نماینده فوتسال اصفهان پنجمین قهرمانی‌اش را قطعی کرد

قهرمانی؛ پاداش حرفه‌ای‌گری گیتی‌پسند

مدیران تیم گیتی‌پسند نتیجه رویکرد حرفه‌ای فصل گذشته در ابقای مربی با وجود ناکام‌ماندن در کسب عنوان اولی لیگ، چند هفته مانده به پایان لیگ با اختلاف قابل‌توجه نسبت به تیم دوم، عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

تاریخ انتشار: 09:47 - دوشنبه 1402/11/9
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
قهرمانی؛ پاداش حرفه‌ای‌گری گیتی‌پسند

به گزارش اصفهان زیبا؛ مدیران تیم گیتی‌پسند نتیجه رویکرد حرفه‌ای فصل گذشته در ابقای مربی با وجود ناکام‌ماندن در کسب عنوان اولی لیگ، چند هفته مانده به پایان لیگ با اختلاف قابل‌توجه نسبت به تیم دوم، عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

هرچند که بر روی کاغذ و آمار و احتمالات بعید، تیم مس سونگون نیز اندک شانسی دارد؛ اما باید از هم‌اکنون تیم اصفهانی را فاتح لیگ برتر فوتسال کشور دانست.

اساس ورود باشگاه گیتی‌پسند به تیمداری در ورزش با رشته فوتسال بود و درست زمانی که باشگاه فولاد ماهان با سرمایه‌گذاری زیاد، یک تیم همیشه مدعی را به لیگ فرستاد و قهرمانی لیگ و جام باشگاه‌های آسیا رهاورد هزینه‌های سنگین آن بود، این تیم اصفهانی نیز به‌عنوان رقیب اصلی همشهری پای در لیگ گذاشت و یک دهه پس از انحلال ماهان، این تیم همچنان یکی از قدرت‌های فوتسال ایران محسوب می‌شود که به‌زودی رکورد پنج قهرمانی در لیگ را ثبت رسمی خواهد کرد.

دیدگاه مالکان گیتی‌پسند برای بستن یک تیم قدرتمند باعث شده تا در همه ادوار لیگ، این تیم یک پای ثابت کورس مدعیان باشد؛ اما حضور در جمع بالانشین‌های لیگ همیشه منجر به قهرمانی نشده است.

برخلاف باشگاه‌های دولتی که مستقیم و غیرمستقیم به بیت‌المال متصل هستند و عملکرد خوب یا بدشان تأثیری بر برداشتشان از خزانه دولتی ندارد، در باشگاه‌های خصوصی حساب «دودو تا چهارتا» برقرار است و مالکان این باشگاه‌ها انتظار نتیجه در قبال هزینه‌کرد را دارند که مدیران گیتی‌پسند نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

این رویکرد باعث شده تا در فصل‌هایی که دست گیتی‌پسند به جام نرسیده، تغییرات در کادر فنی این تیم رخ داده و سکان‌داران تیم جابه‌جا شده‌اند؛ اما فصل گذشته باشگاه اصفهانی رویکرد متفاوتی نسبت به همیشه داشت و با اینکه محمد کشاورز نتوانست تیم تحت هدایتش را در مسیر قهرمانی رهنمون کند، با قطعی‌شدن از دست‌رفتن قهرمانی و پیش از پایان رسمی لیگ، قرارداد این مربی جوان را تمدید کردند.

کشاورز که در دوران بازی به‌عنوان یک ملی‌پوش با تیم گیتی‌پسند سابقه قهرمانی لیگ ایران و فتح جام آسیا را دارد، در فصل جاری لیگ که تا پیش از پایان سال پرونده آن مختومه خواهد شد، قدردان دیدگاه حرفه‌ای مدیران باشگاه بود و از همان هفته‌های اولیه لیگ، یک تیم مدعی را به زمین فرستاد؛ تا جایی که در پایان نیم‌فصل اول، با اختلاف چند امتیازی با تیم دوم، در صدر قرار گرفت و با این جام پاسخ اعتماد مدیران باشگاه را داد.

در نیم‌فصل دوم نیز روند صعود تیم اصفهانی حفظ شد؛ تا جایی که در فاصله چهار هفته مانده تا پایان لیگ، با 61 امتیاز و اختلاف قابل‌توجه 14 امتیاز با گربه سیاه همیشگی‌اش، مس سونگون،صدرنشین لیگ برتر باشد.

تیم گیتی‌پسند در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتسال می‌توانست جشن قهرمانی‌اش را برپا کند؛ اما باوجوداینکه در خانه از سد تیم فولاد زرند عبور کرد، با توجه به برد تیم مس سونگون برابر حریف و بنا به احتمالات روی کاغذ، قهرمانی این تیم به هفته آینده موکول شد.

حضور به‌عنوان نماینده فوتسال ایران در جام باشگاه‌های آسیا پاداشی است که به قهرمانان لیگ برتر فوتسال داده می‌شود؛ اما در دوره کرونا و حتی مقطع پساکرونا، این رویداد برگزار نشده است تا فوتسال باشگاهی در قاره کهن بیشترین ضرر را از این ویروس مهلک داشته باشد.

این موضوع در حالی است که حتی در مقطع اوج شیوع ویروس کرونا هم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در جریان بود و تنها روال برگزاری آن تغییر کرده بود.

با فروکش‌کردن کرونا، مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا دوباره از سر گرفته خواهد شد و گیتی‌پسند با قهرمانی در لیگ، به‌عنوان نماینده ایران در این رقابت‌ها حضور پیدا خواهد کرد و این بار قهرمانی در آسیا، مأموریت مهم محمد کشاورز و شاگردانش خواهد بود.

گیتی پسند طی چند دوره‌ای که در جام باشگاه‌های آسیا حضور داشته، تنها یک دوره قهرمانی در کارنامه‌اش دارد و دو دوره فینالیست‌شدن این تیم با نایب‌قهرمانی خاتمه یافته است؛ اما تیم خوبی که کشاورز آماده کرده و در لیگ امتحانش را پس داده است، می‌تواند در آسیا هم برای حریفان خط‌ونشان بکشد و یک قهرمانی دیگر در سطح قاره‌ای برای ورزش اصفهان به ارمغان بیاورد.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پنج × 5 =