت ورزش کارگری رأی به برکناری قاسم ستاری از ریاست هیئت داد، محمود امدادیان، رئیس اداره امور ورزشی کارگران استان، سرپرستی هیئت را برعهده گرفت که چند ماهی بیشتر دوام نداشت و در ادامه، امیرمهدی تیغ‌ساز این مسئولیت را در اختیار گرفت که تا چندی قبل ادامه داشت و بااینکه او مسئولیت اداره امور ورزش کارگران استان اصفهان را دارد، اما عبدالله شاطری به‌عنوان سرپرست هیئت منصوب شده است.

ثبت‌نام از متقاضیان ریاست هیئت دی انجام شد؛ اما بعید است در فرصت باقی‌مانده تا پایان سال این هیئت که جامعه آماری پرجمعیتی را تحت پوشش دارد، سروسامان پیدا کند.

هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی

پس از ماجراهایی که منجر به کناررفتن شهرام شاه‌زمانی از ریاست هیئت موتورسواری شد، طی حکمی از سوی سید محمد طباطبایی، مدیرکل وقت ورزش استان، محمدرضا اعتمادی به‌عنوان سرپرست هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان اصفهان منصوب شد.

عمر سرپرستی اعتمادی چندان دوامی نیافت و در پی اختلاف‌هایی که رخ داد، رأی به تغییر دوباره سرپرست داده شد و حمید جمالی، معاون توسعه ورزش این اداره‌کل، به‌عنوان سرپرست انتخاب شد.

پس از تغییرات اداره ورزش و جوانان در سطح مدیرکلی، به فاصله کوتاهی حکم سرپرستی هیئت برای علیرضا امینازاد که سمت جمالی را به‌عهده‌گرفت، صادر شد. هم‌زمان با دوره سرپرستی امینازاد، قرار بود مجمع انتخاباتی هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان اصفهان مهر سال گذشته برگزار شود که در موعد مقرر به انجام نرسید و با انتقال امینازاده به اداره ورزش و جوانان فارس، مهران معینی جانشین او شد.

هیئت ورزش همگانی

پس از پایان دوره ریاست امیر آذرافروز در هیئت ورزش همگانی استان، مجید رحیمی‌زاده برای چندماهی سرپرستی این هیئت را عهده‌دار شد. اما با طولانی‌شدن این دوره و انتقال او به تهران، رضا صادقی به‌عنوان سرپرست جدید هیئت معرفی شد و بااینکه بحث انتخابات مجمع در میان و رقابت سختی بین کاندیداها در گرفته بود، با برگزارنشدن مجمع، دوره سرپرستی صادقی ادامه یافت. تا اینکه در ادامه آرش ظفریان، از کارمندان اداره ورزش، به‌عنوان سرپرست معرفی شد.

پس از طولانی شدن دوره سرپرستی ظفریان، نوبت به سرپرستی احمد آقاخان رسید که هنوز ادامه دارد. هیئت ورزش همگانی در این فاصله دستخوش تغییرات زیادی شده است. تا جایی که بیشتر رشته‌های پرمخاطب و درآمدزای این هیئت به هیئت آمادگی جسمانی انتقال پیدا کرده‌اند و ماهیت این هیئت بیشتر حول محور ورزش همگانی شده است؛ بااین‌حال هنوز خبری از تعیین‌تکلیف هیئت نیست.

هیئت دوومیدانی

پس از پایان دوره ریاست محمدرضا برکت در هیئت، با رایزنی اداره ورزش و جوانان استان و فدراسیــون دوومیدانی حکــم سرپرستی برای رامین ناطقی، از کارمندان اداره ورزش صادر شد.

دوره سرپرستی ناطقی ادامه داشت؛ تا اینکه مهدی زمانی، از قهرمانان سابق دوهای استقامت استان برای سرپرستی هیئت معرفی و آن‌طوری که ادعا می‌کردند، حکم سرپرستی او هم صادر شد.

درست در همین زمان بحث برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت نیز مطرح بود که رضا قاسمی، قهرمان سابق دوهای سرعت، تنها کاندیدای تأییدشده بود و برخی گمانه‌زنی‌ها از عدم تمایل اداره ورزش برای برگزاری مجمع با این تک‌کاندیدا حکایت داشت و درنهایت نیز نه مجمع انتخاباتی هیئت برگزار شد و نه سرپرستی زمانی به نتیجه رسید و درنهایت، علی احسانی به‌عنوان سرپرست هیئت منصوب شد تا اینکه مجید قربانی انتخاب شد و به‌احتمال‌زیاد نیز هیئت سال را با این سرپرست به پایان خواهد برد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

2 + 7 =