مروری بر چند رویداد بین‌المللی در حوزه شهری:

از تازه‌ترین رویدادهای علمی شهری چه خبر؟

«دومین کنفرانس بین‌المللی عمران، معماری و فناوری اطلاعات در زندگی شهری» در تاریخ ۲۷ آبان ۱۴۰۲ توسط شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام از سوی دانشگاه بین‌المللی ابن‌سینا گرجستان برگزار می‌شود.

تاریخ انتشار: 12:49 - یکشنبه 1402/07/23
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
از تازه‌ترین رویدادهای علمی شهری چه خبر؟

به گزارش اصفهان زیبا؛ «دومین کنفرانس بین‌المللی عمران، معماری و فناوری اطلاعات در زندگی شهری» در تاریخ ۲۷ آبان ۱۴۰۲ توسط شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام از سوی دانشگاه بین‌المللی ابن‌سینا گرجستان برگزار می‌شود. محورهای این کنفرانس عبارت‌اند از: عمران، فناوری اطلاعات، معماری و شهرسازی و کاربرد مهندسی در زندگی شهری.

از نکته‌های مهم درباره این کنفرانس این است که کلیه مقاله‌های آن در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شرکت‌کنندگان از امتیازهای علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس بهره‌مند می‌شوند.

این کنفرانس 27 آبان امسال برگزار می‌شود و متقاضیان می‌توانند تا یکم آبان اصل مقاله‌های خود را به دبیرخانه کنفرانس واقع در تهران،‌ سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور، دفتر مرکزی شبکه دانشگاه‌های جهان اسلام ارسال کنند؛ همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر دراین‌باره به سایت www.rmce.ir مراجعه کنند.

شهر هوشمند؛ چالش‌ها و راهبردها

«سومین کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند؛ چالش‌ها و راهبردها» در تاریخ ۲۹ آذر ۱۴۰۲ توسط مؤسسه آموزش عالی آپادانا شیراز در شهر شیراز برگزار می‌شود و کلیه مقاله‌های این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد.

برخی محورهای این کنفرانس عبارت‌اند از: شهر هوشمند و توسعه پایدار، حمل‌ونقل در شهر هوشمند،‌ منظر شهری هوشمند، مدیریت پسماند شهری،‌ محیط مصنوع هوشمند، معماری انرژی، معماری بومی و شهر هوشمند،‌ چالش‌ها و راهکارهای ایجاد دولت الکترونیک شهر هوشمند،‌ تجارت الکترونیک و شهر هوشمند، نقش و جایگاه گرافیک تعاملی در شهر هوشمند، اصلاح روند مسیریابی و دسترسی شهروندان و تبلیغات شهری.

جدول زمان‌بندی این کنفرانس نیز عبارت است از: مهلت ارسال مقاله‌ها تا 20 آذر 1402، مهلت ثبت‌نام تا 20 آذر 1402 و ارائه مقاله‌ها 29 آذر 1402.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این کنفرانس واقع در شیراز، میدان معلم، ابتدای ایمان شمالی،‌ ساختمان مرکزی مؤسسه آموزش عالی آپادانا ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت Smatrcity.apadana.ac.ir  مراجعه کنند.

معماری، مرمت شهرسازی و محیط‌زیست پایدار

هشتمین همایش بین‌المللی معماری، مرمت، شهرسازی و محیط‌زیست پایدار در ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ توسط مرکز همایش‌ها و کنفرانس‌های فرازاندیشان بوعلی سینا در شهر همدان برگزار و کلیه مقاله‌های این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد.

برخی از محورهای این همایش عبارت‌اند از: فرهنگ معماری،‌ هنر و معماری اسلامی، معماری و هویت شهری، معماری پایدار، سبک‌شناسی معماری، گرافیک شهری، معماری پایدار در ساختمان‌های هوشمند، معماری منظر، فناوری‌های نوین در صنعتی سازی ساختمان، مهندسی تخریب در صنعت ساختمان و… .

مهلت ارسال مقاله‌ها در این کنفرانس تا 20 بهمن 1402 و اعلام نتایج داوری پنج الی هفت روز پس از ارسال مقاله‌هاست؛ همچنین مهلت ثبت‌نام در این رویداد علمی تا یک هفته پس از پذیرش مقاله است.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

14 + هشت =