آغاز زودهنگام هیجان از هفته اول لیگ:

لیگ‌برتری‌ها به صف شدند

با انجام مراسم قرعه‌کشی دوره بیست‌وسوم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر ایران، این مسابقات شکل رسمی‌تری به خودش گرفت تا در حدود ۲۳ روز دیگر شاهد آغاز هیجان در بالاترین سطح فوتبال ایران باشیم.

تاریخ انتشار: 10:15 - سه شنبه 1402/04/20
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
لیگ‌برتری‌ها به صف شدند

به گزارش اصفهان زیبا؛ با انجام مراسم قرعه‌کشی دوره بیست‌وسوم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر ایران، این مسابقات شکل رسمی‌تری به خودش گرفت تا در حدود ۲۳ روز دیگر شاهد آغاز هیجان در بالاترین سطح فوتبال ایران باشیم.

از امروز ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌های لیگ برتر به خوبی می‌دانند که در کدام هفته باید به دیدار کدام یک از رقبای خودشان بروند و از همین حالا می‌توانند برنامه‌ریزی‌های لازم را برای حضوری قدرتمند در ۳۰ هفته رقابت‌های لیگ انجام دهند.

شاید در نگاه اول بخشی از هواداران فوتبال معتقد باشند که برخلاف رقابت‌های حذفی، قرعه مسابقاتی که به‌صورت لیگ و دوره‌ای برگزار می‌شود، تأثیر آنچنانی ندارد و یک تیم در طول ۳۰ هفته باید با همه رقبای خودش روبه‌رو شود؛ اما بدون‌شک علاقه‌مندان فوتبال در ایران فراموش نکرده‌اند که هفته‌های پایانی فصل گذشته چگونه رسانه‌ها هفته به هفته به بررسی قرعه مدعیان لیگ می‌پرداختند و همه پیش‌بینی می‌کردند که سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال از پنج بازی پایانی خودشان که با رقبای مختلفی هم برگزار می‌شد، چند امتیاز کسب خواهند کرد.

حتی اگر سپاهانی‌ها در آن هفته‌های پایانی به جای بازی در مقابل ملوان در مقابل تیم کم‌آزارتری مثل هوادار به میدان می‌رفتند، شاید امروز به جای پرسپولیس عنوان قهرمانی لیگ بیست‌ودوم به نام اصفهانی‌ها رقم خورده بود. مروری اجمالی و کوتاه بر روی قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ نشان می‌دهد که در کدام هفته شاهد رقابت‌هایی جذاب‌تر خواهیم بود.

هفته اول: بدون‌شک مهم‌ترین بازی افتتاحیه رقابت‌های لیگ برتر تقابل دو  تیم مدعی سپاهان و تراکتور خواهد بود که در فصل نقل و انتقالات بازیکنان زیادی را جذب کرده‌اند و رقابت این دو تیم، آن هم در شروع لیگ برای هواداران فوتبال بسیار جذاب است.

البته حضور ذوب‌آهن در انزلی و تقابل تارتار با تیم سابقش از یک‌طرف و نبرد تیم‌های تازه‌لیگ‌برتری‌شده شمس آذر و استقلال خوزستان در همان هفته نخست هم می‌تواند از مسابقات مهم هفته اول باشد.

هفته دوم: در هفته دوم باز هم تراکتور یک پای ماجراست و میزبانی تبریزی‌ها از پرسپولیس می‌تواند لیگ را از همان هفته‌های ابتدایی به اوج هیجان برساند.

از طرف دیگر شهرآورد زودهنگام فوتبال اصفهان در کنار دیدار فولاد و صنعت نفت آبادان دو دربی مهم شهرستانی‌ها را در هفته دوم پیش روی علاقه‌مندان قرار خواهد داد.

هفته سوم : در این هفته استقلال هم وارد میدان مدعیان می‌شود و دیدار سنتی فوتبال اصفهان با تهران در قالب رقابت سپاهان با استقلال و پرسپولیس با ذوب‌آهن بدون شک مهم‌ترین بازی‌های هفته سوم لیگ برتر لقب خواهد گرفت که می‌تواند معادلات زیادی را در نیم‌فصل اول لیگ حل کند.

هفته چهارم:  بازی‌های این هفته تحت‌تأثیر رقابت قرمزها قرمز و آبی خوزستان با سرخابی‌های تهران قرار خواهد گرفت و تقابل دوباره استقلالی‌ها بعد از چندسال وقفه می‌تواند یک بازی جالب در این هفته لقب بگیرد.

