هوک؛ اجرایی که به کمک ایده نیامد

هوک ساخته‌‌ حسین ریگی‌ است و داستانش روایت پسری‌ است به نام شیرخان که وارد رشته بوکس می‌شود و در تلاش است که قهرمان این ورزش شود.

تاریخ انتشار: 16:05 - چهارشنبه 1402/07/19
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
هوک؛ اجرایی که به کمک ایده نیامد

به گزارش اصفهان زیبا؛ هوک ساخته‌‌ حسین ریگی‌ است و داستانش روایت پسری‌ است به نام شیرخان که وارد رشته بوکس می‌شود و در تلاش است که قهرمان این ورزش شود.

فیلم در خطه‌ سیستان‌وبلوچستان فیلم‌برداری شده است و نشان می‌دهد که  فیلمی بومی است و هر پلان زیبایی‌های بصری مخصوص به خود را دارد و کارگردان به خوبی ادای دینی به محل کودکی خودش کرده است.

از همان ابتدای فیلم رابطه برادرانه و صمیمیت بین دو شخصیت اصلی برای ما مشهود است و این در نیمه اول فیلم به‌طور کامل‌تر پیداست؛ هدف مشخص است و روایت یکدست پیش می‌رود. در بخش دوم فیلم از یکدستی خود کمی خارج می‌شود و روایت آن‌قدرها هم هدفمندانه پیش نمی‌رود.

پیوندخوردن کودکی شیرهان به بزرگ‌سالی او خام و کمی ناباورانه شکل می‌گیرد.

هم‌ذات‌پنداری در بخش اول فیلم با کودک بسیار خوب و درست شکل گرفته بود که نشان می‌دهد بازیگر کودک (شیرهان) به خوبی از پس نقش خود برآمده است.

متأسفانه با روند فیلم، بازی‌ها به‌خصوص در قسمت دوم و با تقلید لهجه نادرست امیرمهدی ژوله، کمی افت پیدا کرد و زمین خورد. کارگردان به شدت به دنبال پیدا کردن نکته اخلاقی در این فیلم بوده و از درست‌پرداختن به فیلم‌نامه دور شده است و در آخر به یک پایان‌بندی غیرمنطقی می‌رسد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

12 + یک =