بازی تکراری یحیی جواب داد:

این قهرها بوی پول می‌دهد!

طبق پیش‌بینی‌های قبلی پرونده قهر یحیی گل‌محمدی از تیم پرسپولیس خیلی زود ختم به خیر شد و بنا بر اعلام این باشگاه مخالفت هیئت‌مدیره با استعفای صوری سرمربی تیمشان باعث شد تا یحیی با گرفتن حق‌وحقوق خودش دوباره به‌عنوان سرمربی پرسپولیس را تمرین دهد.

تاریخ انتشار: 10:41 - دوشنبه 1402/07/24
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
این قهرها بوی پول می‌دهد!

به گزارش اصفهان زیبا؛ طبق پیش‌بینی‌های قبلی پرونده قهر یحیی گل‌محمدی از تیم پرسپولیس خیلی زود ختم به خیر شد و بنا بر اعلام این باشگاه مخالفت هیئت‌مدیره با استعفای صوری سرمربی تیمشان باعث شد تا یحیی با گرفتن حق‌وحقوق خودش دوباره به‌عنوان سرمربی پرسپولیس را تمرین دهد.

خبر استعفای سرمربی قرمزها در شرایطی هفته گذشته منتشر شد که تاریخ نشان می‌دهد یحیی تخصص عجیب‌‌غریبی در انجام این مدل رفتارها دارد و هر زمانی که احساس کند تیمش به هر دلیل دچار مشکل شده بلافاصله وارد عمل می‌شود تا مدیران باشگاه را در مقابل هواداران بگذارد.

فرقی هم نمی‌کند که این مشکلات چه چیزی باشد؛ چون تصمیم گل‌محمدی یکی است و عدم جذب بازیکنان خارجی یا عدم پرداخت آپشن قرارداد از لحاظ کلی تأثیری در مدل رفتاری سرمربی پرسپولیس ندارد و یحیی با یک سفر ناگهانی به خارج کشور و استفاده از ابزارهای رسانه‌ای، توپ ‌بازی تکراری خودش را به زمین باشگاه می‌اندازد.

در این رابطه گفته می‌شود در آخرین گفت‌وگوی شکل‌گرفته بین یحیی گل‌محمدی و رضا درویش پیش از اتفاقات رقم‌خورده روزهای اخیر، سرمربی پرسپولیس با اشاره به مشکلات بازیکنان تیمش و گلایه‌ها و غرزدن‌های آن‌ها در تمرینات، از باشگاه خواهان تأمین بخشی از مطالبات شده بود تا این مشکلات مانعی علیه آن‌ها در مسیر لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان نشود.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به این موضوع که خواسته او شخصی نیست طرح جالبی نیز به باشگاه و مدیرعامل سرخ‌ها داده بود.

یحیی از مدیریت باشگاه خواسته بود تا مطالبات او از فصل گذشته تا به امروز را در یک حساب مشخص واریز کرده تا او به هر بازیکنی از تیمش از این حساب بخشی را پرداخت کند تا مشکلات آن‌ها حداقل به‌صورت مقطعی حل شود.

فشار رسانه‌ای

به‌هرحال در فضای فوتبال ایران پرسپولیسی‌ها هواداران بسیار زیادی دارند و طبیعی است که هر خبر منفی از جانب این باشگاه بتواند جو رسانه‌ای را به سود عاملان این اتفاقات تغییر دهد؛ به‌خصوص حالا که در اوج رقابت‌های نیم‌فصل لیگ برتر قرار گرفته‌ایم و به‌صورت طبیعی جدایی یا جابه‌جایی سرمربی تیم قهرمان فصل گذشته از هیچ منظری قابل‌پذیرش نیست.

البته با هر متر و معیاری که به‌حساب بیاوریم، اهالی فوتبال ایران که در بالاترین سطح مسابقات یعنی لیگ برتر مشغول به فعالیت هستند به‌خصوص آن‌ها که در تیم‌های مدعی و قدرتمند حضور دارند، اکثرا ازلحاظ مالی اوضاع‌واحوال خوبی دارند و زندگی آن‌ها مثل زندگی یک کارمند یا کارگر نیست که با یک تعویق چندروزه در واریز حقوق آخر ماه زندگی‌شان به هم بریزد؛ ولی به‌هرحال آن‌ها این حق را دارند تا طبق قرارداد به دنبال دریافت حق‌وحقوق باشند؛ اما این مظلوم‌نمایی‌ها واقعا برای هیچ هواداری نمی‌تواند منطقی و قابل‌پذیرش باشد.

بااین‌حال سرمربی مطرح و شناخته‌شده‌ای مثل یحیی گل‌محمدی از همین ابزار برای جلو بردن اهداف خودش استفاده می‌کند و البته جواب لازم را هم می‌گیرد.

نتیجه این می‌شود که درویش مدیرعامل پرسپولیس در روز شنبه گفته است: ما با استعفای آقای گل‌محمدی مخالفت کردیم و این نظر کل هیئت‌مدیره بود. آقای گل‌محمدی همچنان به‌عنوان سرمربی کار خود را ادامه می‌دهند و مستحکم خواهند بود. یکی از درخواست‌های مهم او که درخواست بحق بازیکنان تیم هم هست، دیرکرد آپشن‌های تیم است. به‌جز آپشن‌های قهرمانی، اکثر بازیکنان آپشن‌های دیگری داشتند که محقق نشده بود. هیئت‌مدیره بر آن شد تا هر چه زودتر منابع مالی را مشخص کند.

درویش اعلام کرد: ما از همان روز پنج‌شنبه از سازمان خصوصی‌سازی درخواست کردیم تا یک جلسه فوق‌العاده بگذارند تا با موافقت آن‌ها ما بتوانیم از منابع خود استفاده کنیم و مقداری از این آپشن‌ها را بدهیم.

بیچاره هوادار

در این بین آسیب اصلی به هوادارانی می‌رسد که در سرما و گرما خودشان را به استادیوم می‌رسانند و با صرف هزینه‌های تردد و بلیت‌فروشی حنجره خودشان را برای میلیاردهایی به درد می‌آورند که حتی در این روزهای معمولی هم حاضر نیستند به خاطر دل هوادار تأخیر در دریافت حق‌وحقوق خودشان را بپذیرند و این چرخه فوتبالی است که ستاره‌هایش با پول خرد ته جیبشان می‌توانند کل زندگی یه هوادار معمولی فوتبال را بخرند. هواداری که برای ورود به استادیوم و تهیه یک ساندویچ و آب آشامیدنی هم باید جنگ اعصاب را تحمل کند.

فوتبالی که هیجان و شوق روی سکوهایش هیچ تشابهی با حساب میلیاردهای داخل چمن ندارد و همان هواداری که امروز برای موفقیت تیمش فریاد می‌کشد فردا باید به فکر جور کردن اقساط وام چندمیلیونی خودش باشد؛ اما این هوادار اگر قهر کند هیچ‌کس ناز او را نخواهد خرید تا شاید بتواند حداقل آپشنی برای این همه تلاش و حمایت از تیمش دریافت کند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هفده + ده =