گلایه شهروندان اصفهانی از طرح‌ها و بسته‌های اینترنتی:

شگرد اپراتورهای موبایل برای نقره‌داغ‌کردن مردم

در شرایطی که اینترنت دیگر جزءجدایی‌ناپذیری از هزینه سبد خانوارها شده است، افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی و از سوی دیگر کیفیت پایین و زود تمام‌شدن بسته‌ها مردم را در مضیقه قرار داده است.

تاریخ انتشار: 10:44 - سه شنبه 1402/08/16
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
شگرد اپراتورهای موبایل برای نقره‌داغ‌کردن مردم

به گزارش اصفهان زیبا؛ مشترکان بسته‌های اینترنتی از پایان زودهنگام بسته‌های خود گلایه‌مندند. علاوه بر این، برخی اپراتورها طرح‌هایی در قالب پیامک به مشتریان ارسال کرده‌اند که مشتریان را سردرگم و ناراضی و پول آن‌ها را حیف‌ومیل کرده است!

در عرضه و تقاضای خدمات اینترنت تلفن همراه آنچه مورد بی‌مهری شدید قرارگرفته، حقوق مصرف‌کنندگان و کاربران است؛ مصرف‌کنندگانی که هیچ مکانیزم راه‌گشایی برای بررسی نظرات و انتقادات و احیانا شکایات آن‌ها از عرضه‌کنندگان در نظر گرفته نشده است.

درنهایت همواره تنها راه چاره آن‌ها استفاده از خدمات شرکتی دیگر و در حقیقت افتادن در دام اپراتور دیگر بوده است!

یکی از مشتریان اپراتور همراه اول به «اصفهان‌زیبا» می‌گوید: «یک پیامک تبلیغاتی از سوی همراه اول به گوشی من فرستاده شد. در این پیامک یک بسته شش‌ماهه و یک بسته یک‌ساله به من پیشنهادشده تا از طرح‌های این بسته‌ها استفاده کنم. بنده یک‌میلیون و 500 هزار تومان برای خرید بسته هزینه کردم تا از امتیازهای این طرح استفاده کنم. استفاده از امکانات فیلم نت، کلاس‌های آموزشی بلاک چین و… در این طرح ارائه شده بود که برای من جذاب بود و مبلغ یک‌میلیون و 500 هزار تومان برای خرید این طرح هزینه کردم.»

او ادامه می‌دهد: «پس از خرید این بسته بلافاصله به‌دلیل علاقه‌ای که به تماشای فیلم داشتم، خواهان این شدم که از امتیاز فیلم نت استفاده کنم. براساس دستورالعملی که در پیامک ذکر شده بود، کد موردنظر را به پایگاه فیلم نت ارسال کردم و چندین بار برای استفاده از طرح‌های این بسته تلاش کردم؛ ولی موفق به استفاده نشدم. درنهایت این موضوع را با پشتیبانی فیلم نت مطرح کردم که پشتیبانی به من اعلام کرد این کد فقط مربوط به هدیه تولد همراه اول بوده و دیگر قابل‌استفاده نیست!»

این مشتری اپراتور همراه اول عنوان می‌کند: «نزدیک چند هفته است که من را پاس‌کاری می‌کنند؛ تا اینکه برای من پیامک فرستاده‌اند مبنی بر اینکه شما فرصت دارید به‌جای استفاده از امتیازهایی که در قالب طرح پیامکی ارائه شده بود از امتیاز دیگری مانند استفاده از یک روز مکالمه رایگان در شبکه یا دو گیگابایت اینترنت و یا 100 امتیاز در اپلیکیشن همراه اول استفاده کنید. باوجود این تفاسیر این سؤال برای من مطرح‌شده که چطور این شرکت بزرگ می‌تواند با شگردهای مخصوص به خودش کلاهبرداری کند و کسی هم به این اقداماتشان رسیدگی و نظارت نداشته باشد؟!»

اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنتی خریداری‌شده نیز موضوعی است که مشتریان اپراتورها نسبت به آن گلایه‌مند هستند. درواقع کاربران از اینکه خیلی زودتر از همیشه پیامک «بسته شما روبه‌اتمام است» را دریافت می‌کنند، متعجب و بهت‌زده شده‌اند.

یکی از مشتریان اپراتور همراه اول سر گلایه خود را این‌طور باز می‌کند: «یک مدت که بسته اینترنتی همراه اول می‌گرفتم و استفاده می‌کردم خیلی زود تمام می‌شد؛ به‌عنوان‌مثال بسته 10گیگابایتی می‌خریدم و بعد از مدت کمی زود تمام می‌شد. در قسمت data usage گوشی هم که نگاه می‌کردم میزان مصرف اینترنتم در این مدت به 8 گیگ هم نمی‌رسید!»

علاوه بر همراه اول، مشتریان سایر اپراتورها هم از خدمات‌دهی این شرکت‌ها گلایه‌مندند. یکی از مشتریان اپراتور ایرانسل به اصفهان زیبا می‌گوید: «بسته یک‌ماهه اینترنت خریداری می‌کنم؛ ولی در عرض سه‌روز تمام می‌شود! باور کنید من دانلود زیاد ندارم و از شبکه‌های اجتماعی هم کم استفاده می‌کنم. با این‌وجود به نظر بنده هرکدام از شرکت‌ها به فکر پرکردن جیب خودشان هستند.»

یکی دیگر از مشتریان ایرانسل هم به «اصفهان‌زیبا» می‌گوید: «برادرم 7 گیگابایت بسته اینترنتی خرداری کرده که با استفاده کم و محدود 5 گیگ از اینترنتش رفته است! با 700 تماس گرفتم و بعد از 15دقیقه تازه به اپراتور وصل شدم! به من اعلام کردند که نرم‌افزاری روی گوشی شما وصل است که اینترنتتان را می‌خورد! دفعات قبل هم اینترنت 20 گیگی خریداری می‌کردم؛ ولی ظرف یک هفته تمام می‌شد!»

گلایه‌های مشتریان در حالی مطرح می‌شود که عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سال گذشته در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد که «به دنبال سود اپراتورها نیستیم. افزایش قیمت اینترنت منوط به افزایش کیفیت است و با هرگونه افزایش قیمتی که منجر به افزایش کیفیت نباشد، مخالفیم.»

بااین‌حال این‌طور که از اظهارنظرهای کاربران مشخص است، اپراتورها با انواع و اقسام روش‌ها به‌دنبال سودآوری هستند؛ در شرایطی که اینترنت دیگر جزءجدایی‌ناپذیری از هزینه سبد خانوارها شده است، افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی و از سوی دیگر کیفیت پایین و زود تمام‌شدن بسته‌ها مردم را در مضیقه قرار داده است.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

2 + بیست =