هفته پنجم: در هفته پنجم تمام تمرکز فوتبال ایران به سمت بازی پرسپولیس و استقلال در شهرآورد فوتبال تهران خواهد بود که بدون‌شک بازی زودهنگام این دو تیم، آن هم در هفته پنجم، می‌تواند رقابت را به اوج خودش برساند.

دیدار سپاهان و فولاد به‌عنوان دو تیم مدعی هم از دیگر بازی‌های مهم این هفته خواهد بود.

هفته ششم: در این هفته میزبانی ذوب‌آهن از مس رفسنجان و روبه‌روشدن محمد ربیعی با تیم سابقش، بازی جذابی است و از طرف دیگر حضور سپاهان در سیرجان و نبرد مورایس با سرمربی یونانی گل‌گهر می‌تواند جذاب باشد.

دربی فوتبال اهواز از یک‌طرف و نبرد صنعت نفت با ملوان که بازی شمال و جنوب فوتبال ایران است، از دیگر بازی‌های مهم این هفته لقب گرفته است.

هفته هفتم: در این هفته ملوان و نساجی دربی شمال ایران را برگزار می‌کنند و از طرف دیگر تقابل پرسپولیس با فولاد خوزستان نبرد قرمزهای فوتبال ایران است.

سپاهان و صنعت نفت آبادان هم دوئل طلایی‌پوشان لیگ را در این هفته رقم خواهند زد.

هفته هشتم:  در این هفته بازی آنچنان قابل بحثی برگزار نمی‌شود و رقابت صنعت نفت در برابر استقلال خوزستان یک دربی شهرستانی را پیش روی علاقه‌مندان به فوتبال قرار می‌دهد.

البته سفر پرسپولیس به انزلی و حضور تراکتور در اصفهان هم می‌تواند نسبت به بقیه بازی‌های این هفته مهم‌تر باشد.

هفته نهم:  بازی مهم این هفته دیدار سپاهان و ملوان در استادیوم نقش جهان است که بدون شک یادآور تقابل دو تیم در فصل گذشته و تغییر سرنوشت قهرمان لیگ برتر را یادآوری خواهد کرد و شاید سپاهانی‌ها به این بازی نگاهی بسیار خاص داشته باشند.

تقابل تراکتور و نساجی هم می‌تواند دیگر بازی مهم این هفته باشد.

هفته دهم: همه نگاه‌ها در این هفته به ال کلاسیکوی سنتی فوتبال ایران است و میزبانی سپاهان از پرسپولیس می‌تواند سرنوشت قهرمانی لیگ را هم عوض کند.

رقابت استقلال در برابر تراکتور هم یکی دیگر از بازی‌های مهم این هفته است.

هفته یازدهم: بازی ذوب‌آهن در برابر استقلال مهم‌ترین رقابت این هفته است و شاید مسابقه تراکتور و فولاد خوزستان به عنوان قرمزهای شهرستانی فوتبال ایران هم بتواند یک بازی مهم در این هفته لقب بگیرد.

هفته دوازدهم: سفر استقلال به خوزستان برای بازی در برابر فولاد از یک طرف و روبه‌روشدن گل‌گهر و تراکتور که دو سرمربی خارجی بر روی نیمکت دارند، دو بازی مهم این هفته خواهند بود.

هفته سیزدهم: روبه‌روشدن سیدمهدی رحمتی و نساجی با استقلال از یک طرف و حضور پرسپولیس در خوزستان برای برگزاری یک دربی کوچک سرخابی‌ها بازی‌های قابل بحث هفته سیزدهم لقب گرفته است.

هفته چهاردهم:  در این هفته مدعیان کار آنچنان سختی در پیش روی خودشان ندارند و به احتمال زیاد یکی از کم‌حادثه‌ترین هفته‌های لیگ را پشت سر خواهیم گذاشت.

هفته پانزدهم: به هر حال در هر تورنمنتی هفته آخر می‌تواند بسیار سرنوشت‌ساز باشد و با این حال مدعیانی مثل سپاهان پرسپولیس و حتی استقلال می‌توانند امیدوار باشند تا در بازی‌های نه‌چندان سخت سه امتیاز پایان نیم فصل را به حساب خودشان واریز کنند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

5 × یک =