خانواده‌ها بهوش باشید:

کلاهبرداری با دریافت بیعانه اجاره منزل

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی کلاهبرداری فردي كه با درج آگهي جعلی اجاره آپارتمان با دریافت بیعانه مبلغ رهن از شهروندان كلاهبرداري می‌کرد، خبر داد.

تاریخ انتشار: 09:17 - یکشنبه 1402/11/8
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
کلاهبرداری با دریافت بیعانه اجاره منزل

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی کلاهبرداری فردي كه با درج آگهي جعلی اجاره آپارتمان با دریافت بیعانه مبلغ رهن از شهروندان كلاهبرداري می‌کرد، خبر داد.

کلاهبرداری از نوع اجاره منزل

سرهنگ مرتضوي، رئیس پلیس فتا اصفهان در توضیح این خبر چنین گفت: در پي شكايت سه نفر از شهروندان مبني بر اينكه فردي ناشناس در سایت دیوار به بهانه اجاره منزل از آنها كلاهبرداري کرده است، بررسي شد و موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

شاكيان در سایت دیوار با آگهی اجاره یک واحد آپارتمانی مواجه شده كه جهت خرید با آگهی دهنده تماس می‌گیرند.

اما کلاهبردار به بهانه وجود مشتریان زیاد، با ارائه شماره حسابی مبلغ 100 میلیون ریال بیعانه رهن را از آنها دریافت می‌کند و بعد از آن پاسخگوی آنها نمی‌شود.

در حقیقت، شاکیان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده، نه تنها موفق به ملاقات با مالک جعلی در زمان مقرر نشده‌اند، حتی از پاسخگويی به تماس آنها امتناع کرده و آگهی را حذف کرده است.

اما خوشبختانه با بررسي مستندات و اظهارت شاکیان و انجام اقدامات فني و تخصصي در فضاي مجازي، متهم دستگير و جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي می‌شود.

توصیه به خانواده‌ها

یکی از خصوصیات فضای مجازی ایجاد فرصت برای تبلیغات با کمترین هزینه و بالاترین بازدهی در زمانی کوتاه است.

 این فضا، چنین امکانی را برای افراد سود‌جو نیز فراهم آورده است تا بتوانند تبلیغاتی همچون رهن و اجاره واحدهای مسکونی و فروش املاک و مستغلات را به صورت گسترده در این فضا داشته باشند، بنابراین شهروندان حتماً از طريق دفاتر تأیید شده و معتبر اقدام کنند.

 از افراد و شرکت‌های فاقد مجوز درخواست خدمات نكنند، همچنین حتی‌الامکان ‌آدرس و تلفن مشاور املاک یا نمایشگاه مورد نظر را دریافت و به‌ صورت حضوری مراجعه کنند.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

3 × 5 =