شکار غیر‌مجاز و آلایندگی کارخانه‌ها؛ چالش اداره محیط‌زیست اردستان

منطقه اردستان، به علت وسعت زیاد و کمبود نیروی انسانی اداری همیشه با مشکل روبه‌رو بوده است. از این مشکلات می‌توان به شکار غیر‌مجاز در مناطق حفاظت‌شده و آزاد و آلایندگی آب، خاک و هوا اشاره کرد که برای رفع آن موفق نبوده است.

تاریخ انتشار: 10:56 - سه شنبه 1402/09/21
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
شکار غیر‌مجاز و آلایندگی کارخانه‌ها؛ چالش اداره محیط‌زیست اردستان

به گزارش اصفهان زیبا؛ منطقه اردستان، به علت وسعت زیاد و کمبود نیروی انسانی اداری همیشه با مشکل روبه‌رو بوده است.

از این مشکلات می‌توان به شکار غیر‌مجاز در مناطق حفاظت‌شده و آزاد و آلایندگی آب، خاک و هوا اشاره کرد که برای رفع آن با چالش روبرو بوده است.

شکار غیر‌مجاز از مخاطرات شهرستان اردستان است

حسین شواخی، رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان اردستان با اشاره به اینکه شکار غیر‌مجاز همیشه یکی از مخاطرات این اداره بوده تا جایی که به تازگی یکی از محیط‌بانان در مقابله این شکارچیان در منطقه حفاظت‌شده کهیاز دچار صدمات جدی شده است، تاکید کرد: ضروریست دستگاه قضایی برای جلوگیری از تکرار این تخلفات احکام بازدارنده مناسبی صادر کند.

او اظهار کرد: محیط‌بانان برای انجام وظیفه از پشتوانه قانونی بهره‌مند نیستند و می‌طلبد سازمان محیط‌زیست هم از جهت افزایش تعداد و مجهز کردن آنها به وسایل پیشرفته و حمایت و تامین نیازهای مالی آنها بکوشند تا با دلگرمی و انجام وظیفه خطیر خود مشغول باشند.

در پایش صنایع، به آلودگی آب‌وهوا توجه جدی شود

شواخی در ادامه به آلودگی هوا توسط تعدادی از کارخانه‌ها شامل: کاوه فولاد آریا‌ و کویر مقوا اشاره کرد و افزود: این کارخانجات پایش آنلاین ندارند و همیشه مورد اعتراض شهروندان مبنی بر آلودگی هوا هستند.

او یادآور شد: در این خصوص پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده است.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان اردستان، به آلودگی آب و خاک توسط تعدادی از واحدهای تولیدی شامل: رنگرزی، تولید پارچه‌، کشتارگاه دام و نیز فاضلاب شهر اردستان که به حال خود رها شده است، اشاره کرد و گفت: این موارد آنالیز لازم را نداشته در نتیجه آبخوان شهر زواره را مورد تهدید قرار داده و سلامتی آب آشامیدنی را به مخاطره انداخته است.

علاوه بر این، آلودگی منابع خاک هم امنیت محصولات غذایی را با مشکل مواجه ساخته است.

ضرورت توجه جدی مسئولین به مسائل محیط‌زیستی

او در پایان خواستار ورود جدی مسئولین شهرستان به مسائل محیط‌زیستی شده و از محاکم قضایی خواست با متخلفان و قانون‌شکنان برخورد شدید و بازدارنده داشته و از هرگونه اهمال و بی توجهی در این زمینه خودداری کنند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

2 × چهار =