آنچه بر سپاهان در فاصله دو هفته از لیگ برتر رخ داد:

کابوس و حیرت!

از آخرین دیدار سپاهان در لیگ برتر تا مسابقه بعدی این تیم که امشب برگزار می‌شود، اتفاقات بسیاری بر سر تیم سپاهان آمده است تا این تیم در فاصله تنها یک هفته لیگی، دوره پرفشار و سختی را پشت سر بگذارد.

تاریخ انتشار: 11:02 - شنبه 1402/07/15
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
کابوس و حیرت!

به گزارش اصفهان زیبا؛ از آخرین دیدار سپاهان در لیگ برتر تا مسابقه بعدی این تیم که امشب برگزار می‌شود، اتفاقات بسیاری بر سر تیم سپاهان آمده است تا این تیم در فاصله تنها یک هفته لیگی، دوره پرفشار و سختی را پشت سر بگذارد.

سپاهانی‌ها در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، به میهمانی تیم پیکان تهران رفتند و برابر این تیم به برد قاطعی دست پیدا کردند تا چهار برد متوالی و 12 امتیاز حاصل کار شاگردان مورایس در لیگ بیست و سوم باشد و برای همه رقبا خط‌ونشان بکشند.

بااین‌حال دوران خوش سپاهانی‌ها چندان دوامی نیافت و پس از شایعات و اخبار زیادی که در خصوص شکایت تیم‌های دیگر نسبت به رعایت نکردن سقف قرارداد لیگ برتر مطرح بود، درنهایت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جلسه مهمی را در خصوص شکایت باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، پیکان و تراکتور برگزار کرد و با اینکه رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از پایان جلسه، در جمع خبرنگاران تأکید کرد جریمه امتیازی تیم سپاهان را تهدید نمی‌کند، در ساعت پایانی شب سنگین‌ترین حکم انضباطی تاریخ فوتبال ایران صادر شد تا هواداران اصفهانی و رسانه‌های محلی در بهت سنگینی فرو بروند.

در بخشی از حکم صادره کمیته انضباطی آمده بود: باشگاه سپاهان علاوه بر کسر ۴ امتیاز در فصل جاری مسابقات به پرداخت مبلغ چهارصد میلیارد ریال جریمه نقدی و همچنین اصلاح قراردادهای شش بازیکن مورد گزارش مطابق با مفاد دستورالعمل‌های مذکور محکوم می‌شود.

بدیهی است در صورت عدم‌اصلاح قراردادها، استفاده از بازیکنان مورد گزارش توسط باشگاه مجاز نخواهد بود.

به فاصله کوتاهی پس از اعلام حکم، با اعمال جریمه فنی، تیم سپاهان که با فاصله نسبت به دیگر تیم‌ها، صدر جدول رده‌بندی را در اختیار داشت، از رده اول به رتبه پنجم جدول رده‌بندی سقوط کرد.

صدور این حکم واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و هواداران تیم اصفهانی این رفتار را ناشی از سپاهان‌ستیزی فدراسیون‌نشینان دانستند؛ زیرا گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که تیم‌های سرخابی پایتخت نیز سقف بودجه را رعایت نکرده‌اند، اما چرا در خصوص این تیم‌ها حساسیتی وجود ندارد، سؤال بی‌جواب هواداران است که در این مدت بارها مطرح کرده‌اند.

فاصله کوتاه صدور حکم تا اولین دیدار سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا سنگینی حکم بر روی این دیدار دیده شود که نتیجه آن عوض‌کردن نتیجه برد با تساوی در زمین نیروی هوایی عراق بود، بااین‌حال برای دومین دیدار طلایی‌پوشان در آسیا، جو روانی موضوع کم‌رنگ شده بود و شاگردان مورایس آماده جدال با الاتحاد عربستان می‌شدند.

بااین‌حال اتفاق دیگری رخ داد تا شوک دیگری به تیم اصفهانی وارد شود. تیم سپاهان در حالی مهیای میزبانی از تیم الاتحاد شده بود که این تیم به دلایل واهی از حضور در زمین امتناع و ورزشگاه را ترک کرد.

پس از چند روزی که از این اتفاق سپری‌شده، هنوز دلیل اصلی اتخاذ این تصمیم عنوان نشده است، اما هنوز معلوم نیست چه نتیجه‌ای برای تیم سپاهان ثبت خواهد شد، بااین‌حال باخت فنی برای یاران مورایس، شانس این تیم برای صعود به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا را کاهش خواهد داد.

سپاهان پس از گذار از این دو مرحله دشوار، در مسابقات هفته هفتم لیگ برتر به مصاف تیم صنعت نفت آبادان می‌رود، البته هنوز زمان دیدارهای هفته پنجم و ششم مشخص نشده، اما سازمان لیگ زمان هفته هفتم را اعلام کرده است.

تیم اصفهانی برای بازگشت به صدر جدول رده‌بندی نیازمند کسب پیروزی در این دیدار خانگی است که این برد علاوه بر بحث سه امتیاز، می‌تواند به‌واسطه بازگشت آرامش و تمرکز به یاران مرد پرتغالی مؤثر باشد.

سپاهانی‌ها پس از مرحله سختی که گذراندند، با حضور هوادارانشان امیدوار به بازگشت دوباره به کورس قهرمانی هستند و بازی با صنعت نفت آبادان می‌تواند شروع دوباره‌ای برای این تیم محسوب شود؛ زیرا ناگفته پیداست که عقب افتادن در هفته‌های اولیه لیگ، نمی‌تواند دلیلی بر عقب ماندن از کورس قهرمانی تلقی شود، ضمن اینکه با وجود کسر چهار امتیاز، باز هم اختلاف سپاهان با تیم صدرنشین تنها دو امتیاز است که جبران آن کار سختی نیست.

تیم سپاهان در اولین فصل حضور ژوزه مورایس در مقطعی شانس اول قهرمانی بود، اما یک سهل‌انگاری در خط دفاعی و در دیدار با تیم ملوان، فرصت قهرمانی را از این تیم گرفت، بااین‌حال با توجه به تجربه بیشتری که سرمربی پرتغالی در فوتبال ایران کسب کرده، انتظار می‌رود در این فصل تیم کامل‌تری باشند و هیچ تکانه‌ای مانع از قهرمانی آن‌ها نشود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

12 + 11 =