مسیر صعود تیم ملی به نیمه‌نهایی از غلبه بر ژاپن می‌گذرد

سد سخت!

مسیر خوشبختی تیم ملی فوتبال ایران از دیدار با ژاپن می‌گذرد؛ زیرا با پیروزی در این دیدار، تیم ملی فوتبال کشورمان پس از سال‌ها یک‌بار دیگر به مرحله نیمه‌نهایی صعود خواهد کرد و در یک‌قدمی صعود به فینال جام ملت‌های آسیا 2023 قرار خواهد گرفت؛ اما باخت مقابل ژاپن به‌منزله وداع با جام خواهد بود.

تاریخ انتشار: 09:43 - شنبه 1402/11/14
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
سد سخت!

به گزارش اصفهان زیبا؛ مسیر خوشبختی تیم ملی فوتبال ایران از دیدار با ژاپن می‌گذرد؛ زیرا با پیروزی در این دیدار، تیم ملی فوتبال کشورمان پس از سال‌ها یک‌بار دیگر به مرحله نیمه‌نهایی صعود خواهد کرد و در یک‌قدمی صعود به فینال جام ملت‌های آسیا 2023 قرار خواهد گرفت؛ اما باخت مقابل ژاپن به‌منزله وداع با جام خواهد بود.

دو تیم ایران و سوریه امروز با شرایط متفاوتی در مرحله یک‌چهارم نهایی مصاف می‌کنند. تیم ایران بااینکه در ظاهر با حریف آسانی مواجه شده بود، در مصاف با تیم سوریه دچار دردسر شد و بااینکه یک گل از این تیم پیش افتاده بود و چندین موقعیت گل مسلم نیز داشت، گل تساوی را دریافت کرد و خوش‌شانس بود که در دقایق پایانی بازی، گل دیگری نخورد؛ درنهایت نیز در ضربه‌های پنالتی تیم ایران موفق شد از سد تیم سوریه عبور کرده و به مرحله یک‌چهارم صعود کند.

در آن‌سو، تیم ژاپن با بحرین رقابت می‌کرد و کارشناسان فوتبال بحرین را حریف سرسختی برای چشم‌بادامی‌ها معرفی کردند؛ اما در مستطیل سبز شرایط به گونه دیگری رقم خورد و ژاپن یک برد راحت کسب کرد تا با انگیزه مضاعف آماده رویارویی با یوزهای ایرانی شود.

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از جام ملت‌های 2004 که با برانکو به‌عنوان سومی جام دست پیدا کرد، دو دوره از رسیدن به نیمه‌نهایی بازماند تا اینکه در جام ملت‌های 2019 یک‌بار دیگر به نیمه‌نهایی رسید؛ اما باخت برابر ژاپن باعث شد تیم کشورمان از صعود به فینال محروم شود و با توجه به قوانین جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیدار رده‌بندی نیز برگزار نشد و تیم کشورمان حائز رتبه سوم شد.

تیم ایران که امیر قلعه‌نویی را به‌عنوان سرمربی روی نیمکت دارد، در مرحله گروهی با کسب سه برد متوالی به مرحله حذفی راه یافت و با غلبه دشوار بر تیم سوریه به دیدار تیم ژاپن رفت.

تیم ژاپن که در مرحله گروهی در مقابل تیم عراق متحمل شکست شده بود، با صدرنشینی به مرحله حذفی رسید و با غلبه بر تیم بحرین، حریف ایران در مرحله ماقبل نیمه‌نهایی شد.

تیم ملی کشورمان در دیدار با تیم ملی سوریه عملکرد نگران‌کننده‌ای داشت و مهدی طارمی، امید اول گل‌زنی تیم ملی، به دلیل دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شد تا شرایط برای کادر فنی سخت شود.

چشم‌بادامی‌های ژاپنی امید اول قهرمانی در جام ملت‌ها هستند و اگر تیم ملی فوتبال کشورمان تغییر تاکتیکی چشمگیری نداشته باشد و امیر قلعه‌نویی و همکارانش اقدام به رفع نواقص تیم ملی نکنند، تیم کشورمان شانسی برای برتری مقابل حریف سرسخت این مرحله نخواهد داشت.

تیم ایران که پرامتیازترین تیم تاریخ مسابقات جام ملت‌های آسیاست، تابه‌حال هیچ‌گاه در این مسابقات برابر تیم ملی ژاپن برنده نبوده و در چهار تقابل گذشته دو تیم، دو تساوی و دو شکست رقم خورده است.

تیم ملی ژاپن در 18 مسابقه آخری که به میدان رفته، در تمامی دیدارها موفق به گل‌زنی شده است و این آماری فوق‌العاده به‌حساب می‌آید که همین موضوع کار را برای تیم ملی ایران سخت خواهد کرد. ژاپنی‌ها آخرین باری که در یک دیدار گلی وارد دروازه حریف نکردند، در مسابقات جام‌جهانی 2022 مقابل کاستاریکا بود؛ پس‌ازآن در بازی‌های جام‌جهانی2022، مقدماتی جام‌جهانی2026، بازی‌های دوستانه و جام ملت‌های آسیا در هر مسابقه حداقل یک گل به ثمر رساندند.

مسیر راهیابی تیم ملی ایران به فینال جام ملت‌های آسیا و قهرمانی احتمالی از بازی با ژاپن می‌گذرد و اگر در این دیدار نتیجه بگیریم، می‌توانیم برای دیگر مراحل جام امید داشته باشیم؛ اما شکست مقابل ژاپن تمام رشته‌های تیم ملی را پنبه خواهد کرد.در دوره گذشته نیز تیم ملی کشورمان شانس خوبی برای غلبه بر ژاپن داشت؛ اما در زمین حرفی برای گفتن نداشت و رفتار آماتوری بازیکنان تیم ملی برای اعتراض به داور و رهاکردن بازی باعث شد تا ژاپنی‌ها به گل برسند و در ادامه نیز شیرازه تیم ملی از هم پاشید.

تجربه ثابت کرده است اگر تیم ملی ایران به گل اول دست پیدا کند، شانس برنده‌شدنش افزایش پیدا می‌کند؛ اما درصورتی‌که گل اول مسابقه از جانب تیم حریف باشد، رفتار احساسی بازیکنان و کادر فنی تیم ملی مانع نتیجه‌گرفتن این تیم می‌شود. مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا از دیروز آغاز شد که تیم‌های تاجیکستان و اردن یکی از دیدارهای این مرحله را برگزار کردند و در دیگر دیدار نیز استرالیا به مصاف کره جنوبی رفت.

امروز هم از ساعت 15 تیم‌های ایران و ژاپن در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی به مصاف هم می‌روند و قطر و ازبکستان برگزارکننده دیگر دیدار این مرحله هستند تا امشب چهره چهار تیم نهایی مشخص شود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

2 × 4 =