غزه؛ سوژه روز قطر

موضوع حمایت از غزه و کشور فلسطین یکی از سوژه‌های جذاب رسانه‌ای در کشور قطر است و جمعه شب و پیش از آغاز بازی ایران در مقابل هنگ‌کنگ، بسیاری از مردم کشورهای عربی در بیرون از استادیوم با در دست داشتن پرچم‌ها و نمادهایی که منتسب به مردم فلسطین بود، این موضوع را به گوش همه مردم دنیا رساندند.

تاریخ انتشار: 11:48 - یکشنبه 1402/11/1
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
غزه؛ سوژه روز قطر

به گزارش اصفهان زیبا؛ موضوع حمایت از غزه و کشور فلسطین یکی از سوژه‌های جذاب رسانه‌ای در کشور قطر است و جمعه شب و پیش از آغاز بازی ایران در مقابل هنگ‌کنگ، بسیاری از مردم کشورهای عربی در بیرون از استادیوم با در دست داشتن پرچم‌ها و نمادهایی که منتسب به مردم فلسطین بود، این موضوع را به گوش همه مردم دنیا رساندند.

یکی دیگر از موضوعات جالب در بازی ایران مقابل هنگ‌کنگ، حضور هوادارانی از کشورهای مختلف مثل نپال، بنگلادش، هندوستان و حتی عربستان و عراق بود که با در دست داشتن پرچم مقدس ایران در استادیوم حضور داشتند و پابه‌پای هواداران ایرانی تیم ملی کشور ما را تشویق می‌کردند.

حریف ایران سه‌شنبه مشخص می‌شود

بعد از اینکه تیم‌های قطر و عراق با دومین پیروزی خودشان در مرحله گروهی صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها را قطعی کردند، تیم ملی ایران هم سومین تیمی بود که توانست با شکست هنگ‌کنگ شش‌امتیازی شود و صعود خودش به مرحله بعدی را قطعی کند. شاگردان امیر قلعه‌نویی برای اینکه حریف بعدی خودشان در مرحله حذفی رقابت‌ها را بشناسند باید روز سه‌شنبه این هفته در مقابل امارات ۴ امتیازی بازی کنند و اول شدن یا دوم شدن ایران در گروه می‌تواند مسیر حرکت به سمت مراحل بالاتر را تغییر دهد؛ البته با توجه به برتری عراق در مقابل ژاپن و احتمال حضور سامورایی‌ها در سمت ایران ممکن است کادر فنی تیم ملی تصمیمی متفاوت برای بازی مقابل امارات بگیرد.

شورو‌حال هواداران ایرانی

ایرانی‌ها از معدود هوادارانی هستند که برای حرکت به سمت استادیوم به‌صورت دسته‌جمعی اقدام می‌کنند و همین مسئله باعث شده تا در روزهایی که تیم ملی کشورمان بازی دارد، فضای مترو کشور قطر پر از شور و حال هواداران ایرانی باشد که با پرچم‌های مقدس کشورمان و با شعارهایی زیبا خودشان را به استادیوم‌ها می‌رساند. این موضوع باعث استقبال مردم بقیه کشورها هم شده و آن‌ها با در دست گرفتن گوشی‌های تلفن همراه مشغول فیلم‌برداری از هواداران ایرانی می‌شوند.

ورزشگاه جذاب و نورانی

ورزشگاه خلیفه قطر در همسایگی مجموعه اسبپایر و برج مشعل بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ قرار دارد و نورافشانی جذاب قطری‌ها برای این برج باعث شده بود تا سوژه‌های مناسبی برای عکاسی در کنار استادیوم خلیفه وجود داشته باشد. البته حضور گسترده دوربین‌های تلویزیونی و شبکه‌های مختلف خبری که مشغول گرفتن مصاحبه از هواداران ایرانی و فلسطینی بودند، باعث شده بود تا این استادیوم که سال گذشته میزبان بازی ایران و انگلیس در جام جهانی هم بود، دوباره شاهد حضور پرشور هواداران ایرانی در کنار خودش باشد.

ترکیب به هم ریخت

تغییرات زیاد ترکیب تیم ملی نسبت به بازی اول در برابر فلسطین باعث شد تا شاگردان امیر قلعه‌نویی در مقابل حریفی مثل هنگ‌کنگ کمی سردرگم بازی کنند و این موضوع به هنگ‌کنگی‌ها فرصت داد تا در چند مرحله به دروازه تیم ملی نزدیک شود. اشتباهات مدافعان تیم ملی با درخشش بیرانوند مهار شد تا در نهایت قائدی بتواند تیم ملی را به برد نزدیک کند. واکنش‌های امیر قلعه‌نویی در کنار زمین و چهره ناراحت او نشان می‌داد که از سبک بازی شاگردانش راضی نیست؛ ولی به هر حال این برد خفیف باعث شد صعود تیم ملی به مرحله بعد قطعی شود.

حوصله هواداران سر نمی‌رود

با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توسط کانون هواداران تیم ملی، از استان‌های مختلف هوادارانی به قطر اعزام شده‌اند تا تیم ملی در بازی‌های خودش تنها نباشد و همین موضوع باعث شده تا در گوشه گوشه استادیوم صدای تشویق تیم ملی به گوش برسد.البته برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا و کشور قطر به هنگام برگزاری مسابقات به صورتی است که برنامه‌های جانبی مختلفی پیش از شروع بازی و بین دو نیمه اجرا می‌شود تا هواداران حوصله‌شان سر نرود.وضعیت بوفه استادیوم‌های کشور قطر دست کمی از ایران ندارد و قیمت‌های چندبرابری نسبت به مغازه‌های شهر در این بوفه‌ها باعث می‌شود تا خریداران استقبال آنچنانی از بوفه‌ها نداشته باشند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

11 − 1 =