تیم‌های بالانشین لیگ برتر در دو هفته پایانی چه شرایطی دارند؟

رقابت بر سر نصف جام!

در جمع شش تیم برتر جدول رده‌بندی لیگ، دو تیم استقلال و سپاهان به‌واسطه فاصله امتیازی ایجادشده وضعیت بهتری نسبت به دیگر تیم‌ها داشته و فاصله کمتری تا صدرنشینی پایان دور رفت دارند؛ اما تیم‌های دیگر هم در تلاش‌اند با بیشترین امتیاز ممکن نیمه لیگ را به انتها برسانند و در نیمه دوم لیگ، از اندوخته امتیازی‌شان استفاده کنند.

تاریخ انتشار: 10:47 - شنبه 1402/10/2
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
رقابت بر سر نصف جام!

به گزارش اصفهان زیبا؛ بااینکه به قهرمان نیم‌فصل جام نمی‌دهند، اما در لیگ برتر ایران به پایان بردن نیم‌فصل با صدرنشینی، رخداد مهمی برای شناخت مدعی شماره یک قهرمانی است؛ ازاین‌رو در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل، رقابت برای قهرمانی به اوج خود رسیده است.

روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال در حالی پیگیری می‌شود که شش تیم اول جدول رده‌بندی که امتیازشان از مرز 20 عبور کرده، برای کسب عنوان قهرمان نیم‌فصل، رقابت نزدیکی دارند.

در جمع شش تیم برتر جدول رده‌بندی لیگ، دو تیم استقلال و سپاهان به‌واسطه فاصله امتیازی ایجادشده وضعیت بهتری نسبت به دیگر تیم‌ها داشته و فاصله کمتری تا صدرنشینی پایان دور رفت دارند؛ اما تیم‌های دیگر هم در تلاش‌اند با بیشترین امتیاز ممکن نیمه لیگ را به انتها برسانند و در نیمه دوم لیگ، از اندوخته امتیازی‌شان استفاده کنند.

تیم استقلال که با وجود حاشیه‌های زیاد درونی و بیرونی، در پایان هفته سیزدهم لیگ برتر، با یک بازی و یک امتیاز بیشتر نسبت به نماینده اصفهان صدرنشین است، در مصافی دشوار به میزبانی تیم گل‌گهر می‌رود.

گل‌گهر با مربی یونانی خود در این فصل به نسبت عملکرد خوبی داشته و بااینکه جزو تیم‌های بالانشین محسوب نمی‌شود، اما در خانه به‌سختی امتیاز از دست می‌دهد و شاگردان جواد نکونام، برای حفظ صدرنشینی چاره‌ای به‌جز کسب سه امتیاز این بازی ندارند.

 تیم سپاهان که چندهفته‌ای است روی دور برد افتاده، در دیداری که از حضور تماشاگران محروم است، به مصاف آلومینیم اراک می‌رود. سپاهانی‌ها که پس از جریمه چهار امتیازی، روندی نوسانی داشتند، با خارج شدن از شوک این اتفاق، روندی صعودی را در پیش گرفتند و حتی با احتساب امتیاز کسرشده هم می‌توانند صدرنشینی دور رفت را از آن خود کنند.

تیم رده سومی تراکتور هم که با سرمربی لالیگایی خود پس از یک دوره نوسان، یک بار دیگر روند رو به رشدی را تجربه می‌کند، به دیدار ملوان می‌رود.

پرسپولیس هم پس از دو تساوی متوالی، این هفته میزبان شمس آذر قزوین است و برای جبران فاصله امتیازی ایجادشده تلاش می‌کند. تیم ذوب‌آهن نیز که با محمد ربیعی توانسته در جمع بالانشین‌ها حضور داشته باشد، با تیم صنعت نفت رقابت خواهد کرد.

نتایجی که در این هفته رقم می‌خورد، حساسیت در هفته پایانی را دوچندان خواهد کرد، به‌ویژه اینکه اگر همه تیم‌های مدعی پیروز شوند و فاصله امتیازی فعلی حفظ شود.

در هفته پایانی نیم‌فصل که از شنبه هفته آینده آغاز می‌شود و یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه هم ادامه خواهد یافت، استقلال با پیکان دیدار می‌کند که با توجه به موقعیت تیم خودروسازان در جدول رده‌بندی، کار چندان سختی برای امتیاز گرفتن نخواهد داشت؛ اما تیم سپاهان که در تعقیب آن‌هاست، یک بازی کمتر دارد و می‌تواند گوی سبقت را از حریف آبی‌پوش برباید.

شاگردان مورایس در ایستگاه پایانی نیم‌فصل اول به دیدار تیم شمس آذر قزوین می‌رود؛ تیم قزوینی که برای نخستین بار در لیگ برتر شرکت کرده، باوجود بودجه کم، عملکرد نسبتا خوبی داشته و برخلاف بسیاری از تیم‌های تازه‌وارد که از همان ورود به لیگ، کاندیدای سقوط هستند، تا بدین جای لیگ تیم قابل‌احترامی نشان داده است و با توجه به اینکه بازی هم در زمین این تیم برگزار می‌شود، طلایی‌پوشان باید هوشیاری لازم را داشته باشند.

تیم تراکتورسازی نیز در گام پایانی نیم‌فصل، میزبان صنعت نفت آبادان است و مصاف دو تیم پرهوادار شهرستانی، جذابیت‌های زیادی دارد.

تیم پرسپولیس هم در هفته پانزدهم به دیدار تیم مس رفسنجان می‌رود. این تیم کرمانی که در دوره حضور محمد ربیعی یکی از تیم‌های پرقدرت شهرستانی محسوب می‌شد، در این فصل جایی در جمع مدعیان ندارد؛ اما نمی‌توان بازی ساده‌ای برای سرخ‌پوشان فرض کرد.

تیم ملوان نیز هفته آینده به دیدار تیم آلومینیم اراک می‌رود و کسب پیروزی در این بازی، انزلی‌چی‌ها را شادمان به تعطیلات نیم‌فصل می‌فرستد. حضور تیم ملوان در جمع تیم‌های بالانشین لیگ، اتفاق مهمی برای این تیم متوسط محسوب می‌شود و ادامه این روند یک فصل خوب را برای این تیم شمالی رقم خواهد زد.

تیم پرسپولیس هم که مانند تیم سپاهان درگیر لیگ قهرمانان آسیا بوده، یک بازی عقب‌افتاده دارد و کسب پیروزی در سه بازی مانده از نیم‌فصل می‌تواند وضعیت این تیم را بهبود دهد. ذوب‌آهنی‌ها هم در گام پایانی نیم‌فصل به دیدار تیم گل‌گهر سیرجان می‌روند و بدون تردید نتیجه به‌دست‌آمده دیدارهای هفته چهاردهم، تأثیر زیادی در وضعیت دو تیم برای هفته پایانی لیگ خواهد داشت.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

ده + 9 =