کانون پرورش فکری نیاز به توجه مسئولان اردستان دارد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان نیاز به توجه مسئولان اردستان دارد.

تاریخ انتشار: 13:41 - دوشنبه 1402/07/17
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
کانون پرورش فکری نیاز به توجه مسئولان اردستان دارد

به گزارش اصفهان زیبا؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان نیاز به توجه مسئولان اردستان دارد، چراکه نقش کودکان در آینده نقش بی‌بدیلی است و می‌طلبد مسئولان به حقوق آنان توجه کنند.

ضرورت توجه به نیازهای کودکان

مریم یزدان‌پناه، مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اردستان به مناسبت هفته ملی کودک در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: نقش کودکان در آینده نقش بی‌بدیلی است و می‌طلبد مسئولان به حقوق آنان توجه کنند.

یزدان پناه با برشمردن نیازهای مهم کودکان که شامل: صلح، امنیت، محیط زیست، سلامتی، مشارکت در برنامه‌ها، آگاهی، شکوفایی، عدم تبعیض، حفظ هویت، رفاه و دسترسی برابر است، تاکید کرد: این موارد، از جمله حقوق کودکان است که باید همیشه مدنظر قرار گیرد و در اولویت باشد.

او به وضعیت این کانون اشاره و اظهار کرد: مسئولین به نیازهای این کانون توجهی ندارند و در جهت رفع مشکلات آن نمی‌کوشند.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اردستان گفت: برای رشد کودکان؛ تجهیز کتابخانه، اردوهای سازنده، ایجاد فرصت شکوفایی استعدادها لازم است.

او در ادامه به برنامه‌های بزرگداشت این هفته اشاره و اعلام کرد: نواختن زنگ این هفته برنامه قصه‌گویی، شعر، قرآن، کاردستی، پخش فیلم، مسابقه نقاشی با موضوع حقوق کودک و اجرای برنامه در رهگذر لاله‌ها با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران عضویت رایگان دیدار با کودکان کار و بیمار از جمله این برنامه‌ها است.

ضرورت همکاری سازنده با کانون‌ها

مریم روحانی، مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ شهرستان نیز در این زمینه اظهار داشت: توجه به ایجاد کتابخانه و پخش فیلم سیار می‌تواند نقش ارزنده‌ای در رفع محرومیت‌ها و شکوفاشدن استعدادهای روستائیان داشته باشند.

روحانی تاکید کرد: ادارات فرهنگی شامل آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی شهرداری‌ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌ها باید همکاری سازنده‌ای با کانون‌ها داشته باشند تا نسلی آینده‌ساز داشته باشیم.

او با اشاره به این موضوع، گفت: اینگونه برنامه‌ها را به همین هفته محدود نکنیم و در طول سال در ارتقا سطح دانش و آگاهی فعالان حوزه کودک کوشش شود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

7 + دوازده =