معرفی روند سلسله‌جلسه‌های آنلاین آموزشی:

سه‌نقطه؛ آموزش طراحی رایگان و همگانی

سلسله‌جلسه‌های آنلاین سه‌نقطه توسط جمعی از طراحان گرافیک کشورمان و همچنین احسان جعفرپیشه، از استادان اصفهانی و بنام کشور در عرصه طراحی گرافیک، از هفته گذشته آغاز شد.

تاریخ انتشار: 13:21 - پنجشنبه 1402/05/19
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
سه‌نقطه؛ آموزش طراحی رایگان و همگانی

به گزارش اصفهان زیبا؛ سلسله‌جلسه‌های آنلاین سه‌نقطه توسط جمعی از طراحان گرافیک کشورمان و همچنین احسان جعفرپیشه، از استادان اصفهانی و بنام کشور در عرصه طراحی گرافیک، از هفته گذشته آغاز شد.

احسان جعفرپیشه در معرفی این سلسله‌جلسه‌ها اظهار کرد: طی سال‌های اخیر در کل کشور محافل خوبی برای هم‌اندیشی و ارتقای سطح علمی هنرمندان کشور، به‌خصوص طراحان گرافیک شروع به کار کرده بودند؛ اما این جلسه‌ها غالبا در دسترس همه نبود؛ چراکه بیشتر برنامه‌ها حضوری و به‌صورت دوره‌ای و مقطعی برگزار می‌شد.

پس از اتفاق خوب و مبارک گروه‌های هنری «قلم»، بر آن شدیم که جلسه‌هایی برای طراحان گرافیک نیز داشته باشیم که نتیجه آن جلسه‌های «سه‌نقطه» شد. از ویژگی‌های اصلی این محفل، دردسترس‌بودن برای همگان است.

در بیشتر مناطق کشور، بحث آموزش و رشد هنری کم یا در کل موجود نیست؛ به همین دلیل بر آن شدیم که جلسه‌ها برای همه باشد؛ از همه جای ایران یا حتی همه جای جهان! در این نشست‌ها دو رویکرد کلی وجود دارد: انتقال تجربه و گفت‌وگو. در خصوص انتقال تجربه از ظرفیت تمامی طراحان کشوری استفاده خواهد شد تا همه از تجربه‌های ارزشمند این طراحان بهره‌مند شوند.

بنا داریم این نشست‌ها، محفلی برای گفت‌وگو باشد؛ همچنین از یک‌طرفه بودن آموزش جلسه‌ها هم جلوگیری خواهیم کرد. طراحان گرامی در این نشست‌ها، به گفت‌وگو خواهند پرداخت و این از ویژگی‌های مخصوص این محفل است.

خصوصیت دیگر، رایگان‌بودن این نشست‌هاست. در قبال این جلسه‌ها هزینه‌ای گرفته نمی‌شود. در مناطقی از کشور جلسه‌ها و کارگاه‌هایی با قیمت‌های بسیار بالا برگزار می‌شود که مخاطب کمی دارد و این نوع کلاس‌ها ما را از عدالت آموزشی دور می‌سازد؛ اما در این نشست‌ها بر آن هستیم که آموزش رایگان در اختیار همه‌ طراحان کشور قرار گیرد.

موضوع نشست اول، هوش مصنوعی بود. حمید ژولانژاد از دزفول، امیر قنبری از قم و احسان جعفرپیشه از اصفهان، استادان این کارگاه آنلاین بودند. این نشست سه‌شنبه 10 مرداد به معرفی و چگونگی کار با تعدادی از هوش مصنوعی‌های معروف و کاربردی پرداخت و با استقبال حدود 300 نفر شرکت‌کننده مواجه شد که در نوع خود بی‌نظیر بود.

نشست دوم نیز در روز جمعه 13 مرداد برگزار و طی آن به توضیح درباره هوش مصنوعی پرداخته شد. این برنامه، کامل‌کننده جلسه پیشین خود بود. در نشست‌های بعدی نیز با همین رویکرد به انتقال تجربه، آموزش و گفت‌وگو خواهیم پرداخت.

این محفل می‌تواند الگو و نمونه‌ای برای دیگران بوده و امید است منشأ اتفاق‌های خوب و مبارکی باشد.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

3 × 4 =