تحلیل فرهاد کاوه آهنگران از عملکرد تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها:

تجربه می‌اندوزیم!

مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در هفته دوم در حال پیگیری است و تیم ملی والیبال کشورمان به همراه تیم‌های کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی در این رویداد حضور دارند.

تاریخ انتشار: 11:44 - یکشنبه 1402/04/4
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
تجربه می‌اندوزیم!

به گزارش اصفهان زیبا؛ مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در هفته دوم در حال پیگیری است و تیم ملی والیبال کشورمان به همراه تیم‌های کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی در این رویداد حضور دارند.

هفته اول لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ به میزبانی کانادا و ژاپن برگزار و تیم کشورمان در مصاف با تیم‌های ژاپن، لهستان، چین و اسلوونی، متحمل یک برد و سه باخت شد.

هفته دوم این روزها به میزبانی هلند و فرانسه در حال پیگیری است و تیم ایران با تیم‌های هلند، آمریکا، ایتالیا و آلمان مصاف می‌کند که در دیدارهای گذشته یک برد و دو باخت به دست آمده و بازی آخر این مرحله نیز دیروز مقابل هلند برگزار شد.

عملکرد تیم ملی تا بدین‌جا رضایت والیبال‌دوستان را فراهم نکرده و انتقادات زیادی به عملکرد کادر فنی بهروز عطایی و شاگردانش وارد شده است.

اما فرهاد کاوه آهنگران، کارشناس والیبال، اعتقاد دارد بخشی از نتایج تیم به واسطه پوست‌اندازی در تیم ملی و کناررفتن تعدادی از بازیکنان باسابقه و جایگزین‌شدن بازیکنان جوان با تجربه بین‌المللی کم است و باید در خصوص این تیم شتاب‌زده نتیجه‌گیری نکرد.

او با بیان اینکه باید به کادر فنی و بازیکنان تیم ملی خسته نباشید گفت، تأکید دارد که با وجود مشکلاتی که وجود داشته، فدراسیون تلاش کرده شرایط اردویی و تمرینی خوبی را برای تیم ملی فراهم کند.

ضعف در دریافت و سرویس را عمده کارشناسان والیبال مشکل اصلی تیم ملی در لیگ ملت‌ها عنوان کرده‌اند و کاوه آهنگران نیز بر این موضوع صحه گذاشته و می‌گوید: در بازی با آمریکا، ضعف در دریافت‌ها و زدن سرویس‌ها در تیم ملی بارز بود و عامل باخت تیم شد و کادر فنی تیم ملی در ادامه مسابقات باید فکر اساسی برای رفع این مشکل کنند.

این بازیکن سابق والیبال تأکید دارد لیگ ملت‌ها میدانی برای کشف استعدادهای جدید والیبال است و از این رو بیشتر کشورها با تیم‌های دوم و سوم خود در این رویداد شرکت کرده‌اند؛ همچنان‌که تیم ملی ایران نیز بازیکنان جوانی را در ترکیب دارد که باید با حضور در میادین بین‌المللی تجربه‌اندوزی کنند.

او ادامه می‌دهد: اگر در لیگ ملت‌ها جوان‌گرایی نکنیم، چه زمانی این اتفاق باید رخ بدهد؟! زیرا نمی‌توانستیم برای همیشه با بازیکنان قدیمی تیم ملی ادامه بدهیم و تزریق بازیکنان جوان به بدنه تیم باید رخ می‌داد.

کاوه‌: به مربی ایرانی فرصت بدهیم

عملکرد ناامیدکننده تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها، باعث شده به حضور مربی ایرانی در رأس کادر فنی تیم ملی انتقاداتی وارد شود؛ اما کاوه آهنگران از عملکرد بهروز عطایی دفاع کرده و می‌گوید: یک مربی برای نتیجه‌گرفتن باید ابزارهای لازم را در اختیار داشته باشد؛ بازیکن از مهم‌ترین ابزارهای دراختیار مربی است و بازیکنان جوان ما تجربه بین‌المللی زیادی ندارند و باید به‌مرور آبدیده شوند.

او بر این باور است که بالاخره باید زمانی به مربیان ایرانی اعتماد می‌کردیم و بهروز عطایی از جمله بهترین مربیان ایرانی است که باید به او فرصت داد؛ زیرا همان‌طوری که یک بازیکن باید در میدان‌های زیادی شرکت کرده و تجربه کسب کند، یک مربی نیز با هدایت تیم در رویدادهای متعدد صاحب تجربه می‌شود.

کاوه آهنگران ابراز امیدواری می‌کند فدراسیون والیبال دور از نگاه نتیجه‌گرایی، به عطایی فرصت بدهد و مردم و علاقه‌مندان هم از تیم ملی حمایت لازم را داشته باشند.

تیم ملی والیبال کشورمان در هفته سوم لیگ ملت‌ها باید به آمریکا سفر کند و در این هفته با تیم‌های فرانسه، بلغارستان، آرژانتین و کوبا رقابت خواهد کرد.

اما موضوعی که باعث ایجاد چالشی بزرگ برای تیم ملی والیبال شده، کارشکنی آمریکایی‌ها در صدور ویزای اعضای این تیم شده است.

پیش از این آمریکا اعلام کرده بود که برای امین اسماعیل‌نژاد و آرمان صالحی ویزا صادر نخواهد کرد که همین موضوع واکنش فدراسیون والیبال را در پی داشت و این فدراسیون اعتراض رسمی خود را به FIVB هم اعلام کرد؛ اما نه تنها این مشکل حل نشد، که شنیده می‌شود ویزای اکثریت نفرات کادرفنی و همچنین یکی‌دو ملی‌پوش دیگر ایران هم صادر نشده است.

با توجه به این تفاسیر، به نظر می‌رسد فدراسیون والیبال تصمیمی برای اعزام نصفه‌ونیمه تیم ملی والیبال به آمریکا نداشته باشد و در صورتی که آمریکا به اقدامات خصمانه خود ادامه دهد، این تیم از لیگ ملت‌ها کناره‌گیری کند که در این صورت نتایج به‌دست‌آمده تا این جای مسابقات نیز بی‌اثر خواهد شد.

اتفاقی که احتمال آن کم است و شاید تیم ملی با ترکیبی نصف ونیمه به میدان برود.

برچسب‌های خبر
دیدگاه‌ها
  1. Avatar photo سعید کرمی گفته :

    سلام. وقت شما به خیر. خواستم اطلاع بدهم که در سکوت خبری و عدم اطلاع رسانی روابط عمومی هیات تیراندازی باکمان استان اصفهان به اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و رسانه ها، سرکار خانم سمانه سادات حسینی فرح آبادی از اصفهان که سابقه ی داوری در مسابقات بازی های آسیایی جاکارتا، ارتش های جهان و کاپ آسیای امارات را دارند، پس از حضور در سمینار داوری بین المللی فدراسیون جهانی در کشور سنگاپور موفق به کسب داوری بین المللی تیراندازی باکمان برای نخستین بار در استان اصفهان شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهار + نوزده =