لیگ برتری‌ها دوباره به‌خط می‌شوند:

منجنیق‌های ذوب‌آهن پشت قلعه شمس آذر

هرچند قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر در این هفته‌ها قاعده و قانون خاصی نداشته و تغییرات متوالی برنامه‌ریزی تیم‌ها را به هم زده است، بااین‌حال اگر اتفاق خاصی نیفتد و سنگی از آسمان نیاید، قرار است زنگ آغاز رقابت‌های هفته هشتم لیگ امروز با انجام سه مسابقه به صدا در بیاید.

تاریخ انتشار: 08:59 - پنجشنبه 1402/07/13
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
منجنیق‌های ذوب‌آهن پشت قلعه شمس آذر

به گزارش اصفهان زیبا؛ هرچند قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر در این هفته‌ها قاعده و قانون خاصی نداشته و تغییرات متوالی برنامه‌ریزی تیم‌ها را به هم زده است، بااین‌حال اگر اتفاق خاصی نیفتد و سنگی از آسمان نیاید، قرار است زنگ آغاز رقابت‌های هفته هشتم لیگ امروز با انجام سه مسابقه به صدا در بیاید.

به هر صورت بعد از حذف تیم ملی امید در جریان رقابت‌های بازی‌های آسیایی هانگژو و برگزاری هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا دوباره فوتبال داخلی رونق خواهد گرفت و هواداران 16 تیم حاضر در لیگ امسال شاهد برگزاری مسابقه تیم محبوبشان خواهند بود.

ذوب‌آهن به دنبال صدرنشینی

فوتبال اصفهان چند روزی است که درگیر حواشی بازی سپاهان و الاتحاد شده اما دیگر نماینده اصفهان یعنی ذوب‌آهن فارغ از هرگونه حاشیه‌ای تمرینات خودش را زیرنظر محمد ربیعی برگزار کرده و هواداران سبزپوش ذوب‌آهن امیدوارند تا تیمشان بتواند در سفر به قزوین با دست‌پر به اصفهان برگردد.

نماینده فوتبال اصفهان در آخرین مسابقه لیگ برتری خودش یک برد شیرین و ارزشمند در خانه استقلال خوزستان به دست آورد و همین پیروزی باعث شد تا شاگردان ربیعی امروز با 8 امتیاز تیم هفتم جدول لیگ باشند و در مقابل شمس آذر به خاطر حکم کمیته انضباطی فعلا با یک امتیاز از 4 مسابقه خودش تیم چهاردهم جدول لیگ است و البته در آخرین مسابقه لیگ برتری خودش هم با دو گل به آلومینیوم اراک باخته است.

این اختلاف جایگاه در جدول رده‌بندی به معنای راحتی کار ذوب‌آهن در شهر قزوین نیست و شاگردان سعید دقیقی در خانه تیمی بسیار خطرناک نشان داده‌اند. خبر خوب برای ذوب‌آهن حضور کمال کامیابی‌نیا در بازی مقابل استقلال خوزستان بود و بدون شک تجربه این بازیکن در میانه میدان می‌تواند یک وزنه فنی و روحی بزرگ برای گاندوها باشد تا با خیالی راحت‌تر به دیدار رقبای خودشان بروند.

تاکتیک اصلی این روزهای ذوب‌آهن استفاده از پرتاب‌های بلند اوت نادر محمدی و سید محمد قریشی است که در بازی مقابل استقلال خوزستان نتیجه‌بخش بود و به‌احتمال‌زیاد ربیعی در برابر شمس آذر هم به هنر منجنیق‌های تیمش امیدوار خواهد بود.

البته برد ذوب‌آهن در بازی امشب می‌تواند یک رویای شیرین را برای هواداران ذوب‌آهن عملی کند و اگر تراکتور و آلومینیوم به‌عنوان تیم‌های بالاسر ذوب‌آهن تن به تساوی دهند، ذوب‌آهن می‌تواند بعد از مدت‌ها حداقل برای 48 ساعت صدرنشینی در جدول لیگ را هم تجربه کند که در نوع خودش برای این تیم که چند سالی از جایگاه اصلی خودش دور شده بسیار قابل‌توجه خواهد بود. بازی شمس آذر و ذوب‌آهن امروز از ساعت 17:15 در شهر قزوین آغاز خواهد شد.

تراکتور مهمان شگفتی‌سازان

در دیگر بازی مهم امروز پنج‌شنبه ز ساعت 17:15 آلومینیوم تیم شگفتی‌ساز لیگ امسال در خانه میزبان تراکتور و ستاره‌هایش خواهد بود. اراکی‌ها در این چند هفته عملکردی دور از انتظار داشته‌اند و با 9 امتیاز از پنج مسابقه روی پله سوم جدول لیگ قرار گرفته‌اند و بدون شک نیم‌نگاهی هم به صدر جدول لیگ خواهند داشت.

در طرف مقابل تراکتور هم بعد از گذر از بحران هفته‌های ابتدایی و البته نرسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به دنبال این است تا هوادارانش را در جریان مسابقات لیگ برتر راضی نگه دارد و همین مسئله باعث خواهد شد تا بازی این دو تیم امروز از هیجان بسیار زیادی برخوردار باشد.

خمس سرمربی خارجی تراکتور در آخرین مسابقه خودش از تعطیلات نامنظم لیگ گلایه بسیار زیادی داشت و معتقد بود که آماده نگه‌داشتن بازیکنان در هفته‌های ابتدایی لیگ بسیار سخت است؛ ولی بااین‌حال خمس روزی سخت را در اراک خواهد داشت.

چهره اول این مسابقه حسین پورحمیدی دروازه‌بان تراکتور است که فصل قبل با پیراهن آلومینیوم نمایش بسیار خوبی در لیگ داشت و رفتنش به تبریز برای اراکی‌ها بسیار گران تمام شد؛ ولی بازگشت او به اراک و تقابلش با هواداران آلومینیوم موردتوجه رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

فینال انتهای جدول

اما حسن‌ختام رقابت‌های امروز مربوط به مسابقه استقلال خوزستان و پیکان خواهد بود که کاری سخت برای بقا در لیگ برتر دارند و این مسابقه به‌نوعی می‌تواند فینال انتهای جدولی‌ها هم باشد. استقلال خوزستان با هدایت سیروس پورموسوی فقط یک امتیاز گرفته و پیکان هم با سه امتیاز روی پله سیزدهم جدول لیگ قرار دارد.

خوزستانی‌ها در آخرین مسابقه خانگی مغلوب گل دیرهنگام ذوب‌آهن شدند و اگر قرار باشد که در بازی امشب هم شکست دیگری را تجربه کنند، کار برای خوزستانی‌ها بسیار سخت خواهد شد.

پیکان هم با رسول خطیبی در آخرین بازی به ملوان باخت و خودروسازان باید هرچه زودتر فکری به حال شرایط خودشان در جدول رده‌بندی لیگ بکنند. این بازی هم از ساعت 19:30 آغاز می‌شود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

13 + دوازده =