محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان

بانوان فرهیخته الگو و مایه افتخار جامعه ما هستند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور هفتاد‌و‌یکمین جلسه علنی شورا گفت: بانوان فرهیخته الگو و مایه افتخار جامعه ما هستند و نیاز است که به نوجوانان و جوانان معرفی شوند.

تاریخ انتشار: 11:27 - دوشنبه 1401/10/19
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
بانوان فرهیخته الگو و مایه افتخار جامعه ما هستند

حمد نورصالحی اظهار کرد: به مناسبت تقارن جلسه امروز با ایام مبارک میلاد حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز زن و مادر جمعی از بانوان فرهیخته اصفهان در حوزه‌های مختلف تجلیل می‌شوند.

او افزود: امسال در اقدامی نو، رهبر معظم انقلاب دیداری اختصاصی با جمعی از بانوان سراسر کشور داشتند. ما نیز به‌نوبه خود از تعدادی از بانوان فرهیخته در حوزه‌های مختلف تجلیل می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این بانوان فرهیخته الگو و مایه افتخار جامعه ما هستند، گفت: البته اگر قرار بود از همه بانوان فعال تجلیل کنیم تعداد بسیار بود.

به همین علت شهرداری در مراسم دیگری از جمع بیشتری از بانوان فعال عرصه‌های مختلف تجلیل خواهد کرد. او ادامه داد: نیاز است که چهره‌های حوزه‌های مختلف به جوانان و نوجوانان معرفی شوند تا از توانمندی‌های آن‌ها برای ارائه به دیگران استفاده شود.

نور صالحی خاطرنشان کرد: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی مختلف به‌ویژه شهرداری اصفهان این است که مجموعه جشن‌های میلاد حضرت فاطمه (س) با کیفیت مناسبی برگزار شود.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تجلیل از خدمات سردار اشتری فرمانده سابق فراجا گفت: انتصاب سردار رادان را که از فرماندهان موفق این عرصه بوده است، تبریک عرض می‌کنم.

هر دو بزرگوار از همشهریان عزیز ما هستند. این نشان می‌دهد که مجاهدت‌ها، تلاش‌ها و شایستگی‌های مدیران اصفهانی سبب شده تا همواره در سطح نخست در کشور فعالیت داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای شهر آمادگی دارد که به تقویت و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز نیروی انتظامی در شهر اصفهان کمک کند.

 

تجلیل از بانوان برگزیده و افتخارآفرین اصفهان در صحن علنی شورا

هفتاد‌و‌یکمین جلسه علنی شورا با تجلیل جمعی از بانوان برگزیده شهر در حوزه‌های مختلف به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه(س) و روز زن، آغاز شد.

از جمله بانوانی که در این جلسه تجلیل شدند و درخواست‌ها و دغدغه‌های خود را بیان کرده و پاسخ‌های لازم را برای پیگیری از اعضای شورا دریافت کردند، عبارت‌اند از:

-ساجده خوشکام، دانشمند عرصه سلول‌های بنیادی و دارنده مدال نقره المپیاد سلول‌های بنیادی.

-مریم معماری، سرمربی تیم ملی ووشو، داور درجه یک، دارای مدال نقره المپیک هنرهای رزمی.

-شهلا عسگریان، مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان.

-مریم شهرکی، کارآفرین.

-محدثه صنعتکار، جهادگر و مسئول گروه جهادی حضرت فاطمه الزهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی اصفهان.

-آمنه بدرالسماء، نگارگر و نقاش.

-مریم حجتی نجف‌آبادی، کارآفرین و سازنده دستگاه سونوگرافی ایرانی.

-خسروی نیا، همسر شهید مدافع امنیت، سرهنگ اسماعیل چراغی.

 

لزوم اشتغال به کار دختران ورزشکار

مریم معماری مربی تیم ملی ووشو: بانوان ایرانی پرانگیزه و پرتلاش هستند و افتخار می‌کنم که در این عرصه در کنار قهرمانان خوبی فعالیت داشتم. در مسابقات اخیر نیز دختران ایرانی با رعایت حجاب اسلامی خوش درخشیدند. بانوان ایرانی غیرتمند و باانگیزه هستند و در همه عرصه‌ها درخشش داشته‌اند.

او افزود: اشتغال به کار دختران ورزشکار امری مهم است. زیرا آن‌ها سال‌های طولانی از عمر خود را ورزش حرفه‌ای می‌کنند و بعد از پایان این دوران حرفه‌ای نیازمند شغل هستند که امیدواریم در این زمینه تصمیماتی گرفته شود.

لزوم حمایت مدیریت شهری از فعالان حوزه امنیت غذایی

مریم حجتی نجف‌آبادی، کارآفرین اصفهانی: برگزاری رویداد تانا در حوزه امنیت غذایی یکی از برنامه‌های قابل‌توجه است.

با توجه به اینکه در این حوزه، طرح‌های زیادی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان انجام شده، از شورا و شهرداری اصفهان درخواست دارم که از فعالان این حوزه حمایت بیشتری انجام دهند تا طرح‌های مؤثرتری را اجرا کنند.

پرورش هنرمندان، اولویت مسئولان باشد

آمنه بدرالسماء، نگارگر اصفهانی: پدر و مادر مهم‌ترین رکن خانواده هستند، پدر و مادر من بهترین هدیه‌های زندگی‌ام هستند و اگر در عرصه هنر به موفقیت رسیده‌ام، ناشی از حمایت خانواده بوده است.

هنرمندان ما باید به‌خوبی پرورش پیدا کنند و عشق حقیقی به هنر درون آن‌ها پیدا شود و جوشش پیدا کند. هنرمندان باید برای پرورش در حوزه خود حمایت شوند.

جز دلتنگی برای شهید حرفی ندارم

خسروی نیا ،همسر شهید چراغی: فقط دلتنگی‌هایم برای نبودن شهید مانده است و جز این حرفی ندارم.

برگزاری اردوهای جهادی دانشجویان علوم پزشکی در مناطق محروم اصفهان

محدثه صنعتکار، جهادگر و مسئول گروه جهادی حضرت فاطمه الزهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: از امسال اردوهای جهادی را در روستاهای اطراف اصفهان خواهیم داشت تا در بحث آموزش و درمان و مباحث فرهنگی اقداماتی را در این مناطق محروم انجام دهیم.

حمایت از دانشجویان دغدغه‌مند جهادی

مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: قرارگاه جهادی حضرت فاطمه الزهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مدد شهدا و توانمندی دانشجویان، مدتی است که فعالیت‌های خوبی انجام داده است. دانشجویان دغدغه مند در این حوزه زیاد هستند و امیدواریم از آن‌ها حمایت‌های لازم صورت گیرد.

تلاش می‌کنم برای کشورم مؤثر باشم

ساجده خوشکام، فعال در عرصه سلول‌های بنیادی و دارنده مدال طلای کارآفرینی آمریکا و مدال نقره المپیاد جهانی: من دانش‌آموز هستم و در ابتدای راه علمی قرار دارم.اما تمام تلاشم این است تا برای کشورم مؤثر باشم. المپیادی که در آن شرکت کردیم سهمیه برای پذیرش در آزمون سراسری ندارد.

در حالی که دانش‌آموزان شرکت‌کننده با عشق و علاقه در این رویداد شرکت کردند، امیدواریم مسئولان در مدیریت شهری در خصوص حل این مشکل حمایت‌های لازم را صورت دهند.

 

 

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

5 + هفت =