لوایح بررسی‌شده در صدوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان:

گزارش حسابرسی و بازرسی عملکرد یک‌ساله 6 سازمان شهرداری اصفهان تصویب شد

اخیرا شائبه‌ای مبنی بر اینکه مصوبات شورا درآمدهای شهرداری را تحت‌تأثیر قرار داده است، دهان‌به‌دهان چرخید تا اقدامات شورا زیرسؤال برود. در این خصوص سخن‌گو و عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان این شائبه را رد و در این‌باره مباحثی را مطرح کرد.

تاریخ انتشار: 11:20 - دوشنبه 1402/08/15
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
گزارش حسابرسی و بازرسی عملکرد یک‌ساله 6 سازمان شهرداری اصفهان تصویب شد

به گزارش اصفهان زیبا؛ اخیرا شائبه‌ای مبنی بر اینکه مصوبات شورا درآمدهای شهرداری را تحت‌تأثیر قرار داده است، دهان‌به‌دهان چرخید تا اقدامات شورا زیرسؤال برود. در این خصوص سخن‌گو و عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان این شائبه را رد و در این‌باره مباحثی را مطرح کرد.

مصوبات شورا درآمدهای شهرداری را تحت تأثیر قرار نداده است

علی صالحی در تذکری اظهار کرد: بودجه مصوب شورا ۲۰هزار میلیارد تومان و عملکرد درآمدی تاکنون هفت‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است و ۱۱هزار و ۲۰۰میلیاردتومان تخصیص بودجه داشته‌ایم و  هشت‌هزار میلیارد تأمین اعتبار و عملکرد ما سه‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ثبت قطعی شده است.

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که یکی از بالاترین ردیف‌های تحقق، درآمدهای ساختمانی بوده که نسبت به ردیف‌های دیگر قابل‌توجه است.

سخن‌گو و عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: پنج‌هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان درآمد ساختمانی پیش‌بینی کرده بودیم که تاکنون سه‌هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان آن در این حوزه محقق شده است و احتمال افزایش آن‌هم وجود دارد.

صحبت‌های دیگر صالحی مربوط شد به لایحه دستورالعمل یکپارچه‌سازی ماده ۱۰۱ و اصلاح پرداختی‌های علی‌الحساب.

او در این زمینه گفت: در کمیته‌های نظارتی این موضوع را بررسی کردیم که با وجود کاهش درآمد شهرداری‌ها، در حال اجراست و شهرداری‌ها به مصوبه شورا عمل کرده‌اند.

در ادامه سخن‌گو و عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان به این موضوع اشاره کرد که وضعیت آنلاین‌شدن اتصال سازمان‌های شهرداری در حوزه مالی و منابع انسانی انجام نشده است.

صالحی در این خصوص ادامه داد: سامانه رسا را رصد کرده‌ایم؛ دسترسی به شورا برای برخی از سازمان‌ها وجود ندارد و برخی دیگر نیز داده‌هایشان به‌روز نیست؛ درحالی‌که امسال تکلیف دوم را داشتند و باید مباحث منابع انسانی را هم انجام می‌دادند.

مبحث خواهرخوانده‌ها و استفاده از ظرفیت‌های علمی و اقتصادی از سخنان دیگر صالحی بود.

سخن‌گو و عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان در این زمینه اظهار کرد: یک ماه فرصت شهرداری به پایان رسیده و به‌رغم پیگیری‌ها جمع‌بندی موردنظر به شورا ارائه نشده است.

طرح تسهیل اقدامات دانش‌بنیان‌ها، موضوع دیگری بود که سخن‌گو و عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان درباره آن سخن گفت. صالحی تأکید کرد: شهرداری باید در این خصوص شش‌ماه یک‌بار گزارش ارائه کند و هنوز گزارش شش‌ماه نخست ارائه نشده است.

او در ادامه موضوع تفریغ سازمان‌های شهرداری را مطرح کرد و ادامه داد: سال گذشته در حسابرسی فقط سه سازمان مطلوب داشتیم که امسال به پنج سازمان رسیده است؛ همچنین دو یا سه سازمان نیز بندهای مختصری داشتند که اگر تلاشی مضاعف صورت می‌گرفت تعداد سازمان‌های مطلوب سه برابر می‌شد.

تصویب مشارکت شهرداری در ایجاد یک مجموعه فرهنگی‌مذهبی در سپاهان شهر

اما سخن‌گو و عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان لوایح بررسی‌شده در صدوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان را نیز روایت کرد.

علی صالحی در گفت‌وگوی خبری پس از صدوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به مناسبت روز دانش‌آموز، در ابتدای جلسه نشستی پویا و پرانرژی با حضور فعالان حوزه دانش‌آموزی برگزار شد.

او افزود: هفته گذشته کلاس درس شهر به آموزگاری شهردار و حضور دانش آموزان برگزار شد و در این جلسه نمایندگانی از انجمن اسلامی دانش‌آموزان، بسیج و مجلس دانش‌آموزی در صحن شورا حضور پیدا کردند.

به گفته سخن‌گو و عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان، نکات خوبی بیان شد و اعضای شورا ضمن استفاده از دیدگاه‌ها، بر لزوم تقویت ارتباط مستمر شورا با همه اقشار به‌ویژه دانش آموزان تأکید کردند. امیدواریم این نشست حسن مطلعی برای هم‌فکری با نوجوانان و جوانان در اداره شهر باشد.

او ادامه داد: از ۱۳ آبان تخفیف‌های ویژه هفته نوجوان در مجموعه‌های شهرداری در ناژوان و ابرسازه‌های تفریحی شرکت توسعه سیاحتی سپاهان آغاز شد و امیدواریم نوجوانان در یک هفته پیش رو از این فرصت استفاده کنند.

صالحی در خصوص بررسی لوایح خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه مشارکت در ایجاد یک مجموعه فرهنگی‌مذهبی در سپاهان‌شهر بررسی شد که با توضیحات مطرح‌شده این لایحه به تصویب رسید. در این جلسه همچنین مجوز برگزاری مناقصه واگذاری حجمی خدمات حفاظت فیزیکی ساختمان‌های شهرداری به‌صورت مناقصه محدود به تصویب رسید.

سخن‌گو و عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل بررسی تفریغ بودجه هستیم، موضوع بررسی گزارش حسابرس، صورت‌های مالی و گزارش بازرس قانونی سازمان‌های شهرداری برای سال ۱۴۰۱ را داشتیم که جزو رسالت مهم نظارت شوراست. درمجموع عملکرد رو به رشدی را نسبت به حسابرسی سازمان‌ها داشتیم.

او گفت: در این جلسه گزارش‌های حسابرس، صورت‌های مالی و گزارش بازرس قانونی مربوط به سازمان‌های نوسازی و بهسازی، عمران، زیباسازی، آتش‌نشانی، آرامستان‌ها، مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی و حمل‌ونقل بار بررسی شد. این گزارش‌ها بعد از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی و اقتصادی، امروز برای سومین بار در صحن علنی شورا مطرح شد و درنهایت با مسیر طی‌شده همه این گزارش‌ها به تصویب رسید.

او اظهار کرد: درخصوص سازمان زیباسازی، مقرر شد گزارش لازم بعد از یک هفته و بررسی در کمیسیون اقتصادی، مجددا به صحن بیاید.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

9 + هجده =