مسیر صعود سپاهان از نیروی هوایی عراق می‌گذرد

برای تیم سپاهان که شانس صعود از مرحله گروهی را جست‌وجو می‌کند، نتیجه بازی با نیروی هوایی عراق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بعید نیست نتیجه به‌دست‌آمده در این بازی، چهره تیم صعود کننده از گروه C را معرفی کند.

تاریخ انتشار: 14:48 - دوشنبه 1402/09/6
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
مسیر صعود سپاهان از نیروی هوایی عراق می‌گذرد

به گزارش اصفهان زیبا؛ برای تیم سپاهان که شانس صعود از مرحله گروهی را جست‌وجو می‌کند، نتیجه بازی با نیروی هوایی عراق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بعید نیست نتیجه به‌دست‌آمده در این بازی، چهره تیم صعود کننده از گروه C را معرفی کند.

تیم سپاهان از چهار دیدار قبلی در این رقابت‌ها، دو پیروزی و یک تساوی کسب کرده و به همراه تیم نیروی هوایی، تیم‌های هفت امتیازی گروه هستند که برای صعود از گروه تلاش می‌کنند.

تا سال 2020، لیگ قهرمانان با حضور 32 تیم در هشت گروه برگزار می‌شد و دو تیم برتر به مرحله حذفی راه پیدا می‌کردند؛ اما از فصل 2021 با افزایش تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله گروهی به 40 تیم، علاوه بر تیم‌های اول گروه که صعودشان قطعی است، شش تیم برتر گروه‌های منطقه غرب و شرق آسیا  که امتیاز بیشتری نسبت به دیگر تیم‌ها دارند، راهی مرحله دوم می‌شوند.

بر اساس دستورالعمل کنفدراسیون فوتبال آسیا، برای انتخاب تیم‌های برتر دوم، همه تیم‌ها در یک جدول رده بندی قرار گرفته و معیار برتری در جدول، امتیاز خواهد بود و پس از آن در صورت مساوی بودن امتیازها، ابتدا تفاضل گل، سپس گل زده بیشتر و بعد از آن کارت زرد و قرمزهای کمتر است و در نهایت اگر دو تیم در همه چیز مساوی بودند، قرعه‌کشی انجام می‌شود.

تیم سپاهان در بازی اول فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا، در زمین تیم عراقی و تا دقایق پایانی بازی، تیم برتر میدان بود؛ اما در نهایت برد را با تساوی عوض کرد تا یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی، حسرت آن دو امتیاز را بخورد.

تیم اصفهانی در حالی مهیای میزبانی در دیدار برگشت می‌شود که از بازی رفت تا امروز اتفاقات زیادی پیرامون این تیم افتاده که باخت فنی مقابل الاتحاد عربستان و محرومیت از میزبانی، مهم‌ترین آن‌هاست و به واسطه همین محرومیت نیز به جای ورزشگاه نقش جهان، باید در ورزشگاه آزادی از حریف پذیرایی کند.

تیم نیروی هوایی عراق با بردی که در خانه مقابل الاتحاد عربستان کسب کرد، امیدواری زیادی برای صعود به عنوان تیم دوم پیدا کرده؛ اما با توجه به اینکه بازی آخر سپاهان در زمین الاتحاد برگزار می‌شود، بازی با تیم عراقی، آخرین فرصت تیم سپاهان برای کسب سه امتیاز و افزودن آن به اندوخته زردهاست و باید از این فرصت استفاده لازم را ببرند؛ به ویژه اینکه تفاضل گل بالای طلایی‌پوشان می‌تواند در دو بازی باقی‌مانده به کمک شاگردان مورایس بیاید.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

16 − شانزده =