سپاهان برای زنده‌ماندن شانس صعود به مصاف آلمالیق می‌رود:

برد لازم!

دور رفت لیگ قهرمانان آسیا برای تیم سپاهان به غیرقابل‌پیش‌بینی‌ترین شکل ممکن رقم خورد و باشگاه اصفهانی با مسائلی بیرون از مستطیل سبز مواجه شد که نتایج درون زمین را هم تحت‌الشعاع قرار داد.

تاریخ انتشار: 09:18 - دوشنبه 1402/08/15
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
برد لازم!

به گزارش اصفهان زیبا؛ دور رفت لیگ قهرمانان آسیا برای تیم سپاهان به غیرقابل‌پیش‌بینی‌ترین شکل ممکن رقم خورد و باشگاه اصفهانی با مسائلی بیرون از مستطیل سبز مواجه شد که نتایج درون زمین را هم تحت‌الشعاع قرار داد.

زردپوشان دیار نصف‌جهان که پس از دوره‌ای فاصله یک بار دیگر در لیگ قهرمانان آسیا حضور یافته بودند، در اولین‌بازی فصل جدید به مصاف تیم نیروی هوایی عراق رفتند و باوجوداینکه تا دقایق پایانی پیروزی را در اختیار داشتند، با تساوی عراق را ترک کردند تا ازدست‌دادن دو امتیاز ارزشمند در این بازی، مقدمه‌ای بر بدبیاری‌های بعدی این تیم باشد.

در هفته دوم تیم سپاهان میزبان الاتحاد عربستان بود که حضور کریم بنزما، ستاره فرانسوی، خبرسازی‌های زیادی را پیش از این بازی ایجاد کرده بود؛ اما نه‌تنها بنزما به اصفهان سفر نکرد، بلکه این دیدار هم برگزار نشد.

ترک زمین از سوی تیم الاتحاد عربستان، از همان لحظه گمانه‌زنی‌های زیادی را به‌همراه داشت و اظهارات ضدونقیض متفاوتی ارائه شد و باوجوداینکه قرار بود تا قبل از بازی سوم، رأی این دیدار اعلام شود، این اتفاق رخ نداد تا شاگردان مورایس بلاتکلیف از نتیجه بازی دوم، راهی ازبکستان شوند و در بازی سوم به مصاف تیم آلمالیق بروند.

سپاهانی‌ها در خانه حریف با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسیدند تا اولین برد فصل جدید را دشت کنند؛ اما در فاصله بازی رفت‌وبرگشت، نتیجه دیدار لغوشده با حریف عربستانی اعلام و تیم اصفهانی متحمل جرائم انضباطی سنگینی شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه‌ای که صادر کرده، باخت فنی سه بر صفر را برای تیم سپاهان لحاظ کرده است؛ ضمن اینکه محرومیت از میزبانی در ورزشگاه نقش‌جهان و جریمه نقدی هم برای این تیم در نظر گرفته شده است.

با توجه به محرومیت تیم سپاهان از میزبانی خانگی از تیم ازبکستانی، این تیم ناچار شده در ورزشگاهی به‌جز نقش‌جهان از حریف ازبک پذیرایی کند.

یکی از الزام‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، استقرار کمک‌داور ویدئویی در ورزشگاه‌هاست.

از جمع نمایندگان ایران در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، نساجی و پرسپولیس پیش‌ازاین ورزشگاه آزادی را به‌عنوان محل میزبانی خود انتخاب کردند و سپاهان هم طبیعتا باید در ورزشگاه نقش‌جهان به میدان می‌رفت.

ازآنجایی‌که ورزشگاه فولادشهر الزام‌های موردنیاز AFC را ندارد، ورزشگاه آزادی تنها گزینه پیش روی تیم سپاهان بود؛ اما تیم نساجی مازندران هم این استادیوم را به‌عنوان محل برگزاری اعلام کرده است و بر اساس خبری که روی سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشرشده (هر دو تیم ایرانی در یک روز، اما ساعت‌های متفاوت باید پذیرای رقبای ازبکستانی خود باشند) بر این مبنا و طبق برنامه اعلامی، سپاهان از ساعت 21:30 میزبان آلمالیق و نساجی هم از ساعت 17:30 پذیرای نوبهار است و این دو بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

این در حالی است که چمن ورزشگاه آزادی در حال حاضر به‌ خاطر فشردگی رقابت‌های لیگ برتر و میزبانی بازی سرخابی‌ها به موازات میزبانی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا همراه با ادامه روند بازسازی ورزشگاه با چالش مواجه است.

در گروه C لیگ قهرمانان آسیا تیم الاتحاد عربستان با 9 امتیاز از سه دیدار، صدرنشین گروه است و تقریبا صعودش را به مرحله بعدی قطعی کرده است. تیم‌های نیروی هوایی عراق و سپاهان نیز با چهار امتیاز در رده‌های دوم و سوم جای داشته و تیم آلمالیق در رده چهارم جا خوش کرده است.

تیم سپاهان بااینکه در ورزشگاه خانگی به دیدار تیم آلمالیق نمی‌رود، اما از این دیدار سه امتیاز کامل را می‌خواهد تا برای دو دیدار آینده امید به کسب امتیاز و صعود از گروه داشته باشد.

بازی با آلمالیق را می‌توان ساده‌ترین بازی سپاهانی‌ها در دور برگشت دانست؛ ازاین‌رو بهترین موقعیت است تا با کسب یک برد پرگل، هم وضعیت تفاضل گل زردها بهبود پیدا کند و هم از فشار روانی پس از باخت خانگی مقابل ملوان خارج شوند.

در دیگر دیدار این گروه هم تیم‌های نیروی هوایی و الاتحاد عربستان به مصاف هم می‌روند که تیم عراقی نیز شرایط مشابهی با سپاهان دارد و برای اینکه شانس صعود از گروه را داشته باشد، به‌دنبال کسب کامل از این بازی است که این موضوع به ضرر تیم اصفهانی خواهد بود و تساوی یا باخت تیم عراقی، نتیجه مطلوبی برای سپاهان خواهد بود؛ زیرا اگر تیم عراقی در این بازی دشوار نتیجه لازم را بگیرد، عملا کار صعود نماینده استان را دشوار خواهد کرد.

بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، داوری این دیدار برعهده کیم جونگ هیوک از کره جنوبی است و پارک کیونیونگ و ژانگ ژونگ پیل و چا سانگیوپ از کره جنوبی نیز او را در امر قضاوت یاری خواهند کرد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهارده − 5 =