این هفته کجا بریم اصفهان‌گردی؟!

این هفته چند رویداد گردشگرانه در اصفهان در حال برگزاری است که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. در ادامه اسامی و توضیحات این رویدادها را ذکر می‌کنیم.

تاریخ انتشار: 13:51 - چهارشنبه 1402/09/22
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
این هفته کجا بریم اصفهان‌گردی؟!

به گزارش اصفهان زیبا؛ این هفته چند رویداد گردشگرانه در اصفهان در حال برگزاری است که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. در ادامه اسامی و توضیحات این رویدادها را ذکر می‌کنیم.

اصفهانگرد در عمارت سعدی!

«دبیرستان سعدی» که ساخته معمار فرانسوی مشهور، آندره گدار بوده و حالا به «عمارت سعدی» حوزه هنری استان اصفهان تبدیل شده است، این روزها شاهد یک رویداد گردشگرانه است.

این رویداد که با نام «نیم‌رخ؛ بازدید از گنجینه‌های کمتردیده شده اصفهان» شناخته می‌شود در پنجمین دوره برگزاری، مخاطبان را به «عمارت تاریخی سعدی» دعوت کرده است.

به عبارتی از 18 تا 24 آذرماه 1402 هر روز از ساعت 15:30 تا 21:30 مخاطبانی که بلیط ده‌هزارتومانی سانس مد نظرشان را از سایت شهروندتیکت (shahrvandticket.ir) خریداری کرده‌اند، می‌توانند به دیدن این بنا بروند، فضاهای مختلف از جمله فضای پشت بام رو به عالی‌قاپو و گنبد مسجد شیخ‌لطف‌الله را ببینند، در سالن آمفی‌تئاتر مجموعه به صدای راهنمای صوتی معرفی بنا گوش بدهند، در طبقات بگردند و کتیبه‌های اشعار سعدی شیرازی را بخوانند و البته از فضای گالری‌های مجموعه که این روزها منتخبی از آثار گنجینه حوزه هنری اصفهان را در خود دارند، دیدن کنند.

این عمارت در گذر سعدی و در جوار میدان نقش جهان واقع شده است و در هنگام بازدید می‌توانید کتاب و کاتالوگ معرفی مجموعه را هم دریافت کنید.

اصفهانگردی با حال و هوای کریسمس و یلدا

سال‌هاست دغدغه‌مندان حوزه گردشگری تذکر می‌دهند که اصفهان با وجود محله جلفای نو می‌تواند به مقصد جذاب گردشگری سال نوی میلادی برای ایرانیان و خارجی‌ها تبدیل شود.

امسال چند رویداد در این راستا برگزار شد یا در حال برگزاری است. رویدادی با عنوان «بازارچه مهربانی یلدا-کریسمس» در روزهای 15 تا 17 آذرماه به ابتکار وانه آرتوریان در یکی از خانه‌های تاریخی جلفای نو در کوچه چهارسوقی‌های جلفای نو برگزار شد و در آن زنان ارمنی و غیرارمنی به فروش دست‌ساخته‌ها و دست‎‌پختشان با تم یلدا و کریسمس پرداختند.

رویداد بعدی که این روزها در حال اجراست، «نمایشگاه و فروشگاه تزئینات کریسمسی و شیرینی‌های خانگی ارامنه» است که به ابتکار خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران از 28 آذرماه تا 14 دی ماه (به جز روزهای دهم و یازدهم دی ماه) در محوطه نمایشگاهی کلیسای وانک برگزار می‌شود.

ساعت نمایشگاه از 14:30 تا 20:30 تعیین شده و برای حضور در این نمایشگاه می‌بایست بلیط 30 هزارتومانی تهیه کنید.

در همین بازه زمانی (البته یک روز زودتر یعنی از 27 آذرماه) محوطه کلیسای وانک هم با تزئینات کریسمسی از ساعت 8:30 تا 12:45 و 14:30 تا 20:15 میزبان علاقمندان است و همه می‌توانند ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این بنای تاریخی (شامل دو موزه) و نمایشگاه با تزئینات هم عکس یادگاری بگیرند.

مقصد دومی که حال و هوای سال نوی میلادی و برنامه‌های ویژه دارد، گنجینه موسیقی ارمنیان جلفای نو است که به موزه موسیقی ارامنه اصفهان هم شناخته می‌شود و در همین بازه زمانی با تزئینات کریسمسی و اجرای زنده آهنگ‌‎های کریسمس توسط ارکستر میزبان علاقمندان است.

نکته گردشگرانه این است که اگر از ساعت 8:30 تا 13 و 14:30 تا 17 برای دیدن موزه و عکاسی در محوطه تزئین‌شده به این مقصد بروید، قیمت بلیط 15 هزار تومان است اما اگر از ساعت 17 تا 19:30 وارد شوید، به دلیل اجرای زنده آهنگ‌های کریسمس توسط ارکستر و حضور بابانوئل، هزینه بلیط 45 هزار تومان می‌شود.

گفتنی است جامعه ارامنه اصفهان پیش از این هم در تاریخ 9 و 10 آذرماه، یک برنامه خلاقانه را با عنوان «شبی در موزه» و به مناسبت «52امین سالگرد تاسیس موزه خاچاطور گساراتسی» برگزار کرده بودند.

در این رویداد که برای اولین بار طی دو شب در سانس‌های نیم‌ساعته از 18:30 تا 21:30 اجرا شد، اشیا و شخصیت‌های موزه در خلال اجراها و بازی نور و صدا به سخن در آمدند و مخاطبان با پیمودن مسیری در موزه به روایتی از زیست تاریخی جلفای نو، میراث ملموس و ناملموس ارامنه اصفهان، تاثیرات و دستاوردهایشان آشنا شدند.

روز جمعه 24 آذرماه هم برنامه متفاوت دیگری دارند با عنوان «کارگاه آشنایی با شیوه مرمت اُرگ کلیسایی» به همراه معرفی استاد هویک ادگاریان (مدرس، مرمت‌کار پیانو و ارگ، نوازنده و ابداع‌کننده پیانو برای موسیقی 4/1 تن ایرانی) که به ابتکار زویا خاچاطور، مدیر گنجینه موسیقی ارمنیان جلفای نو، در این موزه برگزار می‌شود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

شش + 13 =