برد 9 گله برای تلافی نو و کهنه!

اعلام آمادگی سپاهان به پرسپولیس

شب تاریخی سپاهان با ثبت یک برد پرگل و روحیه‌بخش برای شاگردان مورایس به پایان رسید تا سپاهانی که بعد از باخت انضباطی به الاتحاد عربستان در اندیشه صعود به عنوان تیم دوم بود، حالا شانس دوباره‌ای برای صدرنشینی در گروه و صعودی مقتدرانه پیدا کرده باشد.

تاریخ انتشار: 08:39 - چهارشنبه 1402/08/17
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
اعلام آمادگی سپاهان به پرسپولیس

به گزارش اصفهان زیبا؛ شب تاریخی سپاهان با ثبت یک برد پرگل و روحیه‌بخش برای شاگردان مورایس به پایان رسید تا سپاهانی که بعد از باخت انضباطی به الاتحاد عربستان در اندیشه صعود به عنوان تیم دوم بود، حالا شانس دوباره‌ای برای صدرنشینی در گروه و صعودی مقتدرانه پیدا کرده باشد.

زدن این تعداد گل به المالیق ازبکستان آن هم در استادیومی که در شرایط عادی ورزشگاه خانگی سپاهان به حساب نمی‌آمد برای خیلی از علاقه‌مندان به فوتبال قابل پیش‌بینی نبود؛ اما سپاهانی‌ها که به خاطر حکم انضباطی AFC و در ادامه شکست در مقابل ملوان زخم خورده بودند تلافی نو و کهنه نتایج قبلی را بر سر نماینده ازبکستان در آوردند تا با افزایش تفاضل گل بالاتر از نیروی هوایی عراق بر روی پله دوم جدول و بعد از الاتحاد 9 امتیازی قرار بگیرند.

فرشاد احمدزاده، عیسی آل‌کثیر (دو گل)، محمدجواد حسین‌نژاد (دو گل)، رامین رضاییان، محمد قربانی، رضا اسدی و شهریار مغانلو گلزنان طلایی‌پوشان در این دیدار بودند.

البته در دیگر بازی این گروه هم نتیجه‌ای عجب رقم خورد و نیروی هوایی عراق با دو گل در مقابل الاتحاد و یاران کریم بنزما به برتری رسید تا معادلات صدرنشینی در این گروه کمی پیچیده شود.

مقتدرانه‌ترین برد در غرب آسیا

سپاهانی‌ها در شرایطی 9 گل به حریف خودشان زدند که سه بار هم کمک‌داور اصلی و ویدئویی گل‌های نماینده فوتبال ایران را مردود اعلام کردند تا در‌نهایت گل‌های زده سپاهان به عدد 12 نرسد، ولی همین 9 گل هم یک نتیجه و رکورد تاریخی در کارنامه سپاهان به ثبت رساند.

از زمان ادغام جام برندگان آسیا و سوپر جام آسیا و تبدیل آن به لیگ قهرمانان آسیا، تا به امروزبازی‌های زیادی برگزار شده و نکته عجیب آن این است که پیروزی ۹ گله سپاهان برابر نماینده ازبکستان قاطع‌ترین و پرگل‌ترین بازی این مسابقات نبوده است.

این رکورد برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ شکست شد؛ آن هم جایی که سئونگنام ایلهوای کره‌جنوبی که اکنون در سطح دوم فوتبال کره‌جنوبی (کی‌لیگ ۲) قرار دارد، توانست پرسیک اندونزی را با ۱۵ گل درهم بکوبد.

دو سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۶ نیز گامبا اوزاکا این رکورد را تکرار کرد و در خانه با نتیجه ۱۵ بر صفر دانانگ ویتنام را با شکست سنگینی بدرقه کرد؛ ولی این بازی‌ها در منظقه شرق آسیا برگزار و سپاهان در منطقه غرب با این برد رکورددار شد.

در انتظار پرسپولیس

سپاهان بعد از این برد روحیه‌بخش روز یکشنبه هفته آینده و در جریان رقابت‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران باید در استادیوم نقش جهان میزبان پرسپولیس باشد که این مسابقه به‌نوعی جنگ قهرمانی در لیگ امسال هم خواهد بود و صرف‌نظر از نتیجه بازی استقلال تاجیکستان و پرسپولیس بدون شک برتری پر گل سپاهان این خبر را به اردوی قرمزها رسانده که روز یکشنبه بازی بسیار سنگینی در شهر اصفهان خواهند داشت.

یکی از بازیکنانی که دراین مدت انتقاد زیادی به سبک بازی او وارد شده بود، محمد جواد حسین‌نژاد ستاره جوان خط هافبک طلایی‌پوشان بود که بعد از حضور در اردوی تیم ملی دچار افت شده بود؛ اما ستاره جوان سپاهان که برگ برنده مورایس پس از مصدومیت متوالی هافبک‌های این تیم در ابتدای فصل بود، در مسابقه برابر آلمالیق هم نمایش قابل توجهی داشت.

او که در این مسابقه گل سوم تیمش را با یک شوت محکم پس از برخورد با پای مدافعان به ثمر رساند، در انتهای بازی هم یک بار دیگر دروازه گلر آلمالیق را باز کرد تا حسن‌ختام جشنواره گل سپاهان را ثبت کند.

حسین‌نژاد با این نمایش خوب نشان داد آمادگی بالایی برای بازی مقابل پرسپولیس در لیگ برتر هم دارد و باید دید بر خلاف مسابقه مقابل استقلال، آیا درخشش لازم در این مسابقه و برابر هافبک‌های پرسپولیس را نشان می‌دهد یا اوضاع به گونه دیگری برای او پیش خواهد رفت.

عیسی آل‌کثیر هم در این مسابقه دو گل زد و البته شهریار مغانلو هم در بازگشت به میادین پای خودش را به گل باز کرد تا اوضاع بر وفق مراد سپاهان باشد.

مورایس: نشان دادیم یک تیم هستیم

ژوزه مورایس در نشست خبری پس از دیدار تیم فوتبال سپاهان ایران در برابر آلمالیق ازبکستان و پیروزی قاطعانه ۹ بر صفر اظهار داشت: برد مهمی بود، مخصوصا وقتی این‌گونه بازی را در لیگ قهرمانان آسیا ببرید؛ به بازیکنان بابت این برد تبریک می‌گویم. شب خوبی برای بازیکنان آلمالیق نبود و نتوانستند کیفیت خود را نشان دهند، کیفیت آن‌ها این نبود و می‌دانم کیفیت خیلی بهتری دارند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد: شروع خوبی در بازی داشتیم و بعد از یک گل، دو گل زدیم که توسط VAR رد شد، از ابتدا قصد خود را نشان دادیم، زیباست که لحظات باکیفیت را نشان دادیم. بازیکنان تمرکز بالایی داشتند و نشان دادند یک تیم هستند؛ این بازی کیفیت فوتبال ایران بود که به کل دنیا نشان دادند.

مورایس ادامه داد: به تیم‌های دیگر فکر نمی‌کنم، تیم خودمان مهم است که تمرکز روی تیم خودم داشته باشم، غیرممکن، غیرممکن است و می‌توانیم هرچیزی که بخواهیم را به دست بیاوریم، پیش‌بینی نمی‌کنم؛ زیرا تجربه زندگی من باعث شده که بگویم فردا به من تعلق ندارد و خدا برای فردا تصمیم می‌گیرد.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

5 × 2 =