مالک ون‌پارس:همه دیدند حرفه ای بودیم:

دوراهی رفتن یا ماندن اجباری!

با تأکید احمد تحسیری، مدیرعامل باشگاه خصوصی ون‌پارس، سهمیه تیم دسته‌یکی واگذار خواهد شد تا به فاصله کوتاهی پس از تیم فرش حداد، ون‌پارس هم عطای تیم‌داری در لیگ را به بقای آن ببخشد.

تاریخ انتشار: 11:13 - یکشنبه 1402/05/1
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
دوراهی رفتن یا ماندن اجباری!

به گزارش اصفهان زیبا؛ با تأکید احمد تحسیری، مدیرعامل باشگاه خصوصی ون‌پارس، سهمیه تیم دسته‌یکی واگذار خواهد شد تا به فاصله کوتاهی پس از تیم فرش حداد، ون‌پارس هم عطای تیم‌داری در لیگ را به بقای آن ببخشد.

هم‌زمان با اعلام تصمیم مالک تیم فوتبال ساحلی فرش حداد برای انصراف از تیم‌داری در لیگ برتر، گمانه‌زنی‌هایی در خصوص انحلال تیم ون‌پارس هم مطرح شد.

ابتدا چندان جدی گرفته نمی‌شد؛ اما در ادامه و زمانی که باشگاه‌هایی از استان‌های دیگر پیشنهاد‌هایی را برای خرید سهمیه دسته‌یکی ون‌پارس مطرح کردند، مشخص شد ماجرا جدی است و بازیکن سابق تیم تام تمایلی به تیم‌داری در فصل آینده ندارد.

در روزهای گذشته نام چند تیم که سهمیه ون‌پارس را خریداری کرده‌اند، مطرح شد؛ اما با توجه به اینکه روند فروش سهمیه از طریق قانونی طی نشده است، فعلا نمی‌توان با قطعیت از جانشین آینده ون‌پارس در لیگ دسته‌یک نام برد.

احمد تحسیری که از فوتبالیست‌های قدیمی اصفهان است، از چند سال قبل با حضور در لیگ استانی فعالیتش در فوتبال را آغاز کرد و طی چند سال متوالی و صعود چندباره از لیگ استانی به دسته سه، دسته سه به دسته دو و دسته دو به دسته یک فصل گذشته در لیگ آزادگان شرکت کرد.

تحسیری در این سال‌ها سرمایه‌گذاری چشمگیری در رشته فوتبال انجام داده است و فصل گذشته نیز در مقطعی اختلاف امتیازی کمی با صدرنشینان لیگ دسته‌یک داشت؛ اما این روند صعودی تا پایان لیگ ادامه نیافت و بروز تغییرات در کادر فنی و برخی انتصاب‌ها، حاشیه‌هایی را اطراف تیم به‌وجود آورد؛ بااین‌حال ضرورت وجود یک تیم دسته اولی برای فوتبال اصفهان باعث شده است نگرانی‌های زیادی در خصوص فروش سهمیه این تیم به‌وجود بیاید؛ از آن جمله در یکی از گروه‌های واتساپی ورزش اصفهان جمعی از مربیان و کارشناسان فوتبال، نظرهای خود را بیان کردند.

مالک باشگاه ون‌پارس هم در واکنش‌ به صحبت‌های مطرح‌شده، توضیح‌هایی را درباره مشکلاتی که برای ادامه فعالیت این تیم وجود دارد، ارائه کرد.
تحسیری با بیان اینکه رسالت وجودی باشگاه ون‌پارس تلاش برای رشد و توسعه فوتبال و ايجاد اشتغال برای فوتبالیست‌های شهرش، اصفهان بود، تأکید کرد: فعاليت و اقدامات باشگاه تازه‌تأسیس ون پارس نمره قابل قبولی گرفته است و اگر نگوییم بی‌نظیر، در کشور کم‌نظیر بود و فعالیت در مدت سه سال از ليگ استان به ليگ يک كشور و بدون وقفه گواه اين مدعاست.
او با تأکید بر این نکته که ون‌پارس هميشه در عرصه فوتبال كشور فعال خواهد بود، مهم‌ترین دلیل فروش سهمیه را کسری بودجه برای فصل جدید لیگ اعلام کرد.

نبود زیرساخت لازم، موضوع دیگری بود که تحسیری به آن اشاره داشت و دلیل آن را اعلام شفاهی عدم همكاری ذوب‌آهن اصفهان برای استفاده از زمين و نبود ورزشگاه با كيفيت لازم برای انجام مسابقات ليگ يک گفت.
او از برخی رفتارها نیز گلایه‌مند و مدعی شد برخی فوتبالی‌های اصفهان، موجب تضعيف انگيزه برای ادامه كار شدند.
تحسیری افزود: تعدادی از افرادی که از وجود باشگاه ون‌پارس ارتزاق می‌کردند، به كنايه مكرر به یکی از خبرنگاران تاختند؛ زیرا او می‌نوشت: باشگاه حرفه‌ای ون‌پارس و همه دیدند اين باشگاه موفق به دريافت مجوز حرفه‌ای شد؛ اما باشگاه استقلال تهران به دليل عدم موفقيت در كسب مجوز از حضور در مسابقاتِ آسيايی حذف شد.

عملكرد بسيار ضعيف سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال فارغ از عمدی يا سهوی‌بودن، عدم وجود فضای درآمدی برای فوتبال حرفه‌ای و نبود عدالت اجتماعی و اقتصادی در فوتبال كشور كه موجب رقابت در فضای نابرابر فوتبالی برای باشگاه‌های خصوص می‌شود، از دیگر مواردی بود که تحسیری به آن اشاره کرد.

با توجه به توضیح‌هایی که از سوی مالک تیم ون‌پارس ارائه شد، فروش سهمیه این تیم قطعی به‌نظر می‌رسد؛ اما از سوی دیگر جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان، به‌تازگی اعلام کرده تا زمانی که در اداره ورزش و جوانان مسئولیت دارد، اجازه خروج هیچ سهمیه‌ای را نخواهد داد؛ یعنی مشابه همان اتفاقی که برای فرش حداد رخ داد و با عدم خروج سهمیه از استان، اسپانسر جدیدی برای تیم پیدا شد؛ بااین‌حال شرایط تیم دسته‌یکی فوتبال متفاوت‌تر از تیم‌های دیگر است و با توجه به هزینه‌های سنگین تیم‌داری، بعید است اسپانسر دیگری از استان برای دراختیارگرفتن سهمیه داوطلب شود.

از طرفی، شنیده‌شده که مالک تیم ون‌پارس برای تسویه بدهی‌های مانده از فصل گذشته، روی فروش امتیاز تیم حساب باز کرده است و اداره ورزش و جوانان ازلحاظ اخلاقی نمی‌تواند او را از فروش تیمش منع یا اجبار به تیم‌داری دوباره کند.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هشت − پنج =