آن وزنه مرا مصدوم نکرد!

انتخاب رسول معتمدی به‌عنوان برترین وزنه‌بردار دسته 102 کیلوگرم دنیا، آن هم در شرایطی که این وزنه‌بردار لنجانی، مسابقات قهرمانی جهان را به دلیل مصدومیت از دست داد، رخداد مهمی محسوب می‌شود. معتمدی با اینکه مرحله اول گزینش المپیک را از دست داده، اما امیدوار است در رویدادهای آینده سهمیه‌اش را قطعی کند و در ادامه روی هدف اصلی که موفقیت در بزرگ‌ترین فستیوال ورزشی دنیاست، متمرکز شود. به بهانه انتخاب اخیر فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، گفت‌وگویی با معتمدی داشتیم و جویای حالش شدیم.

تاریخ انتشار: 14:48 - شنبه 1401/11/8
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
آن وزنه مرا مصدوم نکرد!

از وضعیت مصدومیتتان چه خبر؟

خدا را شکر گچ دستم را باز کردم و تکان هم دادم. پزشک معالجم از وضعیت عمل جراحی راضی بود و احتمالا زودتر از آنچه تصور می‌شد، می‌توانم به میادین ورزش برگردم؛ البته زمان دقیقی نمی‌توان گفت؛ اما شاید تا سه‌چهار هفته دیگر بتوانم تمرین‌های سبک را آغاز کنم. وزنه

انتخاب به‌عنوان بهترین وزنه‌بردار دسته 102 کیلوگرم توانست حسرت ازدست‌دادن مسابقات جهانی را التیام ببخشد؟

مسابقات قهرمانی جهان به دلیل اینکه مرحله اول گزینشی المپیک بود، اهمیت زیادی داشت و ازدست‌دادن آن خاطره تلخی برای من به جای گذاشت. حسرتم وقتی بیشتر شد که دیدم با چه وزنه‌هایی در دسته 102 کیلوگرم قهرمان شدند؛ اما هر اتفاقی برای ما رخ می‌دهد، حکمتی دارد و لابد قسمت رسول معتمدی نبوده است که در مسابقات کلمبیا شرکت کند. خوشحالم که با انتخاب فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، به‌عنوان برترین ورزشکار دسته 102 کیلوگرم انتخاب و همچنین وارد رنکینگ 109 کیلوگرم نیز شدم که اتفاق راحتی نیست و زحمات یک مجموعه بوده است.

مسابقه بعدی گزینش المپیک چه زمانی است؟

مرحله بعد مسابقات قهرمانی آسیا در اردیبهشت است؛ احتمالا اردوی تیم ملی هم از اسفند آغاز می‌شود. امیدوارم در این فاصله با رفع کامل مصدومیت، آمادگی لازم را به‌دست بیاورم. وزنه

روند گزینشی المپیک همچون دوره قبل پیچیده و دشوار است؟

خوشبختانه روند گزینش المپیک از شش مسابقه به پنج مسابقه کاهش یافته است و قرار هم نیست ورزشکار در هر پنج رویداد وزنه بزند؛ بلکه اگر در یکی از مسابقات وزنه‌های خوبی را به ثبت برساند و جزو ده نفر اول باشد، می‌تواند در رویدادهای دیگر تنها وزن‌کشی کند. وزنه

حالا که دو ماهی از مصدومیت شما سپری شده است، بهتر می‌توان درباره آن صحبت کرد. چه کسانی این بی‌مبالاتی را رقم زدند؟

اتفاقی که برای رسول معتمدی رخ داد، خوب نبود و حرف‌زدن درباره آن هم جالب نیست؛ اما آن وزنه مرا مصدوم نکرد، بلکه بسیاری از اتفاق‌ها دست‌به‌دست هم داد و ناراحتی‌ها تلنبار و نتیجه آن مصدومیت شد. به دنبال پیدا کردن مقصر مصدومیتم نیستم؛اما از شرایطی که دارم، ناراحتم. زمانی که یک ورزشکار مدال می‌گیرد، همه دور و بر او هستند؛ ولی در زمان مصدومیت سراغی از او نمی‌گیرند.

وقتی بعد از مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی هم سراغی از من نگرفتند، چه انتظاری دارم بعد از مصدومیت احوال مرا بپرسند. این رسمش نیست و مردم باید بدانند رسول معتمدی اگر افتخاری به دست آورده، زحمت خودش و دعای خیر آن‌ها بوده و از مسئولان به او خیری نرسیده است. وقتی من نمی‌توانم استاندار را از نزدیک ببینم یا وقتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یک زنگ خشک و خالی به من نمی‌زند، چه انتظاری می‌توانم داشته باشم؟ در استان اصفهان از من حمایتی نمی‌کنند؛ در صورتی که ورزشکاران استان‌های دیگر شرایط بهتری دارند و به آن‌ها بها می‌دهند.

با وجود این مصدومیت، لیگ را هم از دست دادید؟

بله متأسفانه. من دوست داشتم به واسطه قرارداد و تعهدی که به باشگاه ذوب‌آهن دارم، به این باشگاه کمک کنم؛ اما با مصدومیتی که اتفاق افتاد، مرحله دوم و سوم لیگ را از دست دادم. امیدوارم در سال‌های آینده بتوانم برای تیم ذوب‌آهن مثمرثمر باشم.

به نظر می‌رسد فدراسیون وزنه‌برداری روی مدال‌آوری رسول معتمدی تمرکز کرده بود و وقتی او مصدوم شد، انسجام تیم به‌هم خورد؟

این نظر لطف شماست؛ اما ورزشکاران تیم ملی هم زحمت خودشان را کشیدند. من تا روز قبل از جراحی در اردوی تیم ملی کنار وزنه‌برداران بودم و می‌دانم برای کسب موفقیت مشقت کشیدند؛بااین‌حال شرایط کلمبیا به گونه‌ای بود که 44 ساعت پرواز و ارتفاع زیاد از دریا، برای ملی‌پوشان ایران دردسر شده بود. بازیکنان می‌گفتند نفس کشیدن هم سخت بوده است.

گویا انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری در پیش است. فکر می‌کنید رئیس‌دارشدن فدراسیون چه تأثیری بر سامان‌دهی این رشته در سطح کشور داشته باشد؟

همان طوری که در جریان هستید، پس از مشکلاتی که در اردوهای تیم ملی در دوره فدراسیون قبلی رخ داد، ملی‌پوشان اردوی تیم ملی را ترک کردند و پس از آن نیز تغییراتی در فدراسیون صورت گرفت و انوشیروانی، سرپرست فدراسیون شد. امیدوارم در انتخابات فدراسیون نتیجه‌ای رخ بدهد که به سود این رشته باشد؛ زیرا وزنه‌برداری مانند کشتی به تحول نیاز دارد. در پشتوانه‌سازی وزنه‌برداری ضعیف هستیم و نیاز است نسل‌های جدیدی پرورش داده شوند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پنج × چهار =