گذر فرهنگی جام ملت‌ها؛ میزبان هواداران

حضور مردم کشورهای مختلف آسیا در قطر فرصت مناسبی را برای ارتباطات فرهنگی فراهم کرده و به همین خاطر قطری‌ها با برگزاری یک گذر فرهنگی و احداث غرفه‌های متناسب با فرهنگ هر کشور سعی در ایجاد ارتباط بین هواداران حاضر در کشور قطر داشته اند.

تاریخ انتشار: 11:45 - سه شنبه 1402/11/3
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
گذر فرهنگی جام ملت‌ها؛ میزبان هواداران

به گزارش اصفهان زیبا؛ حضور مردم کشورهای مختلف آسیا در قطر فرصت مناسبی را برای ارتباطات فرهنگی فراهم کرده و به همین خاطر قطری‌ها با برگزاری یک گذر فرهنگی و احداث غرفه‌های متناسب با فرهنگ هر کشور سعی در ایجاد ارتباط بین هواداران حاضر در کشور قطر داشته اند.

این گذر که در کنار استادیوم لوسیل برپا شده هر شب شاهد حضور جمع زیادی از مردم است که برای دیدن نمادهای فرهنگی هر کشور خودشان را به این گذر می‌رسانند.

در ابتدای مسیر ورودی این گذر غرفه کشور ایران برپا شده که با زمینه آبی‌رنگ‌ طرحی شبیه به فیروزه‌کوبی اصفهان را در خودش جا داده و ماکت برج آزادی تهران هم در این غرفه خودنمایی می کند.

فروش سوغاتی های مربوط به ایران و البته اجرای موسیقی سنتی از دیگر فعالیت‌های غرفه کشورمان در این گذر فرهنگی است. از طرف دیگر غرفه کشور فلسطین هم از جانب مردم با استقبال زیادی روبه‌رو شده بود و مردم زیادی مشغول فیلمبرداری از برنامه‌های اجرا‌شده در این غرفه بودند. البته ژاپنی‌ها و تاجیکستانی ها استقبال آنچنانی از غرفه های خودشان نداشتند و همه اقداماتشان در حد یک ماکت ساده بود.

لوسیل زیبا و خوش عکس

استادیوم لوسیل به عنوان شیک‌ترین و زیبا‌ترین استادیوم کشور قطر که میزبان فینال جام جهانی هم بوده در تورنمنت جام ملت‌ها فقط میزبان افتتاحیه و فینال خواهد بود و قطری‌ها فشار آنچنانی به این استادیوم دارای اعتبار خودشان نمی‌آورند. نمای جذاب بیرونی این استادیوم در شب که به نوعی شبیه یک کشتی شناور بر روی آب هم هست، سوژه جذابی برای هوادارانی ایجاد کرده بود که برای بازدید از گذر فرهنگی به منطقه لوسیل آمده بودند.

بازار قطر تحت‌تأثیر هواداران ایرانی

یکشنبه‌شب لحظاتی به‌یاد ماندنی را برای هواداران ایرانی، به‌خصوص اصفهانی های حاضر در قطر رقم زد. همان‌طور که قبلا هم خبر داده بودیم بازار سوق واقف به عنوان یک محوطه تاریخی کشور قطر که توریست‌های زیادی هم به خودش جذب می‌کند، هر شب شاهد حضور هواداران کشورهای مختلف است و یکشنبه‌شب در حدود یکصد هوادار ایرانی با در دست داشتن پرچم و شال مزین به نماد کشورمان در میدان اصلی این بازار گرد یکدیگر جمع شدند و برای ساعتی فضای بازار را کاملا در اختیار خودشان گرفتند. ایرانی‌هایی هم که برای خرید به این بازار آمده بودند، با دیدن فضای هواداری به جمع هم‌وطنان پیوستند و این موضوع باعث شد تا اکثر توریست‌ها با حضور در این فضای پرشور و حال مشغول فیلمبرداری از این هواداران باشند. حضور دوربین‌های تلویزیونی شبکه الکاس قطر هم این تجمع ایرانی ها را جذاب‌تر کرد و ویدئوهای این تشویق‌ها بلافاصله در شبکه‌های تلویزیونی قطر منعکس شد. از آنجایی که تعداد زیادی از این جمع هواداری اصفهانی‌های سفر کرده به کشور قطر بودند شعارهای بومی اصفهانی ها (بله بله بلبو) به یاد مرحوم مهدی میرسعیدی لیدر سال‌های گذشته سپاهان در این بازار شنیده شد که برای غیر‌اصفهانی‌ها بسیار جالب بود.

قلعه‌نویی: در آمار خوب هستیم؛ اما ضربات آخر را بی‌دقت می‌زنیم

کنفرانس پیش‌بازی ایران و امارات ظهر روز یکشنبه در مرکز اصلی رسانه‌ها در کشور قطر با حضور سرمربی تیم ملی و احسان حاج‌صفی کاپیتان تیم ملی برگزار شد. امیر قلعه‌نویی با اشاره به آمار بازی ایران و هنگ‌کنگ تأکید کرد که تیم ملی در زدن ضربات آخر بی‌دقت بوده اما از لحاظ ایجاد موقعیت بسیار خوب عمل کرده است و امیدوارم این موضوع در مقابل امارات تکرار نشود.

قلعه‌نویی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار عربستانی و ستایش مانچینی از کیفیت بازی ایران به شوخی گفت آقای مانچنینی با من هم دوره بوده، اما با این تعریفی که از من داشته شاید در کشور ایران منتقدان زیادی پیدا کند! سرمربی تیم ملی درباره مصدومیت های مداوم بازیکنانش هم گفت که سپاهان و پرسپولیس بازی های فشرده ای داشته اند؛ اما به هر حال مصدومیت جزئی از فوتبال است و کادر پزشکی تیم ملی این موضوع را مدیریت می کند.

قلعه‌نویی اضافه کرد : من خداداد عزیزی را دوست دارم؛ اما اگر محتوای جلسات فنی تیم ملی را روی آنتن تلویزیون گفته حتما دلایل خودش را داشته است. سرمربی تیم ملی در پایان گفت: نقدهای غیرمنصفانه ترکش دارد؛ اما سعی می کنم بازیکنان را یکدل کنم و بازیکنان ما به این یکپارچگی رسیده اند. من از روز اول قول قهرمانی نداده‌ام و در مراحل حذفی بازی به بازی جلو می رویم. احسان حاج‌صفی هم به عنوان بازیکن تیم ملی گفت که انتقادات درباره بازی ایران و هنگ‌کنگ غیرمنصفانه بوده و ما تلاش می‌کنیم در مقابل امارات نمایش بهتری داشته باشیم.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

شانزده + هشت =