معادله‌های صعود به‌هم ریخت

بازی جمعه شب عراق در مقابل ژاپن که با برتری کشور عربی عراق به پایان رسید معادله‌های گروهی و حذفی جام ملت‌های آسیا را کاملا به هم‌ریخت و با توجه به این‌که عراقی‌ها در بازی آخر خودشان در مقابل ویتنام شانس تساوی یا پیروزی را دارند درنتیجه ژاپنی‌ها به عنوان تیم دوم جدول امکان صعود را پیدا خواهند کرد و این موضوع باعث شده تا دیگر مدعیان تلاش کنند خودشان را تا قبل از فینال در مسیر ژاپنی‌ها قرار ندهند.

تاریخ انتشار: 09:59 - دوشنبه 1402/11/2
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
معادله‌های صعود به‌هم ریخت

به گزارش اصفهان زیبا؛ بازی جمعه شب عراق در مقابل ژاپن که با برتری کشور عربی عراق به پایان رسید معادله‌های گروهی و حذفی جام ملت‌های آسیا را کاملا به هم‌ریخت و با توجه به این‌که عراقی‌ها در بازی آخر خودشان در مقابل ویتنام شانس تساوی یا پیروزی را دارند درنتیجه ژاپنی‌ها به عنوان تیم دوم جدول امکان صعود را پیدا خواهند کرد و این موضوع باعث شده تا دیگر مدعیان تلاش کنند خودشان را تا قبل از فینال در مسیر ژاپنی‌ها قرار ندهند.

البته سامورایی‌ها در دو بازی اول خودشان در مقابل ویتنام و عراق آن تیم شکست‌ناپذیر و مدعی این چند ماه اخیر نبودند؛ ولی به‌هرحال ژاپن کشوری شناخته شده و حرفه‌ای در سطح قاره آسیا و حتی جهان است و این امکان وجود دارد که سبک بازی و عملکرد آن‌ها در مرحله حذفی تفاوت زیادی با مسابقاتشان در مرحله گروهی داشته باشد و به همین خاطر شاید بهتر باشد کشورهایی مثل ایران و حتی کره جنوبی خودشان را به سمت دیگر جدول برسانند تا از این طریق بتوانند تا مراحل بالاتر امکان دیدار با ژاپن را پیدا نکنند.

حتی در روز شنبه هم گفته می‌شد که کره جنوبی به عمد در برابر اردن دو امتیاز از دست داد تا شاید به‌عنوان تیم دوم به مرحله بعدی صعود کند؛ ولی این‌ها فقط گمانه‌زنی بر روی کاغذ است و تا زمانی که تکلیف مرحله گروهی مشخص نشود نمی‌توان نسبت به شانس تقابل تیم‌ها در مرحله حذفی با قاطعیت صحبت کرد.

عراق و اردن پدیده‌های جام

هرچقدر تیم‌های مدعی نتوانستند حساب خودشان را از بقیه تیم‌ها جدا کنند، در مقابل دو کشور عراق و اردن به همراه تماشاگران پرتعدادی که دارند، تیم‌هایی چغر و نباز بوده‌اند و نتایجی که در دو مسابقه اول خودشان گرفته‌اند نشان می‌دهد عراق و اردن می‌توانند تیم‌های شگفتی‌ساز این جام لقب بگیرند.

ایرانی‌ها مهمان «سوق واقف»

بازار قدیمی شهر دوحه سوق واقف نام دارد که ازلحاظ ساختار کلی و سبک خرید به‌نوعی شباهت‌های زیادی با بازار قدیمی اصفهان در سبزه‌میدان دارد. پارچه، لباس و کیف و چمدان بورس اصلی فروشگاه‌های این بازار است و جالب اینجاست که خیلی از فروشنده‌های این بازار اصالتا ایرانی و از استان‌های جنوبی کشورمان هستند و البته تخفیف خوبی هم به هم‌وطنان خودشان می‌دهند.سوق واقف به‌عنوان منطقه قدیمی قطر هر شب میزبان هواداران یک کشور حاضر در جام ملت‌هاست و شنبه‌شب بحرینی‌ها بعد از پیروزی دیرهنگام در مقابل مالزی مهمان این بازار بودند و تا ساعات پایانی شب برای موفقیت کشورشان خوشحالی می‌کردند. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده هواداران فوتبال ایران هم یکشنبه راهی سوق واقف شدند و در حضور پرتعداد مردم با تشویق‌های گرم و شعارهای خاص فضای بازار را کاملا ایرانی کردند.

از مترو تا اتوبوس

در بین استادیوم‌هایی که میزبان جام ملت‌های آسیا هستند دو استادیوم الثمامه و استادیوم جنوب در مرکز شهر دوحه قرار ندارند و مستقیما با مترو نمی‌توان به این دو ورزشگاه دسترسی داشت. اما قطری‌ها فکر همه جا را کرده‌اند و زمانی که هواداران در نزدیک‌ترین ایستگاه مترو پیاده می‌شوند اتوبوس‌های شیک و کولردار به تعداد زیاد منتظرشان هستند تا هواداران را رایگان از ایستگاه مترو به سمت استادیوم ببرند و البته این کار در مسیر بازگشت از استادیوم به سمت مترو هم تکرار می‌شود. همین مسئله باعث شده تا رفتن به استادیوم‌ها کار راحتی باشد و هواداران در مسیر اذیت نشوند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

13 + 9 =