رأی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به بازگشت چهار امتیاز سپاهان

امتیازها را دودستی بچسبید

سپاهان در دیدارهای گذشته خود در لیگ برتر، هفت بار از ناحیه اشتباه‌های داوری متضرر شده بود و معلوم نیست عدم ورود VAR به همه مسابقات ایران قرار است به چه قیمتی تمام شود.

تاریخ انتشار: 08:51 - چهارشنبه 1402/10/6
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
امتیازها را دودستی بچسبید

به گزارش اصفهان زیبا؛ پس از چندهفته‌ای که تیم سپاهان روی دور برد بود، در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، نوار پیروزی‌های متوالی این تیم بریده شد و در روزی که هواداران به دلیل رأی کمیته انضباطی در ورزشگاه حضور نداشتند، تیم اصفهانی برابر حریف اراکی مغلوب شد.

غیبت هواداران در ورزشگاه و تغییر ترکیب تیم، بارزترین اتفاق این بازی بود و در مستطیل سبز هم شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که سپاهان به دروازه حریف نرسید و درنهایت نیز با تک‌گلی که تیم اراکی به ثمر رساند، یک باخت خانگی در کارنامه تیم اصفهانی ثبت شد.

با توجه به اینکه تیم استقلال نیز برابر گل‌گهر سیرجان به تساوی رسید و تیم سپاهان یک بازی بیشتر دارد، بعید است مشکل خاصی بر سر راه قهرمانی طلایی‌پوشان در نیم‌فصل رخ بدهد؛ اما موضوع مهم، ساده امتیاز ازدست‌دادن سپاهان، به‌ویژه در دیدارهایی است که انتظار نتیجه‌گیری وجود دارد.

پس ‌از این دیدار، باشگاه سپاهان با صدور بیانیه‌ای به اشتباه‌های داوری اعتراض کرد. در این بیانیه آمده است: «در پی قضاوت بحث‌برانگیز و کارت‌های زرد و قرمز بی‌موردی که داور مسابقه سپاهان و آلومینیوم اراک در جریان این دیدار به بازیکنان سپاهان داد و منجر به اخراج سه بازیکن و یک مربی از این تیم شد، باشگاه سپاهان اعتراض خود را به مراجع ذی‌صلاح در این خصوص ارائه خواهد داد.

سپاهان در دیدارهای گذشته خود در لیگ برتر، هفت بار از ناحیه اشتباه‌های داوری متضرر شده بود و معلوم نیست عدم ورود VAR به همه مسابقات ایران قرار است به چه قیمتی تمام شود.

امیدواریم همان‌گونه که رعایت جوانمردی و عدالت در بین تیم‌ها و بازیکنان همیشه موردتأکید بوده، سایر ارکان فوتبال هم قواعد جوانمردی و عدالت را رعایت کنند.

از فدراسیون فوتبال انتظار داریم با بررسی اقدامات داور مسابقه سپاهان و آلومینیوم، پیگیری مناسب را در این خصوص به‌عمل آورد.» مشکلات داوری در فوتبال ایران امری بدیهی است و بسیاری از امتیازها در دیدارهای لیگ برتر به‌واسطه سوت‌های اشتباه، جابه‌جا شده، اما واقعیت این است که سپاهانی‌ها باید مشکل را در تیم خودشان جست‌وجو کنند، همان‌طور که فصل گذشته اگر سپاهان با سهل‌انگاری در خانه به ملوان امتیاز نداده بود، دیگر رقبا با هر سطح حمایت و هر اتفاق دیگر در خارج از مستطیل سبز هم نمی‌توانستند قهرمانی را از تیم اصفهانی بگیرند؛ اما سپاهانی‌ها بدون توجه به امتیازهایی که خودشان از دست دادند، انتظار داشتند دیگر تیم‌ها مسیر را برای قهرمانی آن‌ها تسهیل کنند.

پس از تساوی سپاهان برابر آلومینیوم، یکی از هواداران این تیم در فضای مجازی نوشت: «شش امتیاز تو نقش‌جهان باید بدیم به تارتار و حسینی؟! بعد دنبال چهار امتیاز توی CAS هستیم؟!» کامنت این هوادار که ناظر به شکست خانگی تیم سپاهان در برابر ملوان و آلومینیوم در خانه است، اشاره به این واقعیت دارد که اگر سپاهانی‌ها مصمم برای قهرمانی باشند، چیزی جلودار آن‌ها نیست؛ همچنان‌که پیش‌تر نیز تجربه پنج قهرمانی لیگ برتر را دارند.

تیم سپاهان درست زمانی که هوادار به کادر فنی و بازیکنان اطمینان پیدا کرده بود و پیروزی برابر هر حریف لیگ برتری را دردسترس می‌دید، مقابل تیم متوسط آلومینیوم متوقف شد تا تماشاگران و اهالی رسانه دوباره با این واقعیت نگران‌کننده مواجه شوند که این تیم هنوز جای کار دارد.

هوادار دیگری هم پس از شکست تیم سپاهان در کامنتی نوشت: «از من به شما نصیحت، این تیم برمی‌گرده و درست هم می‌شه؛ ولی از دوشنبه تا حالا خودمون رو علاف گل ۹۹۹ و گل هزار کردیم، کلاه‌کاسکت سر شهریار بذاریم و این کارا، بازیکنا اصلا جوگیر شدن.» این هوادار نیز دست روی نکته مهمی گذاشته است، به‌ثمررسیدن گل هزارم یک تیم در لیگ برتر، اتفاقی معمولی است و هر تیم لیگ برتری دیر یا زود به این آمار خواهد رسید و شگفتی خاصی نیست که طی چند روز گذشته سپاهانی‌ها روی آن مانور دادند و به نظر می‌رسد این موضوع بیش از همه تمرکز شهریار مغانلو را از بین برد و این بازیکن در دیدار با آلومینیوم، تأثیرگذاری خاصی از خود بروز  نداد.

کادر فنی و بازیکنان و مدیران و تصمیم‌گیرندگان باشگاه سپاهان، همان‌طور که نتیجه‌گرفتن را به‌واسطه قدرت تیمشان می‌دانند، ریشه نتیجه‌نگرفتن‌‌ها را نیز در تیمشان جست‌وجو کنند و به هواداران و افکار عمومی آدرس غلط ندهند؛ زیرا سپاهان لیگ بیست‌وسوم چیزی برای قهرمانی کم ندارد؛ به‌شرط آنکه خودش این فرصت را از دست ندهد. بر اساس حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که دیشب اعلام شد، چهار امتیاز کسرشده سپاهان بازگشت تا این تیم با دو امتیاز بیشتر نسبت به استقلال صدرنشین شود و حالا در ۱۶ هفته باقی مانده لیگ باید زردها علاوه بر کسب حداکثری امتیاز، دودستی امتیازهای به دست آمده را حفظ کنند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دو × 5 =