پس از نماینده فوتبال ساحلی، نوبت به ون‌پارس رسید:

مدیرکل، پای کار حفظ سهمیه

عملیات ویژه برای حفظ سهمیه تیم لیگ برتری فوتبال ساحلی جواب داد و حالا نوبت به تیم ون‌پارس رسیده است که برای کمک به فوتبال بومی اصفهان که سهمی از سپاهان و ذوب‌آهن ندارد، نماینده استان در لیگ دسته یک باشد.

تاریخ انتشار: 10:16 - سه شنبه 1402/04/27
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل، پای کار حفظ سهمیه

به گزارش اصفهان زیبا؛ عملیات ویژه برای حفظ سهمیه تیم لیگ برتری فوتبال ساحلی جواب داد و حالا نوبت به تیم ون‌پارس رسیده است که برای کمک به فوتبال بومی اصفهان که سهمی از سپاهان و ذوب‌آهن ندارد، نماینده استان در لیگ دسته یک باشد.

تصمیم به واگذاری تیم فوتبال ساحلی فرش حداد در ابتدا چندان جدی گرفته نمی‌شد و برخی تصور می‌کردند مالک خصوصی به واسطه مشکلاتی که در بحث نبود زمین با آن مواجه بودند، بحث انحلال را مطرح کرده و احتمالا با کدخدامنشی از تصمیمش منصرف می‌شود؛ اما مشکل شخصی جلیل حداد باعث شد تا او به طور جدی تصمیم به انتقال سهمیه بگیرد.

هیئت فوتبال اصفهان برای آنکه مانع از‌دست‌رفتن سهمیه شود، در دقیقه 90 تیم را به اسم هیئت به مسابقات فرستاد تا اینکه پس از گذشت چند هفته از مسابقات، یک اسپانسر از بخش خصوصی سهمیه را در اختیار گرفت و این تیم با نام دکتر تأمین در ادامه لیگ به میدان می‌رود.

ورود دکتر تأمین به ورزش طی مراسمی که هیئت فوتبال اصفهان دست اندرکار برگزاری آن بود، انجام شد و مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هم در این آیین حضور یافت؛ اما غیبت مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مراسم شائبه‌هایی را ایجاد کرد.

به فاصله کوتاهی پس از این مراسم که به نوعی مانور رئیس هیئت فوتبال استان برای نمایش جلب حمایت از تیم فوتبال ساحلی بود، مدیر‌کل ورزش و جوانان استان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایمنا به طور غیر مستقیم بر نقش اداره ورزش و جوانان بر حفظ سهمیه نماینده فوتبال ساحلی استان تأکید کرد و البته به طور صریح نیز اعلام کرد در دوره مسئولیتش اجازه نخواهد داد هیچ سهمیه‌ای از استان خارج شود.

محمدی در این گفت‌وگو مدعی شده، چند ماه گذشته شایعاتی در برخی محافل مبنی بر اینکه فرش‌حداد به‌دلیل مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستند دیگر قصد تیم‌داری در فوتبال‌ساحلی ندارند؛ اما به‌دور از هرگونه شانتاژ رسانه‌ای و تبلیغاتی مانع خروج سهیمه فوتبال ساحلی شدم.

آن‌طور که متولی ورزش استان می‌گوید: مجوز نهایی برای خروج یک تیم از استان با تأیید اداره‌کل ورزش‌وجوانان آن استان صورت می‌گیرد و به‌همین دلیل مجدانه در برابر این تصمیم ایستادگی کردم و مخالفت صریح و جدی‌ام را برای خروج سهمیه فوتبال‌ساحلی از استان اعلام کردم.

محمدی در حالی در این خصوص اعلام نظر صریح کرده که خروج سهمیه تیم‌های لیگ برتری در رشته‌های مختلف، یکی از چالش‌های مهم ورزش استان طی دو دهه گذشته بوده است که نمود اصلی آن به انتقال سهمیه تیم سپاهان نوین باز می‌گردد.

در آن تیم سپاهان نوین دست به کار بزرگی زد و به لیگ برتر صعود کرد؛ اما طبق یک قانون من‌درآوردی به دلیل اینکه تیم دوم باشگاه سپاهان محسوب می‌شد، مدیران صنعتی کشور سهمیه را به اجبار از سپاهان نوین گرفته و به تیم فولاد واگذار کرد تا این تیم سقوط‌کرده به لیگ برتر بازگردد.

در آن مقطع مدیران استانی و ورزشی تلاش خاصی برای حفظ سهمیه نکردند و البته فشار بالادستی هم به اندازه‌ای زیاد بود که قدرت تصمیم‌گیری از آن‌ها سلب شد.

طی سال‌های اخیر و پس از انحلال یا انصراف تیم‌های اصفهانی از ادامه حضور در لیگ، سهمیه این تیم‌ها به استان‌های دیگر منتقل شد که آخرین مورد آن فرش حداد بود که با یک تیم مازندرانی نیز توافقات اولیه انجام شد، اما ورود به‌موقع مسئولان مانع از انجام این کار شد.

در حال حاضر بحث خروج سهمیه تیم دسته‌یکی ون‌پارس از استان مطرح است و از گوشه‌و‌کنار شنیده شده مالک این تیم خصوصی تصمیم به ادامه حضور در لیگ دسته یک را نداشته و می‌خواهد یک بار دیگر از سطوح پایین‌تر شروع کند.

برخلاف تیم فوتبال ساحلی فرش حداد که مشتری چندانی نداشت، اگر قصد فروش سهمیه ون‌پارس قطعی شود، طالبان زیادی برای در‌اختیار‌گرفتن سهمیه این تیم وجود دارد؛ همچنان که شنیده‌ایم سهمیه تیم ون‌پارس به پالایشگاه زلند مرکزی منتقل شده، اما هنوز این خبر به طور رسمی توسط مدیران تیم تأیید نشده است؛ ضمن اینکه در صورت توافق دو تیم بر سر مسائل مالی، در نهایت سهمیه باید از مجرای قانونی منتقل شود.

فوتبال اصفهان در تمام ادوار لیگ برتر دو تیم سپاهان و ذوب آهن را داشته، اما یک تیم لیگ برتری آن هم با مختصات سپاهان و ذوب آهن که قصد حضور در جمع مدعیان لیگ را داشته‌اند، چندان به کار فوتبال بومی استان نمی‌آید و وجود یک تیم دسته اولی ضرورت زیادی دارد.

تیم ون‌پارس که فعالیتش را از لیگ استانی آغاز کرده، طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی را تجربه کرد و احمد تحسیری مالک این تیم که از بازیکنان قدیمی فوتبال اصفهان است، هزینه قابل توجهی برای این تیم می‌کرد؛ اما از اینکه چه اتفاقاتی رخ داده که او را از ادامه تیم‌داری منصرف کرده است، اطلاع موثقی در دست نیست.

با این حال تلاش مشترک و عزم جمعی که برای تیم فرش‌حداد انجام شد، باید برای تیم ون‌پارس هم تکرار شود تا شاید حضور فصل آینده نماینده اصفهان در لیگ دسته یک، منجر به صعود به لیگ برتر شود.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

5 × 3 =