تارتار به بن‌بست رسید

روزهای تاریک ذوب‌آهن در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران ادامه پیدا کرد و شاگردان مهدی تارتار این بار در یک بازی یک طرفه سه گل از تراکتور خوردند و چند گل دیگر دریافت نکردند تا در نهایت یک شکست سنگین خانگی برای نماینده فوتبال اصفهان به ثبت برسد.

تاریخ انتشار: 09:47 - شنبه 1401/11/8
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
تارتار به بن‌بست رسید

به نظر می‌رسد که با شروع نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر انرژی ذوب آهنی‌ها ته کشیده و تیمی که بازیکنان شاخص و ستاره را از ابتدای فصل در ترکیب خودش نداشت، امروز دچار وضعیتی شده که دیگر به هیچ حریفی «نه» نمی‌گوید و اگر قرار باشد عملکرد ذوب‌آهن به همین ترتیب ادامه پیدا کند، آن‌ها خیلی زود یکی از شانس‌های اصلی سقوط از رقابت‌های لیگ برتر خواهند بود.

سبک خریدهای مهدی تارتار که یا بازیکنان ناشناس و کم‌تجربه می‌خرد یا سراغ مهره‌های سوخته‌ای مثل سامان نریمان‌جهان و روح الله سیف اللهی می‌رود، نشان از این موضوع دارد که ذوب‌آهن در بحث نقل و انتقالات دارای مشکلات زیادی است و عملکردی که این تیم در پنج بازی اخیر لیگ و یک مسابقه جام حذفی از خودش به جا گذاشته، هیچ جایی برای دفاع از مهدی تارتار قرار نداده است.

پارسا جعفری: دروازه‌بان جوان ذوب‌آهن که در فصل قبل و در بازی مقابل پرسپولیس سوژه رسانه‌ها شد، در برابر یک تیم دیگر قرمزپوش هم روز خوبی را پشت سر نگذاشت و هرچند بر روی سه گل دریافت تقصیر آنچنانی نداشت، با این حال یک دروازه بان روزی می‌تواند ستاره شود که تیمش را از شکست نجات دهد، ولی جعفری در برابر تراکتور حرفی برای گفتن نداشت و سه بار توپ را از درون دروازه‌اش خارج کرد.

حامد نورمحمدی: به نظر می‌رسید که با‌تجربه ترین بازیکن ذوب‌آهن توان کافی برای مقابله با خط آتش تراکتور را ندارد و بازی‌سازی بازیکن خارجی ذوب‌آهن در کنار درخشش رضا اسدی باعث شد تا یک روز تلخ برای خط دفاعی ذوب آهن به ثبت برسد.

آرمان اکوان:  این بازیکن قرار است که جانشین احتمالی آرمان قاسمی در ترکیب خط دفاعی ذوب آهن باشد اما اکوان هم مانند بقیه بازیکنان ذوب‌آهن در برابر نفوذهای تراکتوری‌ها حرفی برای گفتن نداشت تا ذوب‌آهن سه گل مختلف را از حریف خودش دریافت کند و این یعنی خط دفاعی ذوب آهن احتیاج به یک بازنگری دوباره دارد.

جلال مداحی: در یک بازی سخت و در شرایطی که مصدومیت مدافع تراکتور روحیه همه را تحت تأثیر قرار داده بود جانشین صدقی شد؛ اما او هم روز خوبی را پشت سر نگذاشت. اشتباهات سریالی بازیکنان ذوب‌آهن به خصوص بر روی گل اول تراکتور نشان داد که خط دفاعی این تیم هماهنگی لازم را برای دفاع از دروازه ذوب آهن ندارد و سه گلی که به ثمر رسید نتیجه این موضوع بود.

سید محمد قریشی: بازیکنان تراکتور نفوذهای زیادی از سمت چپ زمین خودشان انجام دادند و این نقطه بود که سید محمد حسینی باید در کنار بقیه بازیکنان اجازه نفوذ به بازیکنان تراکتور نمی‌داد؛ اما قریشی در نیم فصل دوم آن بازیکن همیشگی نبوده و بازی در مقابل تراکتور هم یک روز تاریک دیگر در کارنامه او به ثبت رساند.

سامان نریمان جهان:  خرید جدید و سوخته ذوب‌آهن در نیم‌فصل در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت تا بتواند در برابر تیم سابقش یعنی تراکتور بدرخشد، اما نریمان‌جهان در مقابل خط هافبک خارجی تراکتور حرفی برای گفتن نداشت و در نهایت هم در پایان نیمه اول تعویض شد تا اوضاع برای ذوب آهن بدتر از این نشود. جانشین او یعنی محمد سلطانی مهر هم کار خاصی در درون زمین انجام نداد و این تعویض تأثیری در عملکرد ذوب آهن نداشت.

پوریا پورعلی: کاملا مشخص بود که پیام حیدری داور مسابقه بعد از برخورد سر به سر و خطرناک نیمه اول توجه بسیار بیشتری به برخوردهای هوایی داشته باشد، اما پورعلی بدون توجه به این موضوع درست در میانه‌های زمین که توپ آنچنان خطرناکی هم در میان نبود، یک اخطار برای خودش خرید تا باعث اخراجش دست ذوب آهن را در برابر تراکتور خالی‌تر از قبل کند و بدون شک ده نفره شدن ذوب آهن یکی از دلایل تأثیرگذار در سنگین‌ترشدن شکست این تیم بود.

سجاد جعفری: عملکرد این بازیکن تکنیکی در خط هافبک ذوب‌آهن اصلا خوب نبود و برخلاف ریکاردو آلوز که یکی از مهره‌های اصلی در پیروزی تیمش لقب گرفت،سجاد جعفری نمایش خوبی نداشت و در همان پایان نیمه اول هم جای خودش را به مهران درخشان‌مهر داد. البته درخشان‌مهر هم بعد از دوره خوبی که در ذوب‌آهن داشت در این چند سال اخیر بازیکن متوسطی بوده و قابل پیش‌بینی بود که نتواند تأثیر آنچنانی در ترکیب ذوب‌آهن داشته باشد.

امیرحسین جدی:  برخلاف نام فامیلش آنچنان در برابر بازیکنان تراکتور جدی بازی نکرد و همین موضوع به تبریزی‌ها فرصت داد تا با خیال راحت نقشه‌های خودشان را در درون زمین اجرا کنند و شکست سه گله ذوب آهن هم حاصل همین اتفاق بود.

محمدحسین اسلامی: انتظار داشتیم خیلی زودتر از این‌ها بتواند در ترکیب ذوب‌آهن تبدیل به یک پدیده شود، اما اسلامی هرچه به جلو می‌رود تبدیل به یک بازیکن معمولی و نه چندان تأثیرگذار در ترکیب تیمش شده و اگر قرار باشد که همین طور ادامه دهد بهتر است دوباره به ترکیب تیم‌های پایه برگردد تا قدر موقعیت ایجادشده را برای خودش بداند.

محمدرضا سلیمانی: هرچند با دقت بسیار زیاد ضربه پنالتی را در مقابل محمدرضا اخباری به گل تبدیل کرد، اما موقعیتی که در نیمه دوم و در برابر دروازه خالی تراکتور از دست داد، می‌توانست سرنوشت بازی را از این حالت خارج کند. با این حال سلیمانی با وجود دوندگی زیاد نتوانست برای بار دوم دروازه تراکتور را باز کند تا او هم در این شکست تلخ تیمش تأثیرگذار باشد.

 

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

20 + 17 